Optika – vady oka a jejich odstranění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Optické vlastnosti oka
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ A JEHO VADY Benešová Andrea Koudelková Petra Zezulová Andrea Hanousková Katka.
Oční vady. Krátkozrakost Dalekozrakost Šedý zákal Zelený zákal Vetchozrakost Šilhání Astigmatismus Tupozrakost Barvoslepost.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Optický dalekohled či teleskop = přístroj k optickému přiblížení pomocí dvou soustav čoček nebo zrcadel Hlavní parametry optických přístrojů - světelnost.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přednášky z lékařské biofyziky Masarykova universita v Brně Biofyzika příjmu a zpracování informací Biofyzika vnímání světelných podnětů.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Optika, čočky ZOBRAZENÍ PŘEDMĚTU ROZPTYLKOU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
Tým Robost Uvádí Prezentaci oOKU aZraku. Co je to O kO ? Je to orgán o který musíme hodně pečovat  Oko zajišťuje zrak Protože 
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Z očí do očí Fyzikální Část.
Název školy : ZŠ Pardubice - Spořilov
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Optika – optická mohutnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Zobrazování optickými soustavami
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Světelné jevy -shrnutí
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
F-Pn-P065-Zorny_uhel_a_lupa
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
Zobrazování optickými soustavami
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Optika – vady oka a jejich odstranění

Rohovka, komorová tekutina, oční čočka a sklivec tvoří spojnou optickou soustavu. Sklivec Oční čočka Komorová tekutina Zornice Sítnice Rohovka Duhovka Zornice je otvor v duhovce. Má proměnlivý průměr. Při malém osvětlení a při stresových situacích dochází k rozšíření zornice. Při vysokém osvětlení a při otravě dochází k zúžení zornice.

Oční čočka může měnit své zakřivení – akomodace. Při pozorování předmětu vzdáleného je čočka méně zakřivená. Při pozorování blízkého předmětu je oční čočka více zakřivená. Normální oko vytváří na sítnici ostrý obraz předmětu. Sítnice

Ostrý obraz vzdáleného předmětu vznikl před sítnicí. Na sítnici je obraz rozmazaný. Člověk vzdálený předmět nevidí ostře. Blízké předměty vidí ostře. Takový člověk je krátkozraký.

Krátkozrakost se upravuje brýlemi s rozptylkami. Rozptylka vytváří méně sbíhavý svazek paprsků. Obraz vzdáleného předmětu vznikne na sítnici.

Ostrý obraz blízkého předmětu vznikl za sítnicí. Na sítnici je obraz blízkého předmětu rozmazaný. Člověk vidí blízký předmět neostře. Vzdálené předměty vidí ostře. Oko je dalekozraké.

Dalekozrakost se upravuje brýlemi se spojkami. Spojka Spojka způsobí, že obraz blízkého předmětu vznikne na sítnici.

1. Jak poznáš brýle určené pro člověka krátkozrakého? Procvičování: 1. Jak poznáš brýle určené pro člověka krátkozrakého? ? Brýle mají čočky rozptylky. 2. Jak poznáš brýle určené pro člověka dalekozrakého? ? Brýle mají čočky spojky. 3. Krátkozraké oko vidí: a) blízké předměty špatně, vzdálené taky b) blízké předměty dobře, c) blízké předměty dobře, vzdálené rozmazaně Správná odpověď: c ?

4. Dalekozraké oko vidí : a) blízké předměty dobře, vzdálené taky b) blízké předměty špatně, vzdálené dobře c) blízké předměty dobře, vzdálené rozmazaně Správná odpověď: b Autorem grafiky oka je Zdeněk Hanzelín.