MOKŘADNÍ PTÁCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PTÁCI 3.
Advertisements

VOLAVKA POPELAVÁ JITKA SVIČARSKÁ A.3.
Autor:Karolína Knížová Třída: 7.A
Zástupci ptáků 2. část.
Ptáci 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Vodní ptáci Řády: potáplice (Gaviiformes), potápky (Podicipediformes), veslonozí (Pelacaniformes), brodiví (Ciconiiformes)
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Jakub Nejedlý, Marek Štrach 7.B
BĚŽCI.
NAŠI KRKAVCOVITÍ PTÁCI
27.1 Systém ptáků a jejich význam
Vodní ptáci
Nadřád: Létaví (Neognathae)
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Nadřád: Létaví (Neognathae)
Vodní ptáci Přírodopis VY_32_INOVACE_173, 9. sada, Př3 ANOTACE
Zelinářské Zahrady 2.
DLOUHOKŘÍDLÍ. DLOUHOKŘÍDLÍ racek chechtavý Obr. 10.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Ptáci.
Potápky.
ŠPLHAVCI. ŠPLHAVCI datel černý rozšíření strakapoud velký rozšíření.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Mikulcová Klára Staňková Jitka
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Řád: Dravci znaky: predátoři – loví kořist udržují přírodní rovnováhu
Měkkozobí Dominika Sattková.
Ledňáček říční.
Ptáci pole louky křoviny otevřené krajiny.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Živočichové kolem rybníku
ŠPLHAVCI Autoři: Kelar, Jiříček Třída: 7.B.
Čáp bílý (Ciconia ciconia)
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_16 Zvířata v lese. 4. ročník. Jméno:
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
LOUKA živočichové.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Zvířata v lese – draví ptáci VY_32_INOVACE_15_draví_ptáci
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ekosystém les Živočichové
VY_52_INOVACE_64_Ptáci vod – učební text
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Ptáci na rybnících a v jejich okolí Znáte některé ptáky z okolí rybníka? Proč mnoho ptáků žije na rybnících a v jejich okolí? Odpověď: Hledají zde.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK Téma: PTÁCI
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Mořští ptáci.
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Lenka Hrnčířová
PTÁCI – LETCI (DRAVCI) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
PTÁCI OTEVŘENÉ KRAJINY
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

MOKŘADNÍ PTÁCI

Společné znaky: Způsob získávání potravy z vodního prostředí – tzv. BRODĚNÍM Mají prodloužené běháky zadních končetin a mohou ve vodě kráčet (nemusí plavat) Pohyb po bahnitém dně jim umožňují prodloužené prsty

1) BRODIVÍ Zdržují se na mělčinách a březích VOLAVKY – nehybně číhají na kořist, kterou pak uloví prudkých pohybem, kdy zobák funguje jako harpuna ČÁPI– pomalu kráčejí po souši, jakmile zpozorují kořist, rychle ji uchopí dlouhým zobákem

Volavka popelavá Létá s esovitě prohnutým krkem a dlouhé nohy jsou nataženy vzad Výskyt – rybníky i řeky Hnízdí v koloniích na stromech Potrava – ryby, obojživelníci, hraboši, hmyz Mláďata – krmivá Částečně u nás přezimuje

Čáp bílý V letu má rovně natažený krk a nohy směřují dozadu Žije v místech bohatých na bažinaté terény Velké hnízdo si staví z větví na komínech, střechách a vysokých stromech Potrava – žáby, myši, hraboše, popř. hmyz Mláďata - krmivá Tah – tažný pták

Čáp černý Žije skrytě v lesích O něco menší než čáp bílý Hnízdí na stromech i skalách Potrava – ryby, obojživelníci, hmyz, myši Loví na malých lesních tocích nebo vlhkých loukách Mláďata - krmivá Tah – tažný pták

2) BAHŇÁCI Mají dlouhá a úzká křídla Brodivé nohy se zakrnělým zadním prstem Většinou výborně létají Živí se živočišnou potravou, kterou sbírají na dně vod nebo na souši

Čejka chocholatá Vyskytuje se na mokrých loukách a březích rybníků Kráčí po zemi, často vzlétá a provádí ve vzduchu prudké obraty Potrava – hmyz, plži Hnízdí na zemi Mláďata - nekrmivá

Slípka zelenonohá Skrývá se v porostech rákosin na okrajích rybníků Na čele červená lysinka Má zelené dlouhé nohy Hnízdo staví na vod z hromady travin a listí Mláďata - krmivá Potrava – drobní vodní bezobratlí, rostliny Tah – částečně tažná

Zdroje: www.biolib.cz www.naseptactvo.cz www.priroda.cz www.naturfoto.cz www.crsmsodry.cz www.wikipedia.cz www.poutnik2.sweb.cz