REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace zpracovává téma Praha – hl. město. Prezentace je.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PO STOPÁCH KARLA IV. ŠKOLNÍ PROJEKT 4. B –
hlavní město České republiky
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAHA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_402_KAREL IV. Téma: ČECHY ZA VLÁDY KARLA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_159 Karel IV. pro 4. ročník ZŠ
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:
Datum: Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo klíčové aktivity: Název projektu: Modernizace vzdělávání Název klíčové aktivity: Inovace a.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.15_prirodni_pomery_cr_test Ročník: osmý.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Stavby Karla IV. Výklad. Autor: Mgr. Vladimíra Teperová Ověření ve výuce.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-06 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.18_hospodarstvi_cr_II Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.15_pocatek_druhe_svetove_valky Ročník:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.06_prirodni_pomery_cr_typy_chranenych_uz emi_v_cr_opakovani_uciva.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VODSTVO
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
PRVNÍ FÁZE STUDENÉ VÁLKY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_02_Státy_hlavní_města_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Anotace Materiál obsahuje prezentaci jako doplněk k učiva o Praze pro 4. i 5. ročník. Seznamuje s významnými pamětihodnostmi.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – TEST
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Transkript prezentace:

REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.27_regiony_ceske_republiky_II 11.04.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název:REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY

ANOTACE Zeměpis 8. ročník Praha, hlavní město ČR Územní jednotky státní správy a samosprávy Čtenářská gramotnost Osvojení znalostí zábavnou formou Vyhledávání údajů na internetu

Dnes to opět budete vy, kdo se stane tím, jenž opravuje chyby Dnes to opět budete vy, kdo se stane tím, jenž opravuje chyby. A dejte si záležet, text je věnován prvnímu z krajů, našemu hlavnímu městu. Přeji vám hodně štěstí, já jdu zase opravit zahradu po krtkově řádění!!!

ÚKOL 1 Přečtěte si pozorně následující věty; obsahují chybné údaje Vyhledejte je a opravte; můžete využít i internet Pražský hrad někdy po roce 880 založili Habsburkové. Jižní hranici nového města tvořil Knížehrad. Po roce 1230 vzniklo jako první z pražských měst Mladé město pražské. Ve 14.století za vlády císaře Kaisera IV. se Praha stala centrem Evropy. V 16.století zde sídlil císař Rolf.II, milovník a sběratel umění. Po bitvě na Bílé hoře roku1620 bylo 27 českých pánů odměněno. Od roku 1525 do roku 1918 se Praha podrobila vládě rodu Kapetovců.

ŘEŠENÍ PŘEMYSLOVCI VYŠEHRAD STARÉ MĚSTO PRAŽSKÉ KARLA IV. RUDOLF II. POPRAVENO HABSBURKŮ

ÚKOL 2 – VYLUŠTĚTE 6 NÁZVŮ PRAŽSKÝCH PAMÁTEK Čadarnyh Kostmarvůl Roloj Radševyh Vásvaclavtý tasvarámchtéhoví Hradčany Karlův most Orloj Vyšehrad Svatý Václav Chrám svatého Víta

ÚKOL 3 – NÁZVY PŘIŘAĎTE K FOTOGRAFIÍM 2 1 4 5 6

METODICKÝ NÁVOD Materiál můžeme použít v závěru hodiny o kraji Praha jako oddechovou záležitost nebo jako součást opakování v úvodu příští hodiny Úspěšné řešitele odměníme podle vlastních klasifikačních měřítek Využijeme tyto mezipředmětové vztahy: Z –ČJ, Z – D, Z – VV Dochází k posílení čtenářské gramotnosti – dvě třetiny práce tvoří úkoly, jejichž řešení závisí na orientaci v textu Klíčová slova: viz s. 5 a 6 – různé údaje z dějin, názvy slavných pražských památek Inovace: procvičování zábavnou formou, vyhledávání na webu

POUŽITÉ ZDROJE S.1-9 Uvedené zdroje [cit. 2012 – 04 – 10].Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW:StefanBauer:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hradschin_Prag.jpg> S.7 - anonymous:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hrad_a%C3%A9rienne.jpg> Chosovi : Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karl%C5%AFv_most-2.jpg> Flickr: : Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prazsky_orloj_celkovy_pohled.jpg> Che: Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vysehrad_cemetery_church.jpg> Ales Tosovsky: : Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslaus_I_Duke_of_Bohemia_equestrian_statue_in_Prague_1.jpg> Flickr: : Commons wikimedia org. [cit. 2012 – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Katedr%C3%A1la,_JV_01.jpg S.3- foto: soukromý archiv autorky