Exponenciální tvar čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Advertisements

Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
AZ KVÍZ desetinná čísla
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Page Exponenciální tvar čísla Mgr. Petra Toboříková.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál pro 8.ročník
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Číselné množiny - přehled
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Sloupkový diagram Tematická oblast
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
Komplexní čísla.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Poměr v základním tvaru.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
3. Skládání vektorů, převody jednotek
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Práce Mechanická práce : jednotka práce: J (joule) = Nm = kg m2s-2
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
zpracovaný v rámci projektu
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Posuň čárku 2.
Zlomky a desetinná čísla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Druhá mocnina a odmocnina
Fyzikální veličiny.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Aritmetické operace s binárními čísly
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
Poměr v základním tvaru.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
7.2 Lineární funkce Mgr. Petra Toboříková
Opakování 2. písemná práce
Druhá mocnina a odmocnina
Sčítání a odčítání racionálních čísel
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Mocniny Druhá mocnina.
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Exponenciální tvar čísla Mgr. Petra Toboříková

Číselné údaje Hmotnost Země: 5 980 000 000 000 000 000 000 000 kg Rychlost světla ve vakuu: 300 000 000 ms-1 = 3·108 ms-1 Počet obyvatel Číny: 1 400 000 000 obyvatel = 1,4·109 obyvatel Hmotnost protonu: 0,000 000 000 000 000 000 000 000 001 67 kg =1,67·10-27kg Vlnová délka červeného světla: 0,000 000 079 m = 7,9·10-8 m

Definice EXPONENCIÁLNÍ TVAR ČÍSLA: a·10n, kde 1≤a<10 a n Z posunout des. čárku o 10 míst doprava 300 000 000 =3·108 20 600 000 000 =2,06·1010 0,000 017 =1,7·10-5 posunout des. čárku o 5 míst doleva

Příklady 1. Převeď číslo na exponenciální tvar: 190 000 000 20 500 000 000 13 000 0,000 006 9 0,000 000 02 0,003 05 = 1,9·108 = 2,05·1010 = 1,3·104 = 6,9·10-6 = 2·10-7 = 3,05·10-3

Příklady 2. Převeď exponenciální tvar na běžný: 2,3·104 1,25·10-6 7·109 5,03·10-3 8·100 3,05·102 = 23 000 = 0,00000125 = 7 000 000 000 = 0,005 03 = 1 = 305

Zadávání čísel s exponentem do kalkulačky tlačítko 10x 103=1000 tlačítko ^ 10^3=1000 tlačítko xy 103=1000

Příklady 3. Převeď na zákl. jednotku v exp. tvaru 13 000 000 GJ 0,000 006 mm 0,000 045 TW = 1,3·1016 J = 6·10-9 m = 4,5·107 W

Příklady 4. Urči kolikrát větší je číslo 1017 než součet čísel 3,2·1015 a 8·1014 číslo je 25 krát větší b) kolikrát menší je rozdíl čísel 3,3·109 a 8·108 než číslo 7,5·109 rozdíl čísel je 3 krát menší

posunutí desetinné čárky Shrnutí posunutí desetinné čárky + doprava - doleva a·10n číslo mezi 1 a 10