UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nepředvídatelné práce a jejich úhrada v rámci fondů EU
Advertisements

Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
4. železniční balíček 1.
Informace o zkušenostech se zákonem č. 194/2010 Sb
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Integrovaný dopravní systém
XVIII. seminář Integrované dopravní systémy
Veřejné zakázky z pohledu dozorového orgánu
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Zákon č. 194/2010 Sb. a jeho dopad na CIS JŘ
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Aplikace zákona 194/2010 Sb. Zpracoval: JUDr. Daniela Kovalčíková
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa Bílá kniha Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Martin Čech Pavel Herman Transpozice evropské zadávací směrnice.
PRÁVNÍ ÚPRAVA PODLE ZÁKONA Č. 40/2004 Sb. V ÚPLNÉM ZNĚNÍ
Veřejná podpora a financování sociálních služeb – Hotel STEP JUDr. Karel Zuska.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Nález Pl. ÚS 9/2015, ze dne
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Novelizace přezkumných směrnic
Legislativa výlukové činnosti
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Zadávání veřejných zakázek na pomezí práva soukromého a veřejného
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 14. května
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Transparentnost a nastavení procesů zadávání veřejných zakázek s ohledem na ochranu zadavatele Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH 13.1.2019 UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH 14. 5. 2018 Konference Integrované dopravní systémy Mgr. Ing. Jaroslav Menčík, LL.M.

13.1.2019 Úvod Organizování veřejné dopravy je dlouhodobý proces založený na důkladném plánování Plány dopravní obslužnosti území: MD a kraje, nejméně na 5 let harmonogram uzavírání smluv o veřejných službách Plány vs. realita Pro případ mimořádných situací legislativa umožňuje za stanovených podmínek uzavřít smlouvu bez soutěže a bez předchozího uveřejnění

13.1.2019 1) Právní režim uzavírání smlouvy: zákon č. 194/2010 Sb., nebo zákon č. 134/2016 Sb.?

zákon č. 194/2010 Sb. Veřejné služby v přepravě po železnici: vždy Veřejné služby v přepravě veřejnou linkovou dopravou a po dráze tramvajové, jestliže jsou splněny všechny níže uvedené podmínky: cestující platí dopravci jízdné, dopravci je uděleno výlučné právo nebo poskytována kompenzace a kompenzace nevylučuje obchodní riziko dopravce spojené s výší tržeb z jízdného  některé netto smlouvy

zákon č. 134/2016 Sb. Veřejné služby v přepravě veřejnou linkovou dopravou a po dráze tramvajové, jestliže není splněna kterákoliv z níže uvedených podmínek: cestující platí dopravci jízdné, dopravci je uděleno výlučné právo nebo poskytována kompenzace a kompenzace nevylučuje obchodní riziko dopravce spojené s výší tržeb z jízdného  typické pro brutto smlouvy

2) Mimořádná situace dle zákona č. 194/2010 Sb. 13.1.2019 2) Mimořádná situace dle zákona č. 194/2010 Sb.

13.1.2019 Mimořádná situace (1) Dle § 18 písm. b) zákona lze přímým zadáním uzavřít smlouvu o veřejných službách v mimořádné situaci Mimořádná situace = stav, kdy dojde k přerušení poskytování veřejných služeb v přepravě cestujících nebo takovéto přerušení bezprostředně hrozí ÚOHS: mimořádnou situací se rozumí situace, kdy veřejné služby nejsou stávajícím dopravcem fakticky poskytovány, nebo kdy bezprostředně hrozí, že služby nebudou stávajícím dopravcem poskytovány stav, kdy dojde k ukončení plnění na základě uplynutí platnosti smlouvy, není sám o sobě mimořádnou situací

Mimořádná situace (2) Doba trvání smlouvy nesmí překročit 2 roky 13.1.2019 Mimořádná situace (2) Doba trvání smlouvy nesmí překročit 2 roky ÚOHS: nelze prodlužovat Kompenzace nesmí být nadměrná finanční model nákladů, výnosů a čistého příjmu, které mají vyplynout ze smlouvy Alternativně lze uložit poskytování dotčených veřejných služeb dopravci správním rozhodnutím

3) krajně naléhavá okolnost dle zákona č. 134/2016 Sb. 13.1.2019 3) krajně naléhavá okolnost dle zákona č. 134/2016 Sb.

Krajně naléhavá okolnost (1) 13.1.2019 Krajně naléhavá okolnost (1) Dle § 63 odst. 5 zákona může zadavatel uzavřít smlouvu napřímo v jednacím řízení bez uveřejnění, jestliže: je to nezbytné v důsledku krajně naléhavé okolnosti ÚOHS: riziko nezabezpečení veřejné dopravy může být krajně naléhavou okolností zadavatel krajně naléhavou okolnost nemohl předvídat musí se jednat o objektivně nepředvídatelné případy vzniklé nezávisle na vůli zadavatele ÚOHS: zadavatelé nemohou předvídat, že ÚOHS nerozhodne ve lhůtách určených zákonem

Krajně naléhavá okolnost (2) 13.1.2019 Krajně naléhavá okolnost (2) zadavatel krajně naléhavou okolnost nezpůsobil stavu krajní nouze nesmí předcházet jednání zadavatele, které by vznik stavu krajně naléhavé okolnosti zapříčinilo ÚOHS: výpověď původní smlouvy ze strany zadavatele může být problematická nelze dodržet lhůty pro otevřené řízení, užší řízení nebo jednací řízení s uveřejněním zadavatel musí provést test, jestli lze zakázku zadat v jiném druhu zadávacího řízení zadavatel s řešením situace nesmí otálet

Krajně naléhavá okolnost (3) 13.1.2019 Krajně naléhavá okolnost (3) Smlouva může být uzavřena jen na dobu nezbytně nutnou lze doporučit max. 2 roky

13.1.2019 3) Závěrem

13.1.2019 Závěrem Přímé uzavření smlouvy v mimořádné situaci dle zákona č. 194/2010 Sb. i zákona č. 134/2016 Sb. je výjimečný postup zákonné podmínky jsou vykládány restriktivně Objednatel musí být schopen prokázat splnění podmínek nutno vše dokumentovat

Děkuji vám za pozornost 13.1.2019 Děkuji vám za pozornost

13.1.2019 Kontakt Mgr. Ing. Jaroslav Menčík, LL.M. advokát tel.: 777 805 790 e-mail: jaroslav.mencik@email.cz