NEJEDEŠ NAČERNO? Tomáš Cígler Vojtěch Mareš Ondřej Šimák Filip Rabiňák Miroslav Otta Petr Kohlíček Adam Vaněk Jiří.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
PVT Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti 1 Zavádění nových technologií ve veřejné osobní dopravě Ing. Antonín Macháček Sdružení dopravních.
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKU PRO RODIČE. Myslíte si, že pro vaše dítě nyní existuje bezpečná cesta do (ze) školy?
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
DOPRAVNÍ PRŮZKUM NA PŘÍMĚSTSKÝCH AUTOBUSOVÝCH LINKÁCH Informace o provádění průzkumu ve vozidlech středa
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Vážení občané, Bydlíte v menší obci? Trápí Vás špatná dopravní obsluha a spojení s městy? Jste odkázáni na automobil či snad na taxi?
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Poměr Prvouka 2. ročník ZŠ
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
DUM II. / 7. osobní doklady Bc. Zdeněk Klíma. Osobní doklady.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
N ÁVRH DOPRAVNÍHO ŘEŠENÍ OBLASTI L ADOVA KRAJE A Ř ÍČANSKA Jakub Platil, DMŽ2 Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, Praha.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Změny v tarifu Změny v tarifu od platné pro tarifní zónu 001 Plzeň v rámci IDP 1. Nákup zlevněného předplatného pro děti ve věku.
Martin Klika 1. místostarosta města Litvínov Vyhodnocení projektu „NULOVÁ TOLERANCE“ II. etapa.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
Dopravní charakteristiky
Návrh dopravního řešení Jižního Města
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA STUDIJNÍCH OBORŮ
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Když nejsou pravidla, povinnosti a zákony dodržovány.
Elektronické předprodeje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
VOŠ a SPŠ dopravní, Praha 1, Masná 18
Nejedeš na černo?.
Workshop Tramvaje na Václavském náměstí
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Transkript prezentace:

NEJEDEŠ NAČERNO? Tomáš Cígler Vojtěch Mareš Ondřej Šimák Filip Rabiňák Miroslav Otta Petr Kohlíček Adam Vaněk Jiří Hencl Petr Doležal Daniel Žilák DMŽ3 Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, 110 00 Praha 1

Jak přesvědčit mladou generaci, že za službu se platí? Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, 110 00 Praha 1

Rozšíření kampaně „NEJEDEŠ NAČERNO“ v rámci Sdružení dopravních podniků v ČR Mladí relativně dost cestují. Pokud člověk jezdí načerno mimo Prahu, bude i v ní. Ve Sdružení je dost podniků i z jiných měst. I v jejich zájmu je, aby cestující za jízdu v MHD platili.

Spolupráce s youtubery Oslovit některé youtubery, zda by se nezapojili do kampaně „Nejedeš načerno“. Youtubery sledují často i malé děti. Poučné video by mohlo právě je vychovat k řádnému placení jízdného.

Propagace na představeních Zařazení kampaně mezi úvodní reklamy před promítáními, koncerty apod. Filmová a divadelní představení navštěvuje hodně mladých lidí.

Složení chytlavé písně na téma „NEJEDEŠ NAČERNO“ Složit ve spolupráci s některým interpretem tematickou píseň. Při uchycení by se vysílala v rádiích. Některá poslouchají převážně mladí lidé. Kdyby se vysílala tam, mohlo by je to motivovat.

Jak efektivně snížit počet cestujících bez platného jízdního dokladu v Praze? Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, 110 00 Praha 1

Hlášení ve veřejné dopravě V tramvajích bývají hlášena různá upozornění a poučky. Stejným způsobem by se dalo hlásit o kampani. Informování cestujících přímo na místě.

Noční doprava - autobusy „Pochybné existence“. Nikdy si nekoupí jízdenku a odstrašují ostatní lidi od noční dopravy. V denním provozu by se zdržoval provoz, v noci není taková přepravní poptávka. Řidič autobusu by zkontroloval platnost jízdního dokladu (jako u příměstských linek). Zvýšení bezpečnosti noční dopravy.  Fyzický konflikt řidiče s nastupující osobou. Kurz sebeobrany.

Noční doprava - tramvaje V nočních tramvajích by byl nástup pouze předními dveřmi špatně proveditelný. Spolupráce s Městskou policií. Vybavit několik hlídek zařízením pro kontrolování jízdních dokladů a stejnou pravomocí, jako mají revizoři. „Pro metropoli bezpečnější.“ Alternativa k navyšování počtu revizorů.

Nová jízdenka Drahá jízda pouze „pár“ zastávek = důvod k neplacení. Nová jízdenka za 12,-Kč pro pásmo P na 15 minut (dnes existuje pouze pro vnější pásma). Za poloviční cenu by ji neplatící mohli začít kupovat.

Vytlačení bezdomovců z vozidel MHD Bezdomovci a podobní lidé jezdí téměř vždy načerno. Obtěžují ostatní, platící cestující. Revizoři si jich většinou nevšímají, nebezpečí napadení, stejně pokutu nezaplatí. Někteří lidé si mohou říci, že když neplatí bezdomovci a revizoři si jich nevšímají, tak proč by měli platit oni. Částečným řešením by tedy mohla být spolupráce s Městskou policií hl. m. Prahy. Viz slide Tramvaje. Strážníci Městské policie mají patřičný výcvik. Takto by mohli pomoci městu.

Placení jízdného Část černých pasažérů jízdné obvykle platí, ale někdy zapomenou, že jim skončila platnost kupónu. Přiřadit každé osobě variabilní symbol pro možnost trvalého příkazu, aby se peníze samy odečítaly a kupón se sám nahrával. Zamezení neúmyslné jízdě na černo.

Pokuty Odstrašující možností je částečné zvýšení pokut. Pokud si cestující zapomene Lítačku doma ponechat symbolických 50,- Kč. Pokud si do 7 dní od přistižení při černé jízdě zakoupíte roční kupón zůstává pokuta 400,- Kč. Při nezakoupení kupónu a zaplacení pokuty do 15 dní zvýšit pokutu na 1500,- Kč místo dosavadních 800,- Kč. Při překročení lhůty 15 dnů zdražení na min. 2500,- Kč místo dosavadních 1500,- Kč.

Nějaký dotaaaaz? Prostor pro diskuzi