Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelné stroje -motory
Advertisements

Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
VY_32_INOVACE_05-53 Ročník: VIII. r. IX. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Teplo koná práci II.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Plně elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ MOTORU A JEHO FUNKCE Předmět: Komunikační technologie vyučující:PaedDr. Pavel Konupčík Seminární práce: Základní rozdělení motoru a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tepelné motory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
TEPELNÉ MOTORY.
Fyzika – Tepelná elektrárna
Vytápění Tmavé plynové infrazářiče
Technické prostředky v požární ochraně
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Historie motorŮ.
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pístové spalovací motory
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
Tepelné stroje.
TEPELNÉ MOTORY.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Neživá příroda - vzduch
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tepelné motory.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory motory s vnitřním spalováním Pístové motory – ty se dělí na: Benzínové čtyřdobé Benzínové dvoudobé Dieslovy motory – naftové Motory mohou jako palivo používat i zemní plyn, propan butan, alkohol či vodík Reaktivní motory: Tryskové motory Raketové motory EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Hlavní části spalovacího motoru 1 válec 2 píst 3 ojnice 4 kliková hřídel 5 zapalovací svíčka 6 sací ventil 7 výfukový ventil EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory – princip činnosti čtyřdobého zážehového motoru (palivo benzín či plyn) doba - sání. Otevře se sací ventil, píst se pohybuje směrem dolů, dochází k nasávání směsi paliva a vzduchu. Tato doba končí, když píst se dostane do nejnižší možné polohy, sací ventil se uzavře. EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory – princip činnosti čtyřdobého zážehového motoru (palivo benzín či plyn) 2. doba – stlačování. Oba ventily jak sací (zelený), tak výfukový (červený) jsou uzavřeny, píst se pohybuje směrem nahoru, směs paliva a vzduchu se stlačuje. Tato doba končí, jestliže se píst nachází v nejvyšší možné poloze. Těsně před dosažením této polohy přeskočí na zapalovací svíčce jiskra a směs se zapálí. EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory – princip činnosti čtyřdobého zážehového motoru (palivo benzín či plyn) 3. doba – rozpínání Oba ventily jsou uzavřeny, směs hoří a prudce se rozpíná. Vzniklé plyny působí velkým tlakem na píst a posunují ho dolů. Teplo se přeměňuje na pohybovou energii. Tuto dobu nazýváme pracovní. EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory – princip činnosti čtyřdobého zážehového motoru (palivo benzín či plyn) 4. doba – výfuk Píst se pohybuje vzhůru, otevřeným výfukovým ventilem odchází spálená směs do výfuku přes katalyzátor. Následuje opět sání a celý děj se opakuje. EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory Sání a stlačování u vznětového motoru Rozpínání a výfuk u vznětového motoru EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - zápis Jsou to zařízení, které přeměňují teplo získané spálením paliva– pevného, kapalného či plynného na mechanickou práci Pevné palivo – uhlí - parní stroj či parní turbína Kapalné palivo – benzín, nafta, etanol,letecký petrolej Plynné palivo – zemní plyn, propan-butan Dělíme je na motory: a) s vnějším spalováním – parní turbína a parní stroj – palivo se spaluje mimo vlastní motor b) s vnitřním spalováním – pístové motory – motocykly, auta, generátory, zahradní technika c) reaktivní motory – ty se dělí na proudové (letadla) a raketové EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - otázky 1. Jak se dělí motory 2. Co to je motor, jaké druhy známe 3. Jaká je účinnost motorů – srovnání 4. Jaké se užívají paliva pro různé druhy motorů 5. Jaké jsou hlavní části spalovacího motoru - obrázek EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - odpovědi 1. Základní rozdělení motory s vnějším spalováním, palivo se spaluje mimo vlastní pracovní prostor motoru (parní stroj, parní turbína motory s vnitřním spalováním, ty se dále dělí na dvoudobé, čtyřdobé, Wankelův motor, tryskové a raketové dále se mohou dělit podle druhu užívaného paliva EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory - odpovědi 2. Motory jsou zařízení, ve kterých se mění energie získaná spálením paliva na mechanickou práci. Rozdělení – viz č. 1 3. Účinnost elektromotorů je 90%, spalovací motory 30 až 40%. Vznětové mají vyšší účinnost než zážehové 4. Zážehové motory – benzín Vznětové motory – nafta Tryskové motory – letecký petrolej EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Tepelné motory odpovědi 5. Hlavní části spalovacího motoru 1 válec 2 píst 3 ojnice 4 kliková hřídel 5 zapalovací svíčka 6 sací ventil 7 výfukový ventil EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Zdroje Ilustrace KLIPART Foto Zdeněk Obruča - vlastní Texty a obrázky - učebnice Fyzika pro 9. ročník ZŠ SPN 2000 - učebnice Fyzika 8 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Fraus 2008 EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.

Základní škola Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, příspěvková organizace Název školy Základní škola Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, příspěvková organizace Autor Mgr. Zdeněk Obruča Výukový materiál Prezentace PowerPoint Název předmětu Fyzika Vzdělávací obor, tematický okruh, téma Fyzika, energie, tepelné motory 2 Pro ročník 8. ročník VM vytvořen (měsíc/rok) 02/2012 Stručný popis: rozdělení motorů, vysvětlení činnosti čtyřdobého zážehového motoru EU OPVK III/2/4/2/17 Zdeněk Obruča ,ZŠ Žižkova 3, Krnov, okres Bruntál, p. o.