Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 25 AnotaceDruhy.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 26 AnotaceNormalizované.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 26 AnotaceZakreslování.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Dřevo VY_32_INOVACE_25_495 Dřevo
Základy automatického řízení 1
Elektrické stroje točivé
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Okna VY_32_INOVACE_45_906 Projekt.
Poruchy stropů VY_32_INOVACE_27_537
Vlastnosti stavebních materiálů
Zpětná vazba v zesilovačích 2
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
Zřizování nových příček - opakování
Názvosloví a typy střech
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Současná architektura
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Účetnictví – význam informací
Základní zapojení zesilovačů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Stropy VY_32_INOVACE_02_021 Projekt.
Programování a simulace CNC strojů I.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje KOMÍNY VY_32_01_001_INOVACE Projekt.
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Čistírna odpadních vod
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Kovové střešní krytiny
Chemické vlastnosti technických materiálů
Pravěké megalitické stavby
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Úvod do fyziky opakování
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Rozdělení komínů VY_32_INOVACE_01_002
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Proudění kapalin VY_32_INOVACE_11_224
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Česká architektura 50. – 80. let
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Úvod do informatiky VY_32_INOVACE_33_656
Kladkostroje a visuté kočky
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Měření v dílenské praxi
Regulátory integrační
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Veřejná kanalizace VY_32_INOVACE_16_315
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
Řezání vnějších závitů
Zřizování nových příček
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Stavba dřeva VY_32_INOVACE_28_555
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Směry v poválečné architektuře
Transkript prezentace:

Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 32 Anotace Programové vybavení počítačů, operační systém , Windows Klíčová slova Informatika, software, program, operační systém, OS, Windows, hlavní panel, okna Předmět Informační a komunikační technologie Autor, spoluautor Ing. Jiří Soukup Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad, samostudium, autotest Potřebné pomůcky PC, dataprojektor, interaktivní tabule, PC učebna Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, distanční samostudium, autoevaluační test Stupeň a typ vzdělávání Střední škola, učiliště Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 – 16 let, obor E, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Speciální vzdělávací potřeby ano Zdroje Vlastní zdroje a seznam - viz poslední strana

? - ! Windows - okna Otevření okna: Pro nacvičení základní práce v „oknech“ je třeba otevřít libovolnou aplikaci „do okna“. Současně využijeme předchozích znalostí praktickou činností. Postup: vytvoříme jednoduchý textový soubor na Ploše pojmenujeme jej otevřeme jej vysvětlíme základní možnosti práce s oknem tento soubor následně využijeme v další kapitole Základní výhoda úpravy rozměru okna je možnost práce ve více programech najednou Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Prohlédněte si datovou strukturu vašeho počítače.

? - ! Windows - okna Okno ve Windows: Na libovolném místě Plochy stiskneme pravou myš (PM). V otevřeném Menu zvolíme nabídku Nový a v dalším rozbalení klikneme 1× levou myší (LM) na Textový dokument. Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Prohlédněte si strukturu plochy, panely a ikony vašeho systému.

? - ! Windows - okna Okno Poznámkového bloku: objeví se nová IKONA se jménem rovnou napíšeme nový název, např. POKUS a stiskneme <Enter> nebo klikneme 1× levou myší na volné Ploše Nový textový dokument kliknutím na obrázek „Plochy“ spustíte animaci těchto 3 kroků Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Pozor na jiné klikání, které by porušilo tyto kroky, např. s psaním jména.

? - ! Windows - okna Okno Poznámkového bloku: poklepáním levé myši (2×) na vytvořenou ikonu otevřeme soubor objeví se okno dle obrázku pro práci s oknem slouží popsané symboly, interaktivní změna symbolu kurzoru podle polohy myši a další nabídky z panelu. základní poloha = výběr (ukazovátko) Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Dobře si prakticky vyzkoušejte práci s oknem, občas je pozice myši velmi citlivá na sebemenší odchylku, kdy se již jedná o jinou funkci.

pohyb – přesun celého okna po Ploše Windows - okna Významy práce s myší dle polohy kurzoru: pohyb – přesun celého okna po Ploše Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Dobře si prakticky vyzkoušejte práci s oknem, občas je pozice myši velmi citlivá na sebemenší odchylku, kdy se již jedná o jinou funkci.

? - ! Windows - okna Významy práce s myší dle polohy kurzoru: pohyb – přesun celého okna po Ploše změna svislého rámu - rozměru změna svislého rámu - rozměru minimalizace max./obnov dvojšipka změna rámu (rozměru okna) dle směru kurzoru zavřít Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života textová pozice kurzoru (myš v rámci textového pole) všude analogicky změna rozměru dle šipek všude analogicky změna rozměru dle šipek ? - ! Dobře si prakticky vyzkoušejte práci s oknem, občas je pozice myši velmi citlivá na sebemenší odchylku, kdy se již jedná o jinou funkci.

? - ! Windows - okna ukázání, příp. přesun přesun Interaktivní význam kurzoru myši: Existují podobná (analogická) pravidla i pro jiné programové objekty. ukázání, příp. přesun přesun změna rozměru dle šipek rotace pozice kurzoru v textu Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Znáte další jiné funkce a změny kurzoru podle významu? (Lze nalézt v nápovědě k programovému vybavení)

? - ! Windows - okna Autotest – otázky a úkoly: Proč je výhodné měnit rozměr okna? Jak se říká okraji okna, který lze měnit? Jak poznáme, že můžeme měnit název souboru? Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Na Internetu nalezněte jak se vyvíjelo LOGO Windows podle verze.

Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály, STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály, Soukup Jiří, Multimediální komponenty a prezentace v aplikacích, skripta UJEP Ústí n. L., 2008 Soukup Jiří a kol, Multimédia ve výuce, skriptum UJEP Ústí n. L.,2004 Emotikony – kliparty programu MS Office: emotikony a kliparty sady MS-Office, dostupné také na http://office.microsoft.com/cs-cz/images/MC900442026.aspx Webové zdroje: http://software.heureka.cz/ http://fast10.vsb.cz/praktikum/2.html http://cs.wikipedia.org/wiki/IBM http://cs.wikipedia.org/wiki/Android_(opera%C4%8Dn%C3%AD_syst%C3%A9m) http://windows.microsoft.com/cs-cz/windows/home http://www.komik.cz/ http://www.microsoft.com/cs-cz/default.aspx http://www.microsoft.com/cze/legalnisoftware/ http://www.ri-okna.cz/plastova-okna-a-dvere