Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Sčítání celých čísel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Racionální čísla.
START PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO. VYPOČÍTEJ PŘÍKLAD A KLIKNI NA SPRÁVNÝ VÝSLEDEK.
11.
Číselné výrazy s proměnnou
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lomené algebraické výrazy
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Sčítání a odčítání celých čísel
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Zlomky Sčítání zlomků..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
Početní výkony s celými čísly: násobení
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Počtové operácie s celými číslami: sčítanie a odčítanie
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Zlomky Dělení zlomků..
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Početní výkony s celými čísly: dělení
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Úvod Porovnávání celých čísel
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Zlomky Čísla smíšená..
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 8 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání Celá čísla Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání

Celá čísla Množina celých čísel se skládá z přirozených čísel (1, 2, 3, …), nuly a záporných čísel (-1, -2, -3, …). Množina celých čísel se v matematice většinou označuje Z, podle Zahlen (německy čísla). číslo nula čísla záporná čísla přirozená

Je-li na začátku příkladu kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme Sčítání a odčítání celých čísel. 1. Čísla mají stejná znaménka +4 + 2 + 4 = 2 + 4 = 6 Je-li na začátku příkladu kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme 2 + 4 = 6

- 2 - 4 = - 6 - 2 - 4 = - 6 Sčítání a odčítání celých čísel. 1. Čísla mají stejná znaménka -4 - 2 - 4 = - 6 - 2 - 4 = - 6

Sčítání a odčítání celých čísel. 1. Čísla mají stejná znaménka 2 + 4 = 6 - 2 - 4 = - 6 Mají-li dvě čísla stejná znaménka, určíme výsledek tak, že znaménko opíšeme a sečteme absolutní hodnoty čísel. + 2 + 4 = + 6 2 + 4 +2 = 2 +4 = 4

Sčítání a odčítání celých čísel. 1. Čísla mají stejná znaménka 2 + 4 = 6 - 2 - 4 = - 6 Mají-li dvě čísla stejná znaménka, určíme výsledek tak, že znaménko opíšeme a sečteme absolutní hodnoty čísel. - 2 - 4 = - 6 2 + 4 -2 = 2 4 = 4

Je-li na začátku příkladu kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka -4 + 2  4 = 2  4 =  2 Je-li na začátku příkladu kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme 2  4 =  2

- 2 + 4 = + 2 - 2 + 4 = + 2 Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka +4 - 2 + 4 = + 2 - 2 + 4 = + 2

Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka 2  4 =  2  2 + 4 = + 2 Mají-li dvě čísla různá znaménka, určíme výsledek tak, že odečteme absolutní hodnoty čísel (od větší menší) a ve výsledku napíšeme znaménko, které je před číslem s větší absolutní hodnotou. + 2  4 =  2 4 - 2 +2 = 2 -4 = 4

Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka 2  4 =  2  2 + 4 = + 2 Mají-li dvě čísla různá znaménka, určíme výsledek tak, že odečteme absolutní hodnoty čísel (od větší menší) a ve výsledku napíšeme znaménko, které je před číslem s větší absolutní hodnotou.  2 + 4 = + 2 4 - 2 -2 = 2 +4 = 4

2  4 + 3  6  1 + 5 = 10 11= 1 Sčítání a odčítání celých čísel. 3. Sčítání a odčítání většího počtu celých čísel „najednou“. 2  4 + 3  6  1 + 5 = 10 11= 1 1. Sečteme všechna kladná čísla a výsledku dáme znaménko +. 2. Sečteme všechna záporná čísla a výsledku dáme znaménko . 3. Odečteme absolutní hodnoty čísel a přidáme znaménko čísla s větší absolutní hodnotou.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Vypočítej:  2 + 4 =  7  45 = 7 + 8 = 34 + 23 =  5  9 =  54 + 55 = 9  2 = 67  88 =  11  5 =  43  65 = 6  15 = 64 + 23 =  5  0 =  66 + 66 =  32 + 40 = 29  129 = 54  67 = 60  61 =  1  48 = 43  0 = 234  230 = 54 + 76 =

A nyní něco na procvičení - poprvé. Řešení:  2 + 4 = 2  7  45 =  52 7 + 8 = 15 34 + 23 = 57  5  9 = 14  54 + 55 = 1 9  2 = 7 67  88 =  21  11  5 =  16  43  65 =  108 6  15 =  9 64 + 23 = 87  5  0 =  5  66 + 66 = 0  32 + 40 = 8 29  129 =  100 54  67 =  13 60  61 =  1  1  48 = 49 43  0 = 43 234  230 = 4 54 + 76 = 130

A nyní něco na procvičení – podruhé. Řešení: 5  2 + 4 + 6  2 = 3  7  4 + 6 + 8 = 1  5  9 + 2 + 5 + 6 = 4  6  0 + 2 + 7  9  2 = 4 + 2  1 + 2  1  5 = 4  6  5 + 7 + 2  1 =  2 + 1  2 + 1  5  0 =  40 + 2  4 + 32  32 + 40 =  1 + 34  54 + 54  67 =  4 + 3  5 + 7  1  4 = 23 + 234  15  23 + 15  234 =

A nyní něco na procvičení – podruhé. Vypočítej: 5  2 + 4 + 6  2 = 15  4 = 11 3  7  4 + 6 + 8 = 17  11 = 6 1  5  9 + 2 + 5 + 6 = 14  14 = 0 4  6  0 + 2 + 7  9  2 = 13  17 =  4 4 + 2  1 + 2  1  5 = 8  7 = 1 4  6  5 + 7 + 2  1 = 13  12 = 1  2 + 1  2 + 1  5  0 = 2  9 =  7  40 + 2  4 + 32  32 + 40 = 2  4 =  2  1 + 34  54 + 54  67 = 34  68 =  34  4 + 3  5 + 7  1  4 = 10  14 =  4 23 + 234  15  23 + 15  234 =

Sčítání a odčítání celých čísel - shrnutí. 2 + 4 = 6  2  4 =  6 Mají-li dvě čísla stejná znaménka, určíme výsledek tak, že znaménko opíšeme a sečteme absolutní hodnoty čísel. 2  4 =  2  2 + 4 = + 2 Mají-li dvě čísla různá znaménka, určíme výsledek tak, že odečteme absolutní hodnoty čísel (od větší menší) a ve výsledku napíšeme znaménko, které je před číslem s větší absolutní hodnotou.