Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Metodika hodnocení bariér v domácím prostředí. Obsah prezentace •O projektu •Subjektivní část hodnocení •Objektivní část hodnocení •Plán na následující.
Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Bytové domy ČSN Obytne budovy ČSN Zařizování bytů
Hodnocení domácího prostředí DEMO Zkušenosti z praxe
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Příčné prahy 27. dubna 2010.
BEZBARIEROVÉ ŘEŠENÍ BUDOV
PRÁVNICKÁ FAKULTA Děkanát PrF, Veveří 70, Brno Hlavní vstup
Vsetín – město bez bariér
Bezbariérovost veřejné dopravy
4.2 Struktura povrchu - předepisování
Název operačního programu:
ZAŘÍZENÍ A PROSTORY PRO DIVÁKY
PROSTORY PRO HYGIENU (ČÁST 1).
Informatika pro ekonomy II přednáška 10
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dokumentace informačního systému
Trasování lesních cest
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
VNITŘNÍ KOMUNIKACE prostory sloužící k propojování setkávání rozhovoru
Trasování lesních cest
STUŽKONOSKAIII - areál asistenční péče Zadání DP 2005.
vertikální komunikace
Doprava v klídku.
STUŽKONOSKA-II- pyramida areál asistenční péče Zadání DP 2005.
e-Komunikace nevidomých občanů s veřejnou správou
Autor: Lukáš Kalousek Vedoucí projektu: Dr. Ing. Bronislava Horáková
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
Vývoj aplikace pro navigaci v Porubském areálu VŠB-TU Ostrava
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
GIS prostoru haldy a.s. NH Ostrava
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra mapování a kartografie Návrh koncepce prostorového informačního systému památkového objektu.
Úvod do pozemních komunikací
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
SCHODIŠTĚ. Kce sloužící ke spojení různých výškových úrovní Za schodiště lze považovat min.3 výškové stupně Od 3 stupňů by mělo být zábradlí Schodišťové.
Vyhláška č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb 1 VYHLÁŠKA č. 398/2009 Sb o obecných technických.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM) Vládní výbor pro zdravotně postižené občany Národní rada osob se zdravotním postižením ČR Dagmar.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
Ontologie přístupnosti budov Diplomová práce Petr Hazuza.
Orlické hory pro všechny Cesta k certifikaci Nové Město nad Metují VÍTEJTE ! Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Kolín bez bariér.
Výškopis ● Vrstevnice -Vrstevnice je čára o stejné nadmořské výšce zobrazená na mapě. – Interval i = M / 5000 – Hlavní, vedlejší.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Letecká informační služba pro GA 2017
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Příčné prahy 28. června 2012.
Navrhování tunelových staveb
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Stárnutí a veřejný prostor – Praha 2017
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Booleovské operace v prostoru
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Ateliérová tvorba I. Název projektu : Dům s pečovatelskou službou
Vozíčkářské trasy KČT Labská stezka bez bariér, 18. –
Kuchyň Myčka BÍLÁ-rozměr: délka: 60cm / výška: 60cm / hloubka: 64cm
Hygienické zázemí Ing. arch. Milada Baumanová, Ph.D.
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti Den bez bariér CAMP – Centrum architektury a městského plánování 18/9/2018 Kateřina Novotná Pražská organizace vozíčkářů

MAPOVÁNÍ PŘÍSTUPNOSTI

MAPOVÁNÍ PŘÍSTUPNOSTI

MAPOVÁNÍ PŘÍSTUPNOSTI

MAPOVÁNÍ PŘÍSTUPNOSTI Vyhláška o bezbariérovém užívání staveb a uživatelské hledisko Podnět: rozpor legislativy a praxe, nefunkčnost aplikovaných prvků Reakce: profesionální mapování veřejného prostoru, sjednocení postupů v rámci odborné pracovní skupiny, vznik metodiky kategorizace přístupnosti Cíle: informace pro uživatele, podnět k odstranění zjištěných nedostatků Výstup: mapové aplikace s garantovanými daty, návrhy úprav

KATEGORIZACE Kategorizace přístupnosti objektů podle sjednocené metodiky objekt přístupný objekt částečně přístupný objekt obtížně přístupný nebo nepřístupný

KATEGORIZACE Objekt přístupný Přístupný je celý objekt nebo jeho větší část alespoň s jedním bezbariérovým vstupem. Návštěva je možná bez předchozí domluvy. Rampy (mobilní i pevné) před vstupem i uvnitř objektu mají sklon při délce do 3 metrů maximálně 12,5 %, při délce do 9 metrů maximálně 8 %. Šířka pevných ramp je minimálně 110 cm. Dveře a průchody jsou široké minimálně 80 cm, platí i pro vstupní (hlavní) křídlo dvoukřídlých dveří. Výška prahů je maximálně 2 cm. Pro překonání výškových rozdílů je k dispozici samoobslužný výtah a jeho rozměry jsou minimálně: šířka dveří 80 cm, vnitřní rozměr kabiny: šířka 100 cm x hloubka 125 cm. Objekty s plošinou nevyhodnocujeme jako objekty přístupné. Pokud se jedná o objekt s toaletami pro veřejnost, k dispozici je přístupná toaleta: WC I. (viz vysvětlivky níže) nebo v případě, že jsou všechny ostatní požadavky na přístupnost naplněny, alespoň částečně přístupná toaleta WC II. (viz vysvětlivky níže). Povrchy a sklon komunikací v objektu a jeho bezprostředním okolí výrazněji nekomplikují pohyb na vozíku.

KATEGORIZACE Objekt částečně přístupný Přístupná je jen část objektu nebo objekt nenaplňuje některé z požadavků uvedených u objektu přístupného. Popis nesplněných požadavků je uveden v textu. Rampy a ližiny (mobilní i pevné) před vstupem i uvnitř objektu mají sklon při délce do 3 metrů maximálně 16,5 %, při délce do 9 metrů maximálně 12,5 %. Šířka pevných ramp je minimálně 110 cm. Dveře a průchody jsou široké minimálně 70 cm. Výška prahů je maximálně 7 cm. Výtah má rozměry minimálně: šířka dveří 70 cm, vnitřní rozměr kabiny: šířka 100 cm x hloubka 110 cm. Rozměry plošiny jsou minimálně: šířka dveří 70 cm, přepravní plocha: šířka 70 cm x hloubka 90 cm. Informace o nosnosti jsou uvedeny v doplňujícím textu. Přístupnost WC není rozhodujícím faktorem. Vzhledem ke stávající přístupnosti prostředí v ČR by požadavek na existenci alespoň WC II. u objektů částečně přístupných znamenal přeřazení velké části objektů k objektům nepřístupným. Před vstupem do objektu je maximálně jeden schod bez řešení k jeho překonání.

KATEGORIZACE Objekt obtížně přístupný nebo nepřístupný Přístup nebo pohyb po objektu je zvlášť komplikovaný (kombinace různých důvodů).

KATEGORIZACE WC I. – Přístupná toaleta Nachází se v dámských toaletách (případně v dámských i pánských) nebo je umístěna samostatně. Vstupní dveře kabiny i všechny přístupy k ní jsou široké minimálně 80 cm. Dveře se otevírají směrem ven z kabiny. Rozměry kabiny jsou minimálně: šířka 160 cm x hloubka 160 cm. Přístup k míse z boku (boční přístup k míse) je minimálně 80 cm. U mísy jsou madla, toaletní papír je v dosahu osoby sedící na míse. Pod umyvadlem je dostatečný prostor pro podjetí vozíku. Manipulační prostor v kabině není omezený dalším zařízením toalety. WC II. – Částečně přístupná toaleta Nachází se v dámských toaletách (případně pánských) nebo je umístěna samostatně. Vstupní dveře kabiny i všechny přístupy k ní jsou široké minimálně 70 cm. Dveře se otevírají směrem ven z kabiny. Rozměry kabiny jsou minimálně: šířka 140 cm x hloubka 140 m. Manipulační prostor musí být umístěný proti dveřím. Přístup k míse z boku (boční přístup k míse) je minimálně 70 cm. BĚŽNÉ WC – Obtížně přístupná nebo nepřístupná toaleta

KATEGORIZACE 1/ převažující sklon, šířku a kvalitu komunikace Metodika kategorizace přístupnosti tras a komunikací systém kategorizace tras a komunikací rozdělen na tři vzájemně se doplňující úrovně: 1/ převažující sklon, šířku a kvalitu komunikace → značeno linií příslušné barevnosti 2/ bodové bariéry na komunikaci – výškový rozdíl, zúžení, podélný skon, příčný sklon → značeno příslušným piktogramem   3/ přechody a místa pro přecházení na komunikaci → značeno příslušnou barevnou linkou

PREZENTACE DAT Struktura výstupu pro uživatele grafická informace (piktogramy) textová část (objektivní popis stavu budovy) obrazová příloha lokace (mapový výřez, zobrazení v mapové aplikaci)

MAPAPŘÍSTUPNOSTI.CZ

OSTRAVA.CZ

BRNO.CZ

BRNO.CZ

BEZBARIER.UJEP.CZ

PŘESBARIÉRY.CZ

PŘESBARIÉRY.CZ

DALŠÍ VYUŽITÍ DAT Struktura výstupu pro zadavatele / správu objektu uživatelský text technické tabulky (výtah, WC kabina) fotodokumentace návrh úprav zjištěných nedostatků celková koncepce

Den bez bariér 18/9/2018 Kateřina Novotná Pražská organizace vozíčkářů Benediktská 688/6, Praha 1 www.pov.cz