ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Advertisements

©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Secese přelom 19. a 20. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
KUBISMUS.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Umělecké směry - test POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 21 KÓD DUMu: IN_D_21 DATUM TVORBY: 5.3.2013 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM je souhrnným testem z oblasti uměleckých směrů a má studenty dovést netradiční formou k zopakování a aplikaci znalostí z dané oblasti. METODICKÝ POKYN: Využití – test, opakování znalostí.

Umělecké směry Test

Ot.č.1 „Jsem umělec, jehož tvorba vychází ze snu, podvědomí, je inspirována i primitivními etniky, a proto jsou má díla i obtížně interpretovatelná. Tvořím v duchu………………..“ (doplňte umělecký směr)

Ot.č.2 „Jsem umělec, který se svými díly snaží oklamat oko diváka. Vytvářím dvourozměrné kompozice, které však působí věrohodným trojrozměrným dojmem. Příznačná pro má díla je i geometrická abstrakce. Tvořím v duchu…………“ (doplňte umělecký směr)

Ot.č.3 „Jsem umělec, který bojuje proti tradicím, velebí facku, úder pěstí. Snaží se zachycovat objekty v jejich dynamice, rychlosti. Určitě též velebí budoucnost. Tvořím v duchu…………..“ (doplňte umělecký směr)

Ot.č.4 „Jsem architekt, který vidí čisté linie, užitkovost a užitnost snoubí s účelným designem. Proto rád navrhuji i výstavní komplexy a průmyslové stavby, obytné komplexy, ale i solitérní vily. Navrhuji v duchu…………“ (doplňte umělecký směr)

Ot.č.5 „Jsem umělec, jenž má rád velkoměsto, plakáty, nechám se inspirovat reklamou a masmédii. Často pracuji se sítotiskem, upravenou fotografií. Nevyhýbám se ztvárňování populárních osobností, ale mám rád i zdánlivě obyčejné věci. Tvořím v duchu………………“ (doplňte umělecký směr)

Ot.č.6 „Jdeme Prahou, právě jsem podešli Prašnou bránu a pokračujeme Celetnou ulicí. Záhy po levé straně vidíme zajímavý dům, který – ač sám ctící průniky geometrických linií – má nároží zdobené barokní soškou Černé…………………..(doplňte chybějící dvouslovnou část názvu). Sám dům má exteriér upravený v………………………(doplňte) směru.“

Ot.č.7 „Vydáme se do Brna. Nachází se zde jedinečná funkcionalistická vila, zapsaná v seznamu památek UNESCO. Název vily je …………………(doplňte).“

Ot.č.8 „Neméně zajímavou funkcionalistickou stavbou je i budova Národní galerie v Praze, konkrétně v Holešovicích. Jedná se o …………………….(doplňte název).

Ot.č.9 „Když už jsme vyrazili do ulic velkoměst, snad budeme mít to štěstí a nachomýtneme se k nějakému nevázanému uměleckému veselí – „taškařici“ – pro což máme z angličtiny odvozený termín………………..“

Ot.č.10 „Pro tradičněji založené turisty nabízíme i prohlídky s tématikou secese. Takže vám nabídneme tyto tři vybrané památky……………., ……………a …………….“.(doplňte)

Ot.č.11 „Já nevím, ale vy mi určitě objasníte v několika nezaměnitelných znacích podstatu action painting. A doporučíte mi i nějakého umělce.“

Ot.č.12 „Dobrý den, chystám se na poznávací cestu do Španělska. Doporučili byste mi konkrétní místa, jež jsou spjatá s Antoniem Gaudím, Salvadorem Dalím a Pablem Picassem?“ Gaudí……………….. Dalí…………………… Picasso………………

Ot.č. 13 „Onehdy jsem v Bernu viděl zajímavou skulpturu, jejíž jednotlivé části byly rozhýbávány mírně vanoucím větrem a celé to vypadalo zajímavě, ale hlavně dynamicky. Jenom si nemohu vzpomenout na název uměleckého směru:“ ……………………………………..(doplňte)

Ot.č.14 „Pro tvůj umělecký výraz by se rozhodně hodila koláž nebo frotáž. Doufám, že víš o čem je řeč.“ Koláž……………………………….. Frotáž……………………………….

Ot.č.15 „Tak jsem tuhle byl na výstavě. Žádná abstrakce, ale naprosto konkrétní obrazy, konkrétní výjevy. Přitom soudobé umění, ale to ztvárnění! To bys musel vidět! Precizní vyjádření detailů, věrný odraz zobrazovaného, no perfektní!“ (doplňte název směru)

Správné řešení 1) surrealismus 2) op-art 3) futurismus 4) funkcionalismus 5) pop art 6) Matky Boží, kubismus 7) Tugendhat 8) Veletržní palác 9) happening (event.perfmormance)

Správné řešení - pokračování 10) Hlavní nádraží Praha, Obecní dům, Pařížská ulice,… 11) akční malba, tvůrčí nástroj = plechovka barvy, nanášení barev přímo z ní nebo rozstřikem štětce 12) Gaudí – Barcelona, Sagrada familia, Dalí – jeho muzeum v Figuéres, Picasso - Guernica 13) kinetické umění 14) koláž – užití rozstříhaného (rozřezaného) materiálu, frotáž –otisky tkanin v barvě 15) fotorealismus

Zdroje Vlastní práce autora.