Třída 3.A 14. hodina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Advertisements

Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_09 Název materiáluTání a tuhnutí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
T EPELNÁ VÝMĚNA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Nedestruktivní zkoušky Jsou zkoušky bez porušení materiálu DRUHY NEDESTRUKTIVNÍCH ZKOUŠEK 1. POHLEDEM A POKLEPEM - ZVONY, KOLEJNICE 2. RENTGENOVÁ ZKOUŠKA,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
? Kde se šíří teplo zářením? Kde se využívá tepelného záření ? Vysvětlíš princip termosky ?
? Kde se šíří teplo prouděním ? Kde se využívá proudění tepla ? Dovedeš vysvětlit princip ledničky ?
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Člověk a příroda Okruh dle RVP:Fyzika Tematická oblast:Fyzika Název vzdělávacího.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vlastnosti plynů.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
LEDNIČKA…
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
ŠABLONA III/2 Závěrečný test 8.ročník
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
VY_32_INOVACE_
Teplo.
VY_32_INOVACE_
Neživá příroda vzduch a voda.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Tepelná kapacita tělesa
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Fyzika extrémně nízkých teplot
Magnetické ztráty.
Tepelné stroje.
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Oceány a moře.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Měrná tepelná kapacita látky
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Vzduch je stejnorodá směs chemických látek plynný roztok
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 13. hodina.
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Vlastnosti plynů.
Teplotní objemová roztažnost
Třída 3.A 17. hodina.
VLASTNOSTI KAPALIN
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Základy chemických technologií
Změny skupenství látek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Využití slunečního záření TÉMATICKÝ CELEK:
Molekulová fyzika Šíření tepla.
Třída 3.B 15. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelné záření TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Třída 3.A 14. hodina

Tepelná výměna prouděním Hustota látek se obvykle mění tak, že teplejší má menší hustotu než studená. S výjimkou platí tento princip i pro vodu – POZOR, anomálie vody. Zahříváme-li vodu, teplá stoupá vzhůru ( lehčí) a studená naopak klesá ke dnu.

Tepelné záření a jeho využití Ze zkušenosti víme, že tepelné záření lze vysílat i na větší vzdálenosti než, které by nám zajistilo tepelné proudění. (např. teplo ze Slunce). Tepelnou energii lze přenášet také zářením, kdy jedno těleso teplo vysílá a druhé jej pohlcuje. Těleso , které tepelné záření pohlcuje, zvyšuje svojí teplotu. Zvýšení teploty závisí na vzdálenosti od zdroje tepla, na teplotě zdroje a na barvě a úpravě povrchu tělesa. Je známý fakt, že lesklá a světlá tělesa pohlcují méně tepla, než tělesa tmavá.