ZVUK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“  Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Zvukové jevy-akustika
MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
záznam a reprodukce zvuku
Vznik střídavého proudu
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Veličiny pro hodnocení zvuku
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 18. Akustika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Akustika Jana Prehradná 4.C.
Elektromagnetické vlny
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Akustika 4 (Hlasitost).
ZVUK RYCHLOST ZVUKU Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT
Tón, jeho výška a barva.
Zvuk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Rychlost a šíření zvuku
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Akustika.
Zvukové jevy.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Zvukové jevy (8. ročník)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vznik a šíření zvuku.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Šíření zvukového rozruchu prostředím (Učebnice strana 169) Prostředí, kterým se šíří zvukový rozruch od chvějícího se tělesa k našemu uchu, je nejčastěji.
Fyzika - akustika Zvukové nosiče. DEFINICE: jedná se o podélné mechanické vlnění, které vnímáme sluchem. Zvukovou soustavu tvoří : zdroj zvuku (tyč, hlasivky,
Ochrana před nadměrným zvukem (Učebnice strana 178) Z lidských smyslů bývá sluch často podceňován. Slyšíme zvuky, i když výchylky kmitání ušního bubínku.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
Mgr. Aleš Peřina, Ph. D.. Fyziologie slyšení Fyzikální podstata hluku Zvuk mechanické kmitání pružného prostředí Hz (Hertz): počet kmitů za sekundu Frekvenční.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AKUSTIKA.
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Vlnění šíření vzruchu nebo oscilací příčné vlnění vlna: podélné vlnění.
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

ZVUK

VZNIK ZVUKU Zdrojem zvuku je chvějící se těleso. Pravidelné kmitání: tón Nepravidelné kmitání: hluk

Rychlost zvuku Závisí na prostředí. Ve vzduchu při 20°C je 332 m/s.

Kmitočet zvuku Určuje počet pravidelných změn za sekundu. Jednotka: Hertz (Hz)

Ucho

Zvuk, který se setká s překážkou se odrazí zpět. Odraz zvuku Zvuk, který se setká s překážkou se odrazí zpět.

Ochrana před nadměrným hlukem Hladina zvuku Jednotka: bel (B) Ochrana před nadměrným hlukem Hlasitý zvuk ničí sluch, proto se používají chrániče uší.

Vypracovali: Balouch, Ptáček, Vajdík