Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Kateřina Švarcová ZŠ a MŠ,Brno, Horníkova 1
Advertisements

Od druhé republiky k protektorátu
Číslo v digitálním archivu školy
Vytvořil: Michal Mikula
MNICHOV NÁZEV: REPUBLIKA ČESKOSLOVENSKÁ –
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Ohrožené Československo
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM září 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Druhá světová válka.
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Česká literatura mezi válkami
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová 30. a 40. léta v ČSR VY_32_INOVACE_1B11.
Nejdůležitější letopočty dějepisu 9.ročníku
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Protektorát Čechy a Morava. Vyhlášen Prezident a vláda (bez parlamentu) Německá okupační správa.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování druhé světové války Název sady: Moderní dějiny.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Mnichovská dohoda Téma: Česká republika jako součást Evropy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo projektu:
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
ROZBITÍ ČESKOSLOVENSKA
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:MGR. OLGA FILÍPKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_1242_VZNIK_SAMOSTATN ÉHO_ Č ESKOSLOVENSKA.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.15_pocatek_druhe_svetove_valky Ročník:
S AMOSTATNÉ Č ESKOSLOVENSKO Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se situací za doby trvání prvního samostatného.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
2. Světová válka v Československu
Druh učebního materiálu
Druh učebního materiálu
PRVNÍ FÁZE STUDENÉ VÁLKY
8 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zánik první republiky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Druh učebního materiálu
DĚJEPIS II. Světová válka
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Digitální učební materiál:
Postavení Židů v Evropě 4
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Marcela Kaderová
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_14_MNICHOVSKÁ DOHODA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
8. Mnichovská konference
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 4.5.2012 Člověk a jeho svět, lidé a čas. Název materiálu: VY_32_INOVACE_CaJS.5.B.08_ druha_svetova_valka Název: Druhá světová válka Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, slouží k výkladu nového učiva.

Cesta k druhé světové válce Ve 20.letech patřilo Československo k nejrozvinutějším zemím na světě R.1933 celý svět zasáhla hospodářská krize Lidé přišli o majetek, byli nespokojeni Adolf Hitler – obnovil výrobu ve zbrojních továrnách (jeho obliba stoupala) Září r.1938 - podepsali zástupci Francie, Itálie a Německa v Mnichově dohodu, která nařizovala Československu postoupit celé pohraničí Německu Březen r.1939 - obsadila něm. vojska č. území – vyhlášen Protektorát Čechy a Morava

Cesta k druhé světové válce Mapa Protektorátu (stav z let 1942–1945) Adolf Hitler Fotografie z průběhu Mnichovských jednání

Druhá světová válka 3.září 1939 začala druhá světová válka (zapojena téměř celá Evropa, Spojené státy americké…) Hitler uzavřel se Stalinem smlouvu o neútočení a porušil ji R.1942 u Stalingradu donutila Rudá armáda německá vojska k ústupu R.1944 vítězily na západní frontě armády Spojených států a Velké Británie 8.května 1945 německo kapitulovalo 9.května 1945 osvobozena Praha Došlo k téměř úplnému vyhlazení Židů a Romů Odbojové skupiny – atentát na říšského protektora

Druhá světová válka Ruiny Stalingradu Noví vězni čekající na dezinfekci na jednom ze dvorů Mauthausenu

Použité zdroje: MIKULENKOVÁ, L. Lidé a čas. Olomouc, 2008, s.60-65. ISBN 978-80-7230-225-3. Obrázky: [cit. 2012-05-04] Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na WWW: 1) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler> Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: 2) Bundesarchiv, Bild 146-1990-048-29A / CC-BY-SA <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Adolf_Hitler-1933.jpg> 3)<http://cs.wikipedia.org/wiki/Mnichovsk%C3%A1_dohoda> 4) Bundesarchiv, Bild 183-R69173 / CC-BY-SA <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bundesarchiv_Bild_183- R69173,_M%C3%BCnchener_Abkommen,_Staatschefs.jpg>

Použité zdroje: 5)<http://cs.wikipedia.org/wiki/Protektor%C3%A1t_%C4%8Cechy _a_Morava> 6) XrysD <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Protektorat_Bohmen- Mahren.png> 7)<http://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%A1_sv%C4%9Btov%C3 %A1_v%C3%A1lka> 8)<http://cs.wikipedia.org/wiki/Stalin> 9)<http://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_u_Stalingradu> 10) Bundesarchiv, Bild 183-P0613-308 / CC-BY-SA <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bundesarchiv_Bild_183- 0613308,_Russland,_Kesselschlacht_Stalingrad.jpg > 11) Bundesarchiv, Bild 192-207 / CC-BY-SA <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bundesarchiv_Bild_192- 207,_KZ_Mauthausen,_H%C3%A4ftlinge_bei_der_Desinfektion.jpg>

Metodický návod Pomocí jednotlivých stran vyložíme žákům nové učivo. Po kliknutí na slova Adolf Hitler, Mnichovská dohoda, Protektorát Čechy a Morava, druhá světová válka, Stalin, Stalingrad, můžeme společně pročítat více informací na internetových stránkách. Při výkladu si ukazujeme obrázky. Prezentaci pustíme ještě jednou – žáci si dělají výpisky a připomínají si novou látku.