MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Sloh - pohádky Hádej pohádku
U lékaře Člověk a jeho zdraví. U lékaře Člověk a jeho zdraví.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Cizí člověk Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Cizí člověk Anotace: bezpečné chování, vyhodnocení a zvládání rizikových situací Autor:
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Škola.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
OBČANSKÝ PRŮKAZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.01_rovna_prava_zen_a_muzu Datum: Ročník: sedmý.
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.05_mezilidska_komunikace_I. Datum: 07.11.2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Mezilidská komunikace I. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I. Anotace: Aktivita je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží jako úvod do problematiky mezilidské komunikace.

Lekce slušného chování ČAU LIDI, SEM PŘIŠEL, ABYCH PŘEDNESL NÁVRH NA PRODEJ TÝ TOVÁRNY. DOBRÝ DEN, KOLEGO.

Lekce slušného chování NÁVRHY NA OSLOVENÍ

Pokud potřebuji někoho oslovit, použiji vykání nebo tykání? Lekce slušného chování Pokud potřebuji někoho oslovit, použiji vykání nebo tykání? Tyto pojmy vysvětli.

Poučení: „Tykání vyjadřuje přátelské a příbuzenské vztahy. Dospělí obyčejně tykají dětem. Když děti dosáhnou věku 18 let, začíná jim jejich okolí vykat.“ „Vykání vzniklo ve starém Římě. V našich zemích se začalo používat v 15. století.“ „Používání vykání nebo tykání záleží na tom, jaký vztah k dané osobě máme. Vždy však musíme být zdvořilí.“ Dříve děti svým rodičům vykaly a není to tak dávno. „V 18. století se začalo používat tzv. onikání- oslovování ve 3. osobě , např. „Jim to ale sluší slečinko, mají nové šaty?“

Tato lekce slušného chování byla příkladem mezilidské komunikace. CO JE TO KOMUNIKACE?

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2011 [cit. 2011-11-06]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/pozadi-CM079001903.aspx#ai:MP900439159| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=komunikace&ex=1#ai:MP900284912| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=pozdrav#ai:MC900378745|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=p%C5%99%C3%A1tel%C3%A9&ex=1#ai:MP900262230| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=u+stolu&ex=1#ai:MP900401017| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=cesta&ex=1#ai:MP900434089| Kolektiv autorů. Základy slušného chování pro děti. 1. vyd. Praha : Svojtka & Co, 2011. s. 20. ISBN 978-80-256-0198-1

Shrnutí do problematiky mezilidské komunikace. Anotace Aktivita je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží jako úvod do problematiky mezilidské komunikace. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají ze základů slušného chování, jakým způsobem hovoříme s různými lidmi. Žáci chápou význam komunikace. Klíčová slova oslovení, slušné chování, komunikace Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita, výklad Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 1558 kB

Metodická poznámka Prezentaci je možné použít jako velmi krátký úvod do tématu „Mezilidská komunikace“. Snímek 2 – Ukázka situace- Diskuze o tom, co je na snímku špatně z hlediska slušného chování. Snímek 3 – Žáci chodí psát návrhy, jak by bylo možné situaci napravit, jak se chovat správně/slušně. Snímek 4 – Vysvětlení pojmů- používáme v běžných situacích tykání i vykání. Diskuze, co chápeme pod pojmy „vykat“ a „tykat“. Je možné přehrát scénky, žáci sehrají situace, kdy si tykají a kdy vykají, ostatní mohou hádat. Snímek 5 – Poučení, zajímavosti týkající se daných pojmů- výkladová část. Snímek 6 – Diskuze- Co je to komunikace? Jak můžeme chápat tento pojem.