ANALÝZA TÉMA: “ODPADY“ ANALÝZA OTÁZKY ANALÝZY KDO ZJIŠŤUJE PŘÍKLADY PRAK.ČIN. SOUVISEJÍCÍ S OTÁZKAMI CO JE TO ODPAD Co je to vlastně odpad? Kolik kg směsného a vytříděného odpadu vyprodukuje celá školka za den/týden/měsíc/rok celkem a v přepočtu na 1 dítě Koťátka motivační divadlo sběr odpadu za celý týden ve spolupráci s provozními zaměstnanci jak to bylo s odpadky dříve vážení odpadků
ANALÝZA OTÁZKY ANALÝZY KDO ZJIŠŤUJE PŘÍKLADY PRAK.ČIN. SOUVISEJÍCÍ S OTÁZKAMI OBALY Co je to obal, do čeho jsou věci balené, jaké druhy obalů přicházejí do školky, co se s nimi děje, jaký je život obalů? Do čeho se balilo dříve? Co používaly naše babičky a prababičky? Musí obaly skončit v koši? Můžeme snížit objem obalů a jak? Berušky smysl.vnímání obalů Průzkum v MŠ úkol pro rodinky
ANALÝZA OTÁZKY ANALÝZY KDO ZJIŠŤUJE PŘÍKLADY PRAK.ČIN. SOUVISEJÍCÍ S OTÁZKAMI KOMPOST Co je to směsný odpad, kde končí, jaký má vliv na přírodu a na budoucnost života na Zemi? Jak můžeme snížit jeho množství? Co je to bioodpad, kolik bioodpadu vyprodukuje školka, jaké je jeho využití? Co je to kompost, jak vzniká, co tam patří, co se s ním děje během roku, jak ho použijeme, co děláte s bioodpadem doma? Kuřátka vážení bioodpadu monitoring kompostérů v MŠ i v obci exkurze do bioplynky založení vermikompos- téru anketa mezi rodiči pokus s odpadky píseň o bioodpadu videofilm pohybové aktivity ve strachovém pytli
ANALÝZA OTÁZKY ANALÝZY KDO ZJIŠŤUJE PŘÍKLADY PRAK.ČIN. SOUVISEJÍCÍ S OTÁZKAMI TŘÍDĚNÍ ODPADU 1. Jaké jsou druhy odpadu, proč nemůžou být na jedné hromadě, zmapujte, kde končí odpadky v naší školce, kolik je košů, jak jsou značené, kde jsou? Vytvořte plánek. Včeličky monitoring vsi a MŠ pokus s odpadky překážkové dráhy s taškami na tříděný odpad Domino Černý Petr PH na téma Odpady tvoření mapy PL o třídění
ANALÝZA OTÁZKY ANALÝZY KDO ZJIŠŤUJE PŘÍKLADY PRAK.ČIN. SOUVISEJÍCÍ S OTÁZKAMI RECYKLACE 1. Co je to recyklace – zkuste vysvětlit princip třídění odpadů. Včeličky film recyklace tvoření leporela recyklace tvoření z odpadového materiálu co vše sbíráme na naše tvoření