AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_04_DĚJINY UMĚNÍ IV. – Umění románské.
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_08 TÉMA: Křesťanství.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Petra Koutná NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Gotický sloh TÉMA SADY: Vlastivěda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 14 TEMA: Dějiny sochařství 8 – Umění.
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Život ve středověku Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
RENESANCE STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
Název školy: Základní škola Městec Králové
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dějiny ČR – gotický sloh
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
NOVOVĚK renesanční zámky v ČR
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_08
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_15 TÉMA: Vlastivěda4
Kultura středověku.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Gotika Název školy: Základní škola Karla Klíče Autor: Alena Pavolková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Romantismus.
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Výtvarné umění starověku - souhrnný test
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_06
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_06
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_18
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_18_Vláda Přemyslovců Regina Byrtusová
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ŽIVOT ZA VLÁDY PRVNÍCH PŘEMYSLOVCŮ
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_20 TÉMA: Vlastivěda4
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Revoluce ve Francii
AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_02
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Gotická architektura VY_32_INOVACE_46_928
Adresa školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RENESANCE re nascio (lat.) = znovuzrození
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Renesance a humanismus
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_06
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Renesance.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17 TÉMA: Renesance - 1.část ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07/ 1. 4. 00/ 21. 1843

Anotace Prezentace vysvětlí žákům pojem humanismus a renesance. V první části žákům přiblíží, kde celé společenské hnutí vzniklo. Kde nacházeli renesanční umělci své vzory. Jaké vědní obory se rozvíjely. Jaké jsou charakteristické znaky architektury tohoto období. Jaké slavné stavby jsou v tomto slohu postavené.

Vzpomeň si na předchozí umělecký sloh. Jak se nazýval sloh, který vznikl ve Francii (polovina 13. století)? Gotika Co bylo charakteristickým znakem tohoto slohu ve stavitelství? Lomený oblouk Vzpomeneš si, co byl opěrný systém? Opěrné pilíře z vnější zdi katedrály, zachycují tlaky klenby, aby se stavba nezhroutila. Znáš některé stavitele gotického slohu? Matyáš z Arassu, Petr Parléř

Kde renesanční sloh vznikl? Itálie Nejednotný stát – nadvláda španělských králů, papežský stát, bohatá severoitalská města – Florencie, Milán, Benátky, Janov Vzpomeneš si, kdy poslední uvedená města zbohatla? Při křížových výpravách

Renesance - znovuzrození 14. -16. století Vzdělanci, učenci, umělci –zájem o slávu antického světa, o umění a literaturu císařského Říma Nový životní styl – renesance (obrození) Pozornost soustředěna na člověka, na pozemský život, na lidské potřeby Zájem o člověka – humanismus (humanus – lidský) Důraz - na lidské schopnosti rozum důstojnost právo svobodného rozhodování

Vzdělanost Rozvoj vzdělání souvisí se znalostí jazyků. Latina Stará řečtina Hebrejština Národní jazyky Italština (Dante, Petrarca, Boccaccio)

Touha poznávat Nové vědní obory : Botanika Fyzika Lékařství – anatomie Astronomie – Mikuláš Koperník Giordano Bruno Galileo Galilei Johanes Kepler Astrologie Alchymie

umění Opuštění gotických ideálů Touha po dokonalosti Hledání ideálních pravidel Umělci – získávání významného společenské postavení Rozvoj dalších schopností – matematické výpočty proporcí, perspektivy, psaní teoretických pojednání o umění

architektura Chrámy – podélný a kruhový půdorys Světské paláce Vily Zámky Měšťanské domy Zahrady

Znaky Stavby horizontální (ne do výšky jako u gotiky) Široká okna ( i sdružená) Římsy Půlkruhový oblouk Sloupy Otevřené chodby - arkády Balustráda Omítka, bosáž Sgrafita Vlys

Slavní architekti Filippo Brunellschi – Dóm ve Florencii, zvonice Leon Battista Alberti – kostel S. Maria Novella (Florencie) Donato Bramante – kostely v Římě Michelangelo Buonarotti – bazilika sv. Petra ve Vatikánu

Použité zdroje Obrázky [online]. [cit. 2013-04-08]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Portrait_de_Dante.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Francesco_Petrarca.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Boccaccio http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Florence_italy_duomo.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rucellai.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pra%C5%BEsk%C3%BD_hrad,_Letohr%C3%A1dek_kr%C3%A1lovny_Anny_02.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Villa_farnesina_02.JPG

Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Renaissance_house.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Breznice_PB_CZ_chateau_sgraffito_detail_605.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Palazzo_medici_riccardi,_bugnato_01.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Watykan_Plac_sw_Piora_kolumnada_Berniniego.JPG ČECHURA, Jaroslav. Dějepis pro 7. ročník základní školy a 2. ročník osmiletého gymnázia. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 136 s. ISBN 80-723-5002-1.

Použité zdroje HROCH, Miroslav. Dějepis: středověk pro základní školy. 5. vyd., ve VaN Práce 3. Praha: Práce, 1996, 101 s. Učebnice pro základní školy (Práce). ISBN 80-208-0378-5. Vlastní zdroje