Živá příroda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny a živočichové
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Rostliny 1.třída.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
ROSTLINY.
Živá a neživá příroda 3. ročník
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Živá příroda.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Rostliny na jaře 4. ročník
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Krytosemenné rostliny
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Co jsme již poznali.
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Společné znaky rostlin.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Rostliny.
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva v přírodovědě ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Živá příroda

Člověk

Živé organismy Člověk Ostatní živočichové Rostliny Houby

Znaky života rostlin Rostliny: Dýchají Přijímají vodu a živiny Vylučují odpadní látky Rozmnožují se Rostou Vyvíjejí se

Rostliny dělíme Dřeviny Jejich nadzemní části jsou dřevnaté (stromy, keře) Byliny Rostliny s dužnatým stonkem

Dýchání a výživa Rostliny dýchají svými listy (dýchají kyslík a vydechují oxid uhličitý) - Vodu a živiny přijímá rostlina kořeny (putují stonkem nebo kmenem a větvemi)

Přeměna látek K přeměně látek je potřeba: 1. Voda, živiny 2. Zelené barvivo 3. Světlo 4. Oxid uhličitý Při přeměně látek rostliny uvolňují do vzduchu kyslík

Rozmnožování Rostliny se rozmnožují semeny Některé se mohou rozmnožovat odnožemi (jahodník) - Déle se mnohou rozmnožovat pomocí oddenku, cibulí, hlízy Některé se mohou rozmnožovat z části listu Nazýváme – řízky.

Vylučování rostlin Rostliny při dýchání vylučují oxid uhličitý Při přeměně látek kyslík

Rozvoj a vývoj U různých rostlin je doba vývoje různě dlouhá Dřeviny jsou vytrvalé (dožívají se i tisíců let) Byliny se vyvíjejí během jednoho roku (jednoleté) nebo v průběhu dvou let (dvouleté) jiné jsou vytrvalé

Byliny jednoleté

Byliny jednoleté Byliny dvouleté Rostlinka vyklíčí, vyroste, vykvete a pak vytvoří plody se semeny Na podzim celá rostlina usychá Byliny dvouleté V prvním roce života vytváří zásoby živin a až v druhém roce vykvetou, vytvoří plody a odumřou

Části rostlin těla kvetoucích rostlin 1.Kořen schován v půdě je, Květině to prospěje, Živiny ji pěkně předá, Před sluníčkem se však nedá. 2.Stonek nese listy, květy, Vím, to od mé tety Běty, Tonda se ptá na listy, které kyslík zajistí. 3.Strejda Eda říká zase, Květy přidávají rostlince na kráse Díky nim se rozmnožuje, Proto tolik krásy tu je. 4.A nezapomeň na plody, Říká táta Otovi! Díky nim tu zrovinka, Roste další rostlinka.

Mozkovna 1. Co nepatří mezi části rostlin A, Kmen B, Kořen C, Zrníčko 2. K čemu je potřebný kořen rostliny A, přitahuje sluníčko B, Dodává rostlině vodu a živiny C, Díky němu rostlinka dýchá 3. Jaká část rostliny slouží k rozmnožování A, Listy B, Květy C, Plody

Mozkovna 4. Rostliny dýchají: A, Celých 24 hodin B, pouze ve dne C, pouze v noci 5. Při přeměně látek rostliny spotřebovávají: A, Kyslík B, oxid uhličitý 6. Při dýchání rostliny spotřebovávají: B, Oxid uhličitý