ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_III_3_16_Svět kolem nás Šablona číslo: III Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 16 Autor: Mgr. Eva Komárková
Anotace: V prezentaci se žáci seznamují s tříděním všeho, co nás obklopuje na přírodniny živé, přírodniny neživé a lidské výtvory. Očekávaný výstup: Žák rozpozná a správně umí určit přírodniny živé, neživé a lidské výrobky. Uvědomuje si rozdíl mezi přírodninou, surovinou a lidským výrobkem. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 3. třída Klíčová slova: živé přírodniny, neživé přírodniny, lidské výtvory, houby, rostliny, živočichové, voda, vzduch, půda, teplo a světlo ze Slunce, nerosty a horniny, suroviny Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 20 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci jsou v prezentaci seznamováni pomocí obrázků, na jaké kategorie dělíme vše, co nás obklopuje. V závěru si zkusí třídění do jednotlivých kategorií sami.
Svět kolem nás příroda živá (živé přírodniny) příroda neživá (neživé přírodniny) lidské výtvory - výrobky
Živé přírodniny živočichové včetně člověka houby rostliny
Neživé přírodniny voda půda vzduch nerosty a horniny teplo a světlo ze Slunce
Lidské výtvory přírodniny suroviny lidské výtvory
Přírodniny živé označ zeleně, přírodniny neživé modře a lidské výtvory černě.
Zdroje: Fotografie jsou čerpány z fotoarchivu autorky, 3 fotografie ( „ vzduch “, „ půda “ a „ světlo a teplo ze Slunce “ ) - jsou použity z otevřené galerie Microsoft Office.