Regulace dopravy ve městech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Lidský faktor v dopravě!
VOLEBNÍ PROGRAM MO PLZEŇ 3.  Za prioritu považujeme bezpečnost občanů ve dne i v noci, obzvláště pak bezpečí dětí v okolí škol a mateřských školek. 
petr horský 20/06/2012 Bratislava
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Integrovaný dopravní systém
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
Role měst a obcí v kohezní politice 23. června 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda Svaz měst a obcí ČR.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
2.Marketingové prostředí
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
„Nejdříve dáme tvar našim městům, ty pak dají tvar nám.“ Jan Gehl
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Energetická politika Dopravní politika Hospodářská politika a integrace - Šumperk.
„Take a Breath! – Adaptation Actions to reduce adverse health impacts of air pollution“ „Nadechni se! – Aktivity směřující ke zmírnění zdravotních dopadů.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Technologie, lidé, prostředí Portál krizového řízení Ústeckého kraje Venuše Kindlová Bezpečnostní tajemník Ústeckého kaje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
 Praha 3 – cesta k CHYTRÉMU MĚSTU Mgr. Alexander Bellu - zástupce starosty.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Smart mobilita? Plán mobility města Brna
Plán udržitelné městské mobility Olomouce z pohledu zpracovatele
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrované projekty měst
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Společné a koordinované politiky EU
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Informace o projektech v IDS JMK
Veřejná databáze Českého statistického úřadu
Nový zákon o ochraně ovzduší
Vytápění Dálkové vytápění
Název akce, místo, datum.
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky
Internet of Things /Internet věcí/
PE Lukáš Vecl PERYMONT repro s.r.o.
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Citychanger: CITY:ONE
Akční plán zlepšování kvality ovzduší 2017
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

Regulace dopravy ve městech David Bárta, CityOne

Řešit příčiny a nebo důsledky?

Základní pravidla Doprava jako odpady – stejná pravidla Úspěch tkví v rozložení cestujících do jednotlivých druhů dopravy (vize dopravy) Úspěch tkví v definici zón Finanční a motivační nástroje Senzorické IoT sítě, tzv. geofencing Řešení dopravy začíná parkovací politikou

Vize dopravy 2050 Brno

Chytré řešení vzbuzuje důvěru

Definice zón skrze parkovací politiku

Definice zón skrze parkovací politiku Definice zón = základní parametr plánu SUMP Hranice zón = místa pro investice, infrastrukturu a technologie Uvnitř zóny = jednotná pravidla, preferované způsoby dopravy, jednotné ceny, jednotné služby

Jak na to? 1. Digitální mapa (parkovacích míst) 2. Aktuální i statistická data (senzory obsazenosti) 3. Tvrdé argumenty pro komunikaci s veřejností (počty a druh vozidel, tj. průjezd a dopad na životní prostředí) Matematicky + senzoricky Synergie s detekcí druhů vytápění Mapy dopravního zatížení

Hustá senzorická síť Nr PM2,5 PM10 [µg/m3] 1 20 24 31 83 85 2 30 32 75 77 3 33 18 22 4 25 29 34 36 39 5 35 40 6 73 7 37 78 79 8 419 584 38 90 9 52 57 53 56 10 102 113 43 50 11 125 145 41 12 45 42 13 80 86 55 14 44 70 74 15 47 51 16 54 58 46 27 17 48 100 117 19 65 21 62 66 129 142 23 89 92 59 26 67 72 28 101 116 95 97

Z čeho to zaplatit = Fond mobility

Výsledky Regulace dopravy při smogové situaci (transparentní zvýšení parkovného) Podklady pro správné urbanistické zásahy Klíčové argumenty pro celospolečenskou diskuzi (diskuzi s veřejností) Vznik zátěžových map pro informovaná rozhodnutí občanů