Regulace dopravy ve městech David Bárta, CityOne
Řešit příčiny a nebo důsledky?
Základní pravidla Doprava jako odpady – stejná pravidla Úspěch tkví v rozložení cestujících do jednotlivých druhů dopravy (vize dopravy) Úspěch tkví v definici zón Finanční a motivační nástroje Senzorické IoT sítě, tzv. geofencing Řešení dopravy začíná parkovací politikou
Vize dopravy 2050 Brno
Chytré řešení vzbuzuje důvěru
Definice zón skrze parkovací politiku
Definice zón skrze parkovací politiku Definice zón = základní parametr plánu SUMP Hranice zón = místa pro investice, infrastrukturu a technologie Uvnitř zóny = jednotná pravidla, preferované způsoby dopravy, jednotné ceny, jednotné služby
Jak na to? 1. Digitální mapa (parkovacích míst) 2. Aktuální i statistická data (senzory obsazenosti) 3. Tvrdé argumenty pro komunikaci s veřejností (počty a druh vozidel, tj. průjezd a dopad na životní prostředí) Matematicky + senzoricky Synergie s detekcí druhů vytápění Mapy dopravního zatížení
Hustá senzorická síť Nr PM2,5 PM10 [µg/m3] 1 20 24 31 83 85 2 30 32 75 77 3 33 18 22 4 25 29 34 36 39 5 35 40 6 73 7 37 78 79 8 419 584 38 90 9 52 57 53 56 10 102 113 43 50 11 125 145 41 12 45 42 13 80 86 55 14 44 70 74 15 47 51 16 54 58 46 27 17 48 100 117 19 65 21 62 66 129 142 23 89 92 59 26 67 72 28 101 116 95 97
Z čeho to zaplatit = Fond mobility
Výsledky Regulace dopravy při smogové situaci (transparentní zvýšení parkovného) Podklady pro správné urbanistické zásahy Klíčové argumenty pro celospolečenskou diskuzi (diskuzi s veřejností) Vznik zátěžových map pro informovaná rozhodnutí občanů