Systém vodních staveb v Evropě Tomáš Hyršl Gymnázium Opatov 1.1.2019
Obsah prezentace Výhody/nevýhody vnitrozemské lodní dopravy Srovnání s podobnými projekty ve světě Uplatnění projektu Ekonomická stránka projektu 1.1.2019
Technické parametry vodní cesty Dunaj-Odra-Labe Šířka 40m Hloubka 4-5 m Celková délka 370 km Velikost plavidel Maximální hodnota Ponor 2,8m 11,4m Délka tlačných souprav 185m Doba stavby 20-25let 1.1.2019
Charakteristika vnitrozemské lodní dopravy Výhody Nevýhody Malá ekonomická náročnost Dopad na životní prostředí Delší životnost prostředků Malá rychlost Nízká hustota dopravní sítě Nákladná stavba vodních cest 1.1.2019
Současný stav v Evropě 1.1.2019
Průplav Rýn-Mohan-Dunaj Propojení Černého a Severního moře Malé rozměry = menší plavidla Nenaplnění cíle spojení dvou přístavů Důležitá role ve vnitrozemské dopravě Technické parametry Rýn-Mohan-Dunaj Doba stavby 1960-1992 Délka 171 km Počet zdymadel 16 Šířka 55 m Hloubka 4 m Velikost plavidel Maximální hodnota Ponor 2,7m 11,45m 190m Přepraveno nákladu za rok 6 milionů tun (přibližně 5800 plavidel) Lokalita Bavorsko (Německo) 1.1.2019
Současný stav v Evropě 1.1.2019
Středozemní průplav a průplavní most Magdeburg Spojení Porýní, Berlína a Polska (spojení řek Rýn – Odra) Nejdelší vodní cesta v Evropě Průplavní most Magdeburg Technické parametry Středozemního průplavu Doba stavby 1906-2003 Délka 325 km Šířka 55 m Hloubka 4 m Velikost plavidel Maximální hodnota Ponor 2,8m 11,45m 185m Lokalita Severní Porýní-Vestfálsko , Dolní Sasko, Sasko-Anhaltsko 1.1.2019
Ekonomická stránka 250 miliard korun = 1 106 kilometrů dálnic = 2 490 kilometrů železnic = 6 tunelů Blanka 1.1.2019
Děkuji za pozornost 1.1.2019