Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_15 Název materiáluDaně z příjmů.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_02_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Dělení zemí podle vyspělosti Základní škola Libina,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Účetnictví – význam informací
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Neživá příroda - horniny.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ekonomika– národní hospodářství
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Období: září – prosinec 2011
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, Skloňování podstatných jmen Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_STREDOCESKY_KRAJ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Evropská unie Autor: Mgr. Marta Samlerová.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rozpočet a druhy rozpočtu (prezentace)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová Název materiálu: VY_62_INOVACE_19/ I.SADA Anotace: Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku ZŠ, slouží k výkladu učiva Dělby práce. Období: září – prosinec 2011

DĚLBA PRÁCE Dělba práce

Rozdělení pracovních činností mezi jednotlivce a skupiny lidí. Co je dělba práce ? Rozdělení pracovních činností mezi jednotlivce a skupiny lidí.

Příklady dělby práce v různých oblastech života V RODINĚ Otec vysává. Matka vaří. Děti vynáší koš. VE FIRMĚ Ředitel rozhoduje. Údržbář opravuje. Uklizečka uklízí.

Příklady dělby práce v různých oblastech života VE MĚSTĚ Prodavači prodávají. Policisté chrání občany. Pekaři pečou rohlíky. V MEZINÁRODNÍM OBCHODĚ Česká republika dodává pivo. Německo dodává automobily. Čína dodává rýži.

Zařazení domácnosti do dělby práce v ekonomice Dělba práce kolem nás Zařazení domácnosti do dělby práce v ekonomice

Hrubý domácí produkt HDP Celková korunová hodnota toho, co lidé v dané zemi během daného roku vyrobí – zboží i služby Zkoumáme dělbu práce mezi občany dané země

HDP Údaje za jednotlivé roky měří a zveřejňuje Český statistický úřad

Základní složky HDP Zemědělství Průmysl Stavebnictví Služby včetně obchodu

Účast ČR v mezinárodní dělbě práce Zkoumáme pomocí údajů o zahraničním obchodě. Vývoz – export Dovoz – import Bilance = saldo = vývoz – dovoz Kladná bilance = země více vyvezla, než dovezla. Záporná bilance = země více dovezla, než vyvezla.

Použité zdroje : SKOŘEPA, M. – SKOŘEPOVÁ E. Finanční a ekonomická gramotnost I. vyd. Praha:Scientia, 2008. 33 – 49 s. ISBN 978-80-86960-40-1