EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Veronika Dostálková MBA OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Advertisements

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK A ZÁVAZKY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Hospodaření a tvorba ceny Výchova k občanství 7. ročník.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
. EU_52_sada 1_03_ZPM_Výroba draků netradičně_Lich Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Eva Lichá Anotace.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
VY_32_INOVACE_10_08_hospodaření domácnosti, příjmy a výdaje
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Digitální učební materiál
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
EU_52_sada 1_01_ZPM_Bezpečnost ve školní kuchyni_Lich
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
• Datum: od • Projekt: Kvalitní výuka
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název projektu: Moderní škola
EU_32_sada1_08_SV_Advent_Cup
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
WORD Tabulky - ohraničení
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_DANĚ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Jarmila Dvořáková, MBA
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Celkový základ daně.
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rozpočet a druhy rozpočtu (prezentace)
IKT Nebezpečí na internetu
Transkript prezentace:

EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol   Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace slouží k seznámení s rozpočtem domácnosti a osobním rozpočtem jednotlivců. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika/Finanční gramotnost Tematická oblast/téma Hospodaření domácnosti/Příjmy a výdaje  Výsledky vzdělávání Popsat sestavení rodinného rozpočtu  Klíčová slova Příjmy, výdaje, sestavení osobního rozpočtu, sestavení domácího rozpočtu, typy rozpočtů Druh učebního materiálu PPT prezentace Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 1. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: 3. 1. 2013 Třída: I. PRŠ 2 Zdroj [online]. [28-12-2012]. Dostupné z URL: <http://office.microsoft.com> [online]. [28-12-2012]. Dostupné z URL: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Rodinný_rozpočet>

Co je rozpočet ? ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost. Organizace, obce, města, kraje i stát si sestavují také rozpočty, aby věděli, jak mají v daném roce hospodařit.

Sestavení osobního rozpočtu Sečteme všechny příjmy a výdaje ve sledovaném období Sečteme všechny výdaje ve sledovaném období Porovnáme všechny příjmy a výdaje ve sledovaném období Příjmy Výdaje Kapesné 300 Kč Brigáda 500 Kč Nákup časopisů 150 Kč Sladkosti 90 Kč Vstupné do kina 250 Kč Nákup oblečení 200 Kč Celkem 800 Kč Celkem 690 Kč Příjmy > Výdaje

Sestavení domácího rozpočtu Sečteme pravidelné a nepravidelné příjmy Sečteme pevné a kontrolovatelné výdaje Porovnáme součet příjmů a součet výdajů Příjmy Výdaje Pravidelné mzda 30 000 Kč Důchod 9 000 Kč Nepravidelné Odměna 3 000 Kč Pevné Nájem + SIPO 9 500 Kč Splátka půjčky 3 900 Kč Kontrolovatelné Jídlo 7 000 Kč Provoz domácnosti 2 000 Kč Zábava, koníčky 1 500 Kč Oblečení, telefon 4 100 Kč Celkem 42 000 Kč Celkem 28 000 Kč Příjmy > Výdaje

Porovnání příjmů a výdajů Typy rozpočtů Porovnání příjmů a výdajů Typ rozpočtu Příjmy = Výdaje Příjmy > Výdaje Příjmy < Výdaje Vyrovnaný Přebytkový Schodkový

Otázky a úkoly Proč rozdělujeme výdaje v rozpočtu na pevné a kontrolovatelné? Co zjistíme sestavením osobního a domácího rozpočtu? Proč je výhodné umět sestavit osobní rozpočet? Měla by mít každá domácnost svůj rozpočet?