Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 4 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 4 Autor: Mgr.Jarmila Mihalíková Název materiálu: VY_32_Inovace_23_Dě-tě Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3250
ANOTACE: Prezentace je určena pro 5. ročník, k procvičování slov se skupinami dě-tě-ně-bě-pě-vě-mě. JAZYK: Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Správně vyslovovat a psát slova se skupinami dě-tě-ně-bě-pě-vě-mě KLÍČOVÁ SLOVA: Skupiny dě-tě-ně-bě-pě-vě-mě. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace DRUH INTERAKTIVITY: Aktivita CÍLOVÁ SKUPINA: Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: Základní vzdělávání – první stupeň – druhé období VĚKOVÁ SKUPINA: 9-12 let
Slabika dě V pondělí bylo ve třídě málo dětí. Většinu tvořila děvčata. Hodina již začala a přišel ještě Luděk. Byl s dědečkem u lékaře. „Dnes budeme místo vyučování pracovat na zahradě,“řekla paní učitelka. „Do naší třídy přijdou dělníci a budou opravovat vodovod.“ Vypiš slova , ve kterých je slabika dě. ……………………………………… pondělí třídě dětí děvčata Luděk dědečkem zahradě dělníci
Úkoly k textu Odpověz na otázky a věty napiš Který den bylo ve třídě málo dětí? V pondělí bylo ve třídě více děvčat nebo chlapců? Kdo přišel pozdě do školy? S kým byl Luděk u lékaře? Kde děti pracovaly místo vyučování? Kdo bude opravovat vodovod v jejich třídě?
Slabika tě Podzimní den na drátě k tetě sídliště na poště na plotě Doplň slova ze sloupečku do vět na drátě Pozoruji vlaštovku,která sedí na…………… Pojedeme na návštěvu k …………………….. Vyjíždíme ze ………………………… Cestou se ještě stavíme na …………………., poslat dopis. Na ……………sedí mourovaté …………………….Nad námi právě………………. letadlo. V dálce vidíme …………………………. Už vjíždíme do vesnice. Projeli jsme kolem fotbalového ……………... Teta bydlí na návsi. na drátě k tetě sídliště na poště na plotě kotě letělo Ještěd hřiště k tetě sídliště na poště na plotě letělo kotě Ještěd hřiště
Slabika ně Snídaně byla vydatná a Zdeněk se už těší na výlet do ZOO. Ale venku zatím silně prší. Zdeněk pozoruje z okna koně, jak se prohánějí na louce . Vidí, jak vylezlo z boudy malé štěně. Někdy ho může i sám nakrmit. Ve chlévě se včera narodilo malé jehně. Už přestalo pršet. V ZOO Zdeněk uvidí malé slůně. Už se moc těší. Vypiš slova , ve kterých je slabika ně. ……………………………………….. Snídaně Zdeněk těší Zdeněk koně štěně Někdy Slůně,koně,prohánějí,Zdeněk,někdy,štěně,jehně,snídaně,silně jehně. Zdeněk slůně
Spoj text se správným obrázkem. jehně sáně štěně sněhulák žákyně slůně
Slabika bě Rozlušti Hří_ _ Kolo_ _žka _ _tka _ _ží Hra_ _nka O_ _tavý _ _lásek Holou_ _ Na_ _račkou je mládě kobyly. má dvě kolečka. je už velká dívka. velký závod. bydlela na zámku. soused nám opravil auto. je motýl. ještě neumí létat. naléváme polévku. b ě b ě B ě bě bě bě bě bě bě
Slabika pě Doplň slabiku pě Vyber vhodné slovo do věty. Věty napiš. _ _šky dos_ _lí s_ _chá na chalu_ _ pou_ _ _ _na z_ _vák _ _nkava _ _kně pě ___________ je užitečná. Sluníčko __________ svítilo. Na výlet půjdete _____________? To je můj oblíbený _____________. Růže má krásné _____________. Na potoce se objevila __________. Dovolenou trávíme na ___________. Tatínek _____________ do práce. Brzo už budeme _____________. Pěnkava pě pěkně pě pěšky pě zpěvák pě poupě pě pěna pě na chalupě pě spěchá pě dospělí
Slabika vě k_ _tina h_ _zda _ _že _ _nec dře_ _ný s_ _týlko z_ _davý Doplň slabiku vě . k_ _tina h_ _zda _ _že _ _nec dře_ _ný s_ _týlko z_ _davý po_ _sil _ _tve Spoj co patří k sobě, spojení napiš. plot ………………………………………. žlutá ………………………………………. klobouk ………………………………………. svíčky ………………………………………. stromu ……………………………………… květinový …………………………………… medvěd ……………………………………… vysoké ……………………………………… na nebi ……………………………………… vě dřevěný plot žlutá květina vě pověsil klobouk vě světýlko svíčky vě větve stromu vě vě květinový věnec vě zvědavý medvěd vysoké věže vě hvězda na nebi vě
Slabika mě Je to správně? Vypiš slova s mě. Pes bydlí v domě? Na listnatém stromě rostou jablka? Ve městě je náves? Zeměkoule je kulatá? Teploměr měří teplotu těla? Měsíc vychází ráno na oblohu? Slaměnky jsou květiny? Metrem měříme objem? Na vesnici je náměstí? Domě, stromě, městě, zeměkoule, teploměr, měsíc, slaměnky, měříme, náměstí
Souhrnná cvičení Na pů____ máme starý nábytek. Malé dí___ si hrálo na písku. Na stě____ visí obraz. Boty si přezouváme na chot____. Na školní zahra_____ ____stujeme k_____tiny. Rybář chytil rybu do sí____. Pomůcky jsou uloženy v kabine_____. dě tě ně bě dě pě vě tě tě
Souhrnná cvičení O____dy jíme ve školní jídel____. To byla krásná ne____le. Pes je uvázaný ře____zem k bou____. Ma___j má špatnou náladu. V lé____ se kou- peme v řece. Máma koupila nové koš_____. Náš ____deček je již ____lovlasý. Babička má špatnou pa_____ť. bě ně dě dě tě tě tě tě bě dě mě
Souhrnná cvičení Máma míchá ____sto na buchty. Na hra____ straší. Medví____ má dou____ ve stráni. Dnes fouká mírný ____třík. Máš čisté s___domí? Alž____ta má několik ____tek. V zi____ sáňkuje- me, v lé ___ se koupeme. Vla___nka byla poš____t draka. Bydlíme v novém do____. tě dě dě pě vě vě bě pě mě tě dě tě mě