zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Advertisements

Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Další operace s vektory
Odraz světla na rovinném zrcadle
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Změny skupenství látky
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva polí Živočichové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Komolý rotační kužel
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Matematika Směrnicový tvar přímky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Technické prostředky v požární ochraně
Matematika Operace s vektory
Teplo.
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Společenstva lesů Houby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
zpracovaný v rámci projektu
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
zpracovaný v rámci projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Teplotní objemová roztažnost
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vyjmenovaná slova po B Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1105 Název projektu Škola nás baví Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1/dum č. 09 Předmět: Fyzika Třída: VIII. Ověření ve výuce dne: 8.12.2011

Předmět : F y z i k a Ročník : osmý Klíčová slova : výpočet tepla, změny skupenství Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim 538 26 Bojanov 90

Fyzika Učivo pro 8. ročník ZŠ

4. Zmena skupenstvi - priklady Fyzika 8 v 4. Zmena skupenstvi - priklady v

Fyzika 8 4.7 Další příklad Jak se změní vnitřní energie tělesa z cínu o hmotnosti 3,0 kg při teplotě tání, jestliže se přemění z pevného skupenství v kapalné téže teploty? Měrné skupenské teplo tání cínu 61 kJ/kg.°C . Přemýšlej ! Ř E Š E N Í : Q = Lt= m . lt = 3 . 61 = 183 kJ Vnitřní energie tělesa se zvýší o 183 kJ.

Fyzika 8 4.8 Další příklad Vodní pára o hmotnosti 2,0 kg a o teplotě 100 °C zkapalní a vzniklá voda se ochladí na teplotu 20 °C. Jaké celkové teplo odevzdá soustava do okolí? Nepodváděj ! Ř E Š E N Í : Q = LV + Q3 = = m . lv + m . c . (tp – tv) = = 2 . 2260 + 2 . 4,18 . 80 = 5 200 kJ = = 5,2 MJ Soustava odevzdala teplo o velikosti 5,2 MJ.

Fyzika 8 4.9 Další příklad Kus ledu o hmotnosti 3 kg a o teplotě -10°C se má přeměnit na vodu o teplotě 20°C. Jaké teplo přitom led přijme? Už jsme to počítali! Ř E Š E N Í : Pouze pomůcka : Q = Q1 + Q2 + Q3 = Q1 + Lt + Q3 Led přijme teplo 1,32 MJ tepla.

Fyzika 8 5.0 Další příklad Jaké teplo přijme ocelový předmět o hmotnosti 150 kg a teplotě 20°C, jestliže roztaje a teplota kapaliny zůstane stejná, jako je teplota tání ocele? Jasně, to je lehké !!! Ř E Š E N Í : Pouze pomůcka : Q = Q1 + Q2 = Q1 + Lt Výsledek ověř se spolužákem!!!!

K o n e c VII. č á s t i

Kolářová R. , Bohuněk J. , Fyzika pro 8 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, ISBN 80-7196-149-3 Jáchim F., Tesař., Fyzika pro 8.ročník základní školy, SPN, ISBN 80-7235-125-7 Rauner K. a kol., Fyzika 8., Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-525-9 Bohuněk J., Pracovní sešit k učebnici fyziky 8, Prometheus, ISBN 80-7196-270-0 Rauner K. a kol., Fyzika 8 Pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-526-7 Odkazy a použitá literatura: Obrazová část: www.google.com Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, II. díl, Bohuněk, Prometheus ISBN 80-7196-369-1