IV. část – Vzájemná poloha dvou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Množiny bodů dané vlastnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
PLANIMETRIE.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzájemné polohy 8. ročník
VÁLEC… …a vše, co potřebujeme vědět Zbyněk Janča.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
THALETOVA VĚTA.
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzájemná poloha dvou kružnic
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Kruh, kružnice Základní pojmy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Vzájemná poloha dvou kružnic
II. část – Části kruhu a kružnice,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
III. část – Vzájemná poloha přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

IV. část – Vzájemná poloha dvou Matematika 8.ročník ZŠ Kruh, kružnice IV. část – Vzájemná poloha dvou kružnic Creation IP&RK

O b s a h : 1. Vzájemná poloha přímky a kružnice, tětiva - shrnutí 2. Úvod do učiva 3. Žádný společný bod 4. Jeden společný bod 5. Dva společné body 6. Nekonečně mnoho společných bodů

Jaké možné polohy přímky vzhledem ke kružnici mohou nastat? 1. Vzájemná poloha přímky a kružnice, tětiva - shrnutí Načrtněte si kružnici k(S; r) a přímku …. Jaké možné polohy přímky vzhledem ke kružnici mohou nastat? k n T r S C t D p

- přímka, která nemá s kružnicí žádný společný bod 1. Vzájemná poloha přímky a kružnice, tětiva - shrnutí vnější přímka - přímka, která nemá s kružnicí žádný společný bod tečna - přímka, která má s kružnicí jeden společný bod sečna - přímka, která má s kružnicí dva společné body

Tětiva kružnice AB ...... tětiva o A o ...... osa tětivy P r B ∆ABS.... rovnoramenný ∆ r p tětiva AB .... základna S |AS| = |BS| = r (poloměr kružnice) |PS| = v ...... výška na základnu |Sp| = v ...... vzdálenost středu kružnice od tětivy Nejdelší tětivou v kružnici je její průměr.

Vzdálenost středů kružnic - úsečka S1S2 2. Úvod – možnosti vzájemných poloh Pro objasnění učiva budeme v naší prezentaci používat následující základní označení a pojmy: k1(S1; r1 = 4 cm) k1 - kružnice S1 - střed kružnice k1 r1 - poloměr kružnice k1 k2(S2; r2 = 2,5 cm) k2 - kružnice S2 - střed kružnice k2 r2 - poloměr kružnice k2 Vzdálenost středů kružnic - úsečka S1S2 se nazývá středná.

2. Úvod – možnosti vzájemných poloh Kružnice nemají společný bod k l k1 k2 S r1 r2 k l

2. Úvod – možnosti vzájemných poloh Kružnice mají jeden společný bod k l T k l T

2. Úvod – možnosti vzájemných poloh k l A B Kružnice mají dva společné body = l k Kružnice mají nekonečně mnoho společných bodů

3. Žádný společný bod r1 k1 r2 S1=S2 k2 |S1S2| = 0 cm r1 k1 r2 Kružnice, které mají společný střed, se nazývají soustředné kružnice. S1=S2 k2 Kružnice nemají žádný společný bod. S1=S2  r1 > r2  k1 ∩ k2 = 

Kružnice nemají žádný společný bod. |S1S2| = 1 cm r1 |S1S2| < r1 - r2 k1 r2 S1 S2 k2 Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 

Kružnice nemají žádný společný bod. |S1S2| = 8 cm 3. Žádný společný bod r1 - r2 < r1 + r2 < |S1S2| r1 r2 S1 S2 k2 k1 Kružnice nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = 

Kružnice mají vnitřní dotyk. 4. Jeden společný bod |S1S2| = 1,5 cm |S1S2| = r1 - r2 r1 r2 k1 T S1 S2 Kružnice mají vnitřní dotyk. k2 t Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Kružnice mají vnější dotyk. 4. Jeden společný bod |S1S2| = 6,5 cm r1 - r2 < r1 + r2 = |S1S2| k2 r1 r2 k1 T S1 S2 t Kružnice mají vnější dotyk. Kružnice mají jeden společný bod T; T je bod dotyku kružnic se společnou tečnou t. k1 ∩ k2 = T

Úsečka MN je společná tětiva kružnic. 5. Dva společné body |S1S2| = 3 cm N r1 - r2 < |S1S2| < r1 + r2 r1 r2 k1 S1 S2 k2 Úsečka MN je společná tětiva kružnic. M Kružnice mají dva společné body M, N; body M, N jsou průsečíky kružnic. k1 ∩ k2 = M, N

6. Nekonečně mnoho společných bodů |S1S2| = 0 cm r1 k1 r2 Kružnice mají společný střed a stejné poloměry. S1=S2 k2 Kružnice mají nekonečně mnoho společných bodů. S1=S2  r1 = r2  k1 ∩ k2 = { }

Vzájemná poloha dvou kružnic - shrnutí nemají společný bod právě jeden společný bod (vnitřní nebo vnější dotyk) dva společné body soustředné kružnice – společný střed, ale jiný poloměr

Konec IV. části.