VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Pravěk Vývoj člověka.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Vznik a vývoj člověka.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_PŘEHLED SVĚTADÍLŮ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
VY_42_INOVACE_49_Úlohy o společné práci 1
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PRAVĚK.
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
VY_32_INOVACE_5/15_ČLOVĚK A PŘÍRODA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
U lovců a sběračů potravy, zemědělci
Základní škola, Hradec Králové
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
VY_52_INOVACE_47_Prvohory-učební text
VY_52_INOVACE_49_Třetihory-učební text
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Člověk-zuby Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_15_Člověk-zuby
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk v živočišném systému
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text

4 miliony let Afrika - sběrač, často kořist dravců Obr.1 AUSTROLOPITÉKUS: 4 miliony let Afrika - sběrač, často kořist dravců - vzpřímená chůze, malý vzrůst

Obr.A australopithecus

Vývoj lebky, hlavně mozkovny,vliv výživy Sběrač i lovec- nástroje HOMO - HABILIS: 2,5 milionů let Homo = člověk Habilis = zručný Vývoj lebky, hlavně mozkovny,vliv výživy Sběrač i lovec- nástroje Obr.2

Obr.B Homo erectus

Vyráběl nástroje a přístřešky Rozšířil se Asie - vyhynul HOMO – ERGASTER 1,5 milionů -100 000 let Ergaster = dělný Vyráběl nástroje a přístřešky Rozšířil se Asie - vyhynul Evropa - neandrtálec, mohutný bojovník - řeč, oheň -vyhynul Africký typ se dále vyvíjel Obr.3

Obr.C NEANDRTÁLEC Nucen stále lovit - velká potřeba potravy - lovili ženy i děti - častá zranění - vyhynutí

Potvrdilo se křížení s neandrtálcem HOMO SAPIENS 100 000 - 10 000let Člověk rozumný - menší, jemnější rysy - lov pomocí zbraní - vrhače šípů, rozdělal oheň, vyráběl oděv, rozšířen po Asii i Evropě i Americe Vývoj řeči i umění. Potvrdilo se křížení s neandrtálcem Obr.D

Člověk současný - vyspělý Vývoj zemědělství - trvalé osídlení HOMO SAPIENS- SAPIENS Člověk současný - vyspělý Vývoj zemědělství - trvalé osídlení Domestikace zvířat -kozy,ovce, psi Šlechtění plodin - pšenice, ječmen, čočka, hrách,fazole Obr.E

Pravěké umění Obr.4 obr.5

Současný člověk a nejinteligentnější šimpanz Bonobono Obr.6 Současný člověk a nejinteligentnější šimpanz Bonobono Obr.7

Srovnání koster: Člověk - větší mozkovna, zuby - malé špičáky, nos, brada,t ýlní otvor Nohy- palec v řadě s prsty Pánev- nižší Páteř- esovitá Ruce- délka kostí Obr.9 Obr.8

ZDROJ OBRÁZKŮ: Qbr.1-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A.afarensis.jpg Obr.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Homo_habilis.JPG Obr.3-http://www.lidsketelo-puchnerova.estranky.cz/fotoalbum/praclovek/homo-ergaster.jpg.-.html Obr.4-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lascaux2.jpg obr.5-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vestonicka_venuse_edit.jpg Obr.6-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Roman_Seberle_IAAF_2007_Osaka_gold_medal.jpg Obr.7--http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bonobo_009.jpg Obr.8-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Skelett-Mensch-drawing.jpg Obr.9- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Proconsul_skeleton_reconstitution_(University_of_Zurich).JPG Obr. A,B,C,D,E- použity z knihy: Zdeněk Špinar, Zdeněk Burian. Kniha o pravěku