Člověk a společnost, Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Opakujeme dějepis na II. stupni. LUCEMBURKOVÉ - TESTÍK: Název: Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: Autor: Mgr. Soňa Blažková ZŠ Choltice.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Anglie a Francie v pozdním středověku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace,
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Pražské červnové povstání
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Romantismus.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Technická mechanika – Úvod do statiky
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin 6. -9
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
Procvičení a upevnění učiva
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Člověk a čas.
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Název a číslo materiálu:
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_03_BITVA NA BÍLÉ HOŘE
Název a číslo materiálu:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Revoluce ve Francii
Výtvarné umění v pravěku
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Člověk a společnost, Dějepis
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_17_HUSITÉ A KŘIŽÁCI
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_15_Louka_opakování
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Revoluce v evropských zemích 1848
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Cesta k Francii a Svaté říši římské
Transkript prezentace:

Člověk a společnost, Dějepis NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis ROČNÍK: 7. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_03_2D-Stoletá válka AUTOR: Mgr. Hana Kafková DATUM TVORBY: prosinec 2013 OVĚŘENÍ: 9. ledna 2013 ANOTACE: Prezentace seznamuje žáky s obdobím stoleté války, s příčinami, výsledky a hlavními osobnostmi. Slouží k vizualizaci učiva a jako zápis do sešitu. Závěrečné úkoly upevní získané poznatky.

Stoletá válka

Jindřich II. anglický král vlastnil Anglii a polovinu Francie Obr 1

Jan Bezzemek ztrácí území ve Francii 1215 – Velká listina svobod =šlechta musí souhlasit s vybíráním daní= počátek anglického parlamentu Obr 2

1337 – začíná stoletá válka Anglie chce nazpět území ve Francii Obr 3

1.fáze – vyrovnané boje bitva u Kresčaku – vítězí Anglie celkově není vítěz Obr 4

2.fáze – 1415 – Anglie úspěšná Obr 5

Jana z Arku prostá selská dívka vyhání Angličany nakonec zradou vydána do rukou nepřátel upálena jako kacířka později prohlášena za svatou Obr 6

Výsledky: Francie – mocný stát Anglie – oslabení spory o moc – válka dvou růží Obr 7

Správně doplň: Jindřich II. – anglický král, vlastnil A_____ a polovinu F______ J__ B________ – ztrácí území ve Francii 1.fáze – vyrovnané boje – bitva u K_______ – vítězí Anglie, ale celkově není vítěz J___ z A____ – prostá selská dívka, vyhání Angličany, nakonec zradou vydána do rukou nepřátel a upálena jako kacířka, později prohlášena za svatou Výsledky: Francie – mocný stát Anglie – oslabení, spory o moc – v____ d___ r____

Řešení: Jindřich II. – anglický král, vlastnil Anglii a polovinu Francie Jan Bezzemek – ztrácí území ve Francii 1.fáze – vyrovnané boje – bitva u Kresčaku – vítězí Anglie, ale celkově není vítěz Jana z Arku – prostá selská dívka, vyhání Angličany, nakonec zradou vydána do rukou nepřátel a upálena jako kacířka, později prohlášena za svatou Výsledky: Francie – mocný stát Anglie – oslabení, spory o moc – válka dvou růží

Zdroje a citace: Obrázky: PARIS, Matthew. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Henry_II_of_England.jpg PARIS, Matthew. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/John_of_England_%28John_Lackland%29.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Belagerung_von_Calais_1346-1347.JPG AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Battle_of_crecy_froissart.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Schlacht_von_Azincourt.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Jeanne_d_Arc%281412-1431%29_Miniaturmalerei_15_Jahrhundert.jpg PANKONIN. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Roses-Lancaster_victory.svg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Hana Kafková.