NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
X EXEL.
Objekty mohou být vytvořeny buď pomocí prostředků Wordu nebo je můžeme vytvořit na jiném místě a do dokumentu Wordu vložit. Všechny objekty se vloží na.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Funkce v Excelu.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Dnes učím já....
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EXCEL ŘAZENÍ DAT ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Microsoft PowerPoint Tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zahradník.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
EXCEL VYTVOŘENÍ GRAFU ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Funkce v Excelu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-17.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Číslo v digitálním archivu školy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Obtékání textu
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
EU_12_sada1_15_Inf_Word_Práce s obrazci 4_Šeb
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov AUTOR: Ivana Mačková NÁZEV: VY_32_INOVACE_SADA3_ICT.7.15 TÉMA: Excel – spojnicový graf (průměrné teploty) ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2609

Anotace Materiál Excel – spojnicový graf (průměrné teploty) Vzdělávací obor Informační a komunikační technologie Tematický okruh Práce s tabulkami Anotace Výukový materiál slouží k vysvětlení a procvičení výpočtů v tabulkách MS Excel a vytvoření spojnicového grafu. Očekávaný výstup Žák se seznámí se vzorovým příkladem; řeší samostatně úkol – aplikuje vzorce a funkce, vytváří grafy. Druh učebního materiálu Prezentace Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň, 7. ročník

EXCEL – spojnicový graf (průměrné teploty) PŘÍKLAD Vytvořte tabulku podle předlohy a dále proveďte: zobrazení symbolu °C u číselných hodnot teplot průměrnou roční teplotu – pomocí funkce, která vypočítá průměrnou teplotu za všechny měsíce minimum – pomocí funkce, která zobrazí nejmenší z teplot za všechny měsíce maximum – pomocí funkce, která zobrazí největší z teplot za všechny měsíce vytvoření spojnicového grafu teplot za jednotlivé měsíce

Vytvoření názvů měsíců – automatické vyplnění Zdroj: http://www.meteo.jankovic.cz/zaznamy/rok-2012/ Vytvoření názvů měsíců – automatické vyplnění Do buňky B3 napíšeme slovo Leden a stiskneme ENTER Buňku B3 označíme kliknutím Najedeme na pravý dolní rožek této buňky, ukazatel myši se změní na +, stiskneme a držíme levé tlačítko a táhneme směrem vpravo V okamžiku, kdy se zobrazí název Prosinec, tlačítko pustíme a názvy měsíců jsou vyplněny

Přidání symbolu °C Máme-li všechno podle předlohy hotové, přejdeme k přidání symbolů °C u číselných hodnot. Označíme buňky s číselnými hodnotami, na vybranou oblast klikneme pravým tlačítkem a zvolíme možnost Formát buněk.

Místo pravého tlačítka můžeme využít tlačítko na kartě Domů a zde vybrat možnost Další číselné formáty.

Otevře se okno Formát buněk, kde na záložce Číslo vybereme druh Vlastní a do pole Typ napíšeme #0,0“ °C“. potvrdíme

Průměrná roční teplota Klikneme do buňky B6 Na kartě Vzorce klikneme na tlačítko Vložit funkci a v otevřeném okně v kategorii Statistické najdeme funkci PRŮMĚR Potvrdíme OK

Zobrazí se okno Argumenty funkce, kde v řádku Číslo1 klikneme na tlačítko vpravo pro výběr oblasti hodnot, z nichž se vypočítá průměrná hodnota.

Po stisku tlačítka se objeví podlouhlé okno Argumenty funkce – označíme oblast buněk s číselnými hodnotami a klikneme na uzavírací tlačítko.

Objeví se následující okno, kde potvrdíme OK.

Minimum Postupujeme stejně jako při funkci PRŮMĚR Karta Vzorce – Vložit funkci – kategorie Statistické – funkce MIN Potvrdíme OK Tlačítko vpravo – výběr buněk s teplotami – uzavřít - OK – zobrazí se výsledek

Maximum Karta Vzorce – Vložit funkci – kategorie Statistické – funkce MAX Potvrdíme OK Tlačítko vpravo – výběr buněk s teplotami – uzavřít - OK – zobrazí se výsledek

VYTVOŘENÍ GRAFU Vyznačíme oblast s názvy měsíců a teplotami za jednotlivé měsíce Na kartě Vložení klikneme v části Grafy na tlačítko Spojnicový a vybereme z 2. řady první tlačítko (Spojnicový se značkami)

Po vložení grafu se objeví nahoře dočasná karta Nástroje grafu. V části Rozložení grafu vybereme např. Rozložení 3. Klikneme na čáru (spojnici) pravým tlačítkem a zvolíme možnost Přidat popisky dat.

Nakonec upravíme vložené popisky dat (přesuneme jejich pozice myší ), aby byly dobře čitelné. Zadáme název grafu – upravíme barvu, typ a velikost písma.

ÚKOL Vytvořte tabulku podle předlohy a dále proveďte: zobrazení symbolu h u číselných hodnot dob slunečního svitu průměrnou dobu slun. svitu minimum maximum vytvoření spojnicového grafu dob slun. svitu za jednotlivé měsíce Zdroj: http://www.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/99-prumerne-mesicni-doby-slunecniho-svitu-ve-vybranych-lokalitach-cr

VÝSLEDNÉ ŘEŠENÍ

Citace Ilustrace: Kopie obrazovek programu MS Excel – vlastní tvorba autora www.office.microsoft.com Zdroje: http://www.meteo.jankovic.cz/zaznamy/rok-2012/ http://www.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/99-prumerne-mesicni-doby-slunecniho-svitu-ve-vybranych-lokalitach-cr www.office.microsoft.com