TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Třídění přírodnin VY_III/2_INOVACE_102_Třídění přírodnin
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/5 Č. materiáluVY_52_INOVACE_55 Vzdělávací.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Třídění přírodnin.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Vojta pouchlý Houby(fungi).
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Prezentace – výklad učiva
Třídění živých organismů
Prezentace – výklad učiva
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Prezentace – výklad učiva
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Prezentace – výklad učiva
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
Obratlovci-prezentace
Prezentace – výklad učiva
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Prezentace – výklad učiva
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Třídění živých organizmů
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Prezentace – výklad učiva
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Prezentace – výklad učiva
Živé organismy.
1. 1.
Transkript prezentace:

TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Ing. Dana Sobotková Ročník 5. Datum 20.3.2012 Šablona V/2 Č. materiálu VY_52_INOVACE_37 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Předmět Přírodověda Způsob využití TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Prezentace žáky seznamuje s tříděním živých organismů, přehledně uvádí typické znaky jednotlivých skupin. Může sloužit i k samostatnému zápisu učiva. Druh materiálu Prezentace – výklad učiva

ŽIVÉ ORGANISMY MIKROORGANISMY HOUBY ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ Obrázek 1

MIKROORGANISMY nejjednodušší organismy pouhým okem neviditelné vyskytují se všude kolem nás jsou užitečné (střevní bakterie) i škodlivé (bakterie způsobující angínu, sinice ve vodě) BAKTERIE SINICE OSTATNÍ MIKROORGANISMY Obrázek 1 Obrázek 2

HOUBY neobsahují zelené barvivo - chlorofyl nepohybují se z místa na místo vyživují se z různých zbytků v půdě jsou užitečné (kynutí pečiva, alkoholové kvašení, léky, potraviny) i škodlivé (otravy, hniloby potravin, plísně) HOUBY JEDLÉ HOUBY JEDOVATÉ MIKROSKOPICKÉ HOUBY PLÍSNĚ KVASINKY

ROSTLINY obsahují zelené barvivo - chlorofyl nepohybují se z místa na místo výživa: ze slunečního záření +vody a oxidu uhličitého v procesu zvaném FOTOSYNTÉZA NEKVETOUCÍ = VÝTRUSNÉ KVETOUCÍ = SEMENNÉ BYLINY DŘEVINY

ŽIVOČICHOVÉ BEZOBRATLÍ nemají kostru, jen tělní obaly aktivně se pohybují z místa na místo živí se jinými organismy – rostlinami, živočichy BEZOBRATLÍ nemají kostru, jen tělní obaly nejpočetnější třídou HMYZ OBRATLOVCI mají kostru s páteří tvořenou obratly

ŽIVOČICHOVÉ OBRATLOVCI RYBY OBOJŽIVELNÍCI PLAZI PTÁCI SAVCI mají kostru s páteří tvořenou obratly

Použité zdroje informací: Učivo vychází z učebnice J. Matyášek, V. Štiková, J. Trna, PŘÍRODOVĚDA 5,učebnice pro 5.ročník, ČLOVĚK A JEHO SVĚT, nakladatelství Nová škola 2004, ISBN 80-7289-063-8, str. 47-49 Obrázek 1, 2: kresby autora. Fotografie jsou vlastním dílem autora.