Vnímání (percepce) „Je to základní poznávací proces, který nám umožňuje být v kontaktu s okolním světem i se sebou samým a účelně jednat.“1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracování senzorického materiálu a zrakové klamy
Advertisements

Psychické procesy a stavy osobnosti
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
NERVOVÁ SOUSTAVA KOMUNIKAČNÍ SÍŤ. FUNKCE NS 1. řídí činnost všech orgánů v těle 2. kontroluje organismus jako celek 3. umožňuje vnímat okolí a získávat.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_319_Hubbleův teleskop Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
AUTOR: Blanka Petlánová
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
zpracovaný v rámci projektu
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Tvar a pohyb těla Kostra.
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
Diagnostika Kognitivní procesy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Autor: Andrea Kolářová
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
VNÍMÁNÍ Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Hudební akustika Mgr. Petr Kalina, Ph.D
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vývojová psychologie Prenatální období.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Co je kognitivní psychologie?
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Kognitivní (poznávací) procesy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VI. ročník ZŠ (praktická)
Základní škola, Hradec Králové
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
Základní psychologické směry
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Struktura pedagogiky.
1 2 FIGURE 1.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Diagnostika dítěte předškolního věku
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výchova k občanství 8.ročník
Transkript prezentace:

Vnímání (percepce) „Je to základní poznávací proces, který nám umožňuje být v kontaktu s okolním světem i se sebou samým a účelně jednat.“1

Senzorické-vytvoření počitku Syntetické - počitky vytvářejí vjem Proces vnímání Senzorické-vytvoření počitku Syntetické - počitky vytvářejí vjem

Vnímání času „Jedny hodiny jsou na čekání a druhé na loučení. Ty na čekání se vždycky zpožďují.“ Alejandro Casona

Vnímání prostoru Poškození části mozku nebo nedostatky ve vývoji přivolávají obtíže ve vnímání prostoru

Obr. č. 1

Výběrovost ve vnímání FIGURA x POZADÍ

Figura - pozadí Obr. č. 2

Figura - pozadí Obr. č. 3

Informace převedená do mozku je nesprávně zpracovaná. Smyslové klamy Příčiny: Klamou nás smysly. Informace převedená do mozku je nesprávně zpracovaná.

Zrakové klamy Fraseová spirála

Obr. č. 4.

Zrakové klamy Heringův klam

Obr. č.5 Obr. č.6.

Zrakové klamy Hermanova mříž

Obr. č.7 Obr. č.8

Zrakové klamy Bolehlav

Obr. č. 9

Obr. č.10

Zrakové klamy Penroseho obrazce

Obr. č.11 Obr. č.12

Obr. č.13

Zrakové klamy Láska a smrt

Obr. č. 14