KRESBA Martina Lietavcová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Ivana Brožová
Advertisements

POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt V. C.
Milé děti, díváte se dobře kolem sebe?
VÝTVARNÁ ŘADA SLUNEČNICE
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Elektronická učebnice - II
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 4
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Digitální učební materiál
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
POLYPRINT, spol. s r. o. Katalog zboží. Papír kopírovací bílý A3, A4, A5 kopírovací bílý A3, A4, A5 kopírovací barevný A3, A4 kopírovací barevný A3, A4.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
GRAFICKÉ TECHNIKY 9. ročník
Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
PAPÍROVÉ VÁNOČNÍ OZDOBY
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Kresba autor prezentace: Kateřina Marková.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Základní prvek výtvarné tvorby - „BOD“
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_ZB04_2264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autoři: Michal Štavelda David Pěčonka Zdroj:
VYUČUJÍCÍ Mgr. Zdeňka Honcová Mgr. Jana Slobodová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
POSELSTVÍ ŘÍŠE FANTAZIE
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Pomůcky pro zrakově postižené
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
Linoryt. Autor Mgr.art. Kristýna Pražáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže aplikovat techniku linorytu Speciální vzdělávací potřeby Počítač, projektor,
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
KALIGRAMY Tematická oblast
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Práce s papírem a drobným materiálem
Teplé a studené barvy Název školy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
PŘÍRODA JAKO VÝTVARNÁ DÍLNA
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Mraveniště Práce s přírodninou.
Bonjour Monsieur Courbet
Neděle na La Grande Jatte
NAMALUJEME SI STROM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Holubová. Dostupné z Metodického portálu
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
„Jak ji vidím…“ Mgr. Alena Ščuková
Malba Martina Lietavcová.
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

KRESBA Martina Lietavcová

Kresba Kresba z představy – zprvu ilustrativní, později svobodné rozvíjení fantazie Kresba motivovaná skutečností – zprvu první dojem z pozorování, poté pozorné vnímání skutečnosti, pak i vnitřní stavba věcí (patří zde i studijní kresba) Návrhová kresba – rozpracovává námět pro realizaci i v jiném materiálu

Techniky suchou stopou Tužky Pastelky – výběr Pastel – suchý, olejový, voskový Uhel, přírodní uhel - fixativ Rudka – kresba do suchého nebo vlhkého podkladu, kombinace s dalšími technikami Suché barevné křídy – i barevný podklad, namáčení do mléka, fixativ

Techniky mokrou stopou Perokresba – inkoust, tuš, řídké temperové barvy Kresba dřívkem Kresba štětcem Kresba fixem -spojení těchto technik a spojení s dalšími technikami

▲ Oba tunely vznikly při pozvolném odtávání laviny ▲ Oba tunely vznikly při pozvolném odtávání laviny. Čím je snímek zajímavý? Modelací a světlostním kontrastem, napětím mezi dvěma nestejně velkými světly na konci tunelů. Zkusme si zajímavou strukturu nakreslit, než si půjdeme udělat podobné tunely nebo malá iglú ze sněhu místo obvyklého sněhuláka.

Čeřiny na sněhové pláni vytvořil vítr Čeřiny na sněhové pláni vytvořil vítr. Zkusme si podobné struktury nejdříve nakreslit a pak navrstvit jako reliéf z tvrdšího papíru. Reliéfní vrstevnice můžeme považovat i za matrici, ze které lze tisknout, nebo vrstevnice frotovat.

▲ Stopy holubů v poprašku sněhu vyprávějí nějaký příběh ▲ Stopy holubů v poprašku sněhu vyprávějí nějaký příběh. Zkusme nějaký příběh z ptačích stop sami nakreslit.

▲ Větvení. Teprve v předjaří a v zimě proti nebi či sněhem zapadané stráni uvidíte, jaké krásné kontrastní kresby vytvářejí druhem odlišné stromy ve svém větvení různých korun. Když je míjíte vlakem, jako byste projížděli galerií. Zkuste se v zimě za stromy sami vypravit a vytvořit si zásobu jejich snímků k následné další tvorbě.

Proměna obrazu stromu v zrcadlení ve vodě Proměna obrazu stromu v zrcadlení ve vodě. Pozorujte dobře strukturu stromu vpravo a pak vlevo. Jak se liší? Jak proměnila voda obraz stromu? Zdá se vám, že se jeho obraz chvěje? Rozmlžil se, mihotá se na něm světlo? Pokuste se zrcadlení namalovat. Prohlédněte si některé publikace s obrazy impresionistů. Nemáte dojem, že se jejich obrazy chvějí a daleko více barevně mihotají v odlescích světla?