Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojem zlomek a jeho zápis.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozcvička Počítej zpaměti, zapisuj výsledky: -0, ,92 -0,02 0,04
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
KDE JSOU MÍČE – NA, POD, ZA, PŘED aktivita
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední příčky trojúhelníku
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
První setkání Pravidla a zákony
Začínáme s podstatnými jmény I
NAJDI SPRÁVNÝ OBRÁZEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Gřundělová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
ŽÁBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Druháci a matematika 4 Vyznačujeme body KA 3 TI 1 TE MA
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Třídíme podle dvou kritérií
Autor © Žaneta Prošková
ZELENÁ BARVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Najdi dva stejné obrázky
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
SLOVNÍ ÚLOHY PRO PRVŇÁČKY
Grafy pro malé školáky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Magdalena Málková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Druháci a matematika 11 2 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Písemné sčítání s přechodem desítky
Prvňáci a matematika Sčítáme a odčítáme do 20 a 10 nepřeskakujeme 1 5
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL S PŘECHODEM
Soubor interaktivních příkladů z matematiky
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
TVRDÉ, MĚKKÉ SOUHLÁSKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Černý Petr 1−10 Pomůcka se skládá z 21 karet. Na deseti kartách jsou čísla od 1 do 10, na deseti kartách jsou odpovídající skupiny teček a na poslední.
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

Prvňáci a matematika Počítáme do 4 5 4 KA 3 TI 2 TE MA 1 Počítáme do 4 Žáci pracují s příslušnými pracovními listy a drobným materiálem – s knoflíky, pokud možno dvoubarevnými. Lze využít např. knoflíky na zapínání ložního prádla na jedné straně polepené barevnou samolepkou či obarvené nebo upravené plastové uzávěry lahví. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Číslo 4 b) 1 a) 4 1. a) Kolik přišlo dětí? Ukažte a přečtěte číslo, které je počtem dětí. Je židlí stejně jako dětí? Kolik je židlí? Kolik stran má stůl? Kolik koleček má kočárek? Kolik teček je na kartě? Kolik je tu trojúhelníků? Všechny obrázky, na kterých jsou 4 věci, spojte čarou s číslem 4. Hádanky: Čtyři nohy, čtyři rohy má. Přesto nechodí ani netrká. Co je to? (Stůl) Najdete to tady mezi obrázky? Čtyři chlapíci se stále honí, žádný žádného však nedohoní. Co to je? (Čtyři kola u kočárku, auta, vozu) Najdete to na obrázku? b) Kdy kvetou jabloně? Kdy je na stromech ovoce? Kdy padají se stromů listy? Kdy jsou stromy holé – bez listů? Kolik je ročních období ? Kolik vykvetlo na záhonku květin? Kolik jablek spadlo se stromu? Kolik spadlo listů? Kolik sněhuláků děti postavily? 4

2 2. Píšeme číslo 4.

1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 3. Které číslo v řadě čísel do čtyř chybí? 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 4 4 2 3 1 1 4 2 3 2 4 1 3 1 4 2 3 3. Které číslo v řadě čísel do čtyř chybí? 4. Doplňte čísla 1, 2, 3, 4 tak, aby v každém řádku a každém sloupci byla všechna tato čísla a žádné se neopakovalo.

4 3 5 Kolikrát se zablesklo žlutě? Kolikrát červeně? Při každém zablesknutí udělejte čárku. Kolik čárek jste nakreslili? 5. Z kolika válcových kostek je postaven žlutý, modrý, červený, zelený sloupek? Pod sloupky zapište počet kostek. Který sloupek je nejvyšší? Který je nejnižší? Které sloupky jsou vyšší (nižší) než zelený sloupek? Čísla porovnejte. 6. Porovnejte počty modrých a červených kuliček na počítadle. Řekněte obě nerovnosti kuličkami znázorněné. 6 1 4 3 4 4 2 4

8. Zapište nerovnosti znázorněné tečkami na dominových kartách. 7 8 7. Ukazujte kartami nebo na prstech, co doplníte do rámečků k obrázkům v diagramech. Pak čísla porovnejte, mezi čísla u obrázků doplňte znaky <, >, =. Co má více lístečků – trojlístek, nebo čtyřlístek? Je více (méně) žaludů, nebo oříšků? Jak je to s narcisy a tulipány? Je některých více, nebo jich je stejně? Čeho je více - bělásků, nebo baboček? Proč? 8. Zapište nerovnosti znázorněné tečkami na dominových kartách. 9. Dvojice čísel opište. Místo červeného rámečku doplňte mezi čísla znaky , , . O správnosti nerovností /rovností se přesvědčte znázorněním. 9

10 4 3 1 3 2 2 3 1 1 2 11 10. Rozkládejte knoflíky do dvou polí karty a zapište, jak jste knoflíky rozdělili. Knoflíky rozmístěte tak, aby jich bylo v obou polích dohromady tolik, kolik udává číslo u karty. 11. Čtyři děti v mateřské škole chtějí jezdit na hřišti. Mohou si půjčit koloběžky nebo tříkolky. Kolik je koloběžek, kolik tříkolek? Mohou všechny děti jezdit na koloběžkách, tříkolkách? Proč ne? Jak se děti rozdělí?

12 2 2 3 1 3 1 4 4 4 1 + 3 = 4 4 - 3 = 1 2 + 2 = 4 4 - 2 = 2 4 - 1 = 3 3 + 1 = 4 3 + 1 = 4 4 - 1 = 3 4 - 3 = 1 1 + 3 = 4 12. Zahrajte si třepanou se čtyřmi knoflíky. Kolik knoflíků je v jedné ruce? Kolik v druhé? Kolik jich je ve spojených dlaních? Jak to nakreslíme digramem? Jak to zapíšeme? Které další příklady diagram znázorňuje? Zapište příklady sčítání i odčítání znázorněné diagramem. 13. Řekněte/zapište příklady sčítání i příklady odčítání znázorněné dominovými kartami a kuličkami na počítadle. 13 2 + 2 = 4 4 - 2 = 2 3 + 1 = 4 4 - 1 = 3 4 - 1 = 3 3 + 1 = 4 2 + 2 = 4 4 - 2 = 2 1 + 3 = 4 4 - 3 = 1 4 - 3 = 1 1 + 3 = 4

14 3 1 2 3 2 1 4 4 4 3 + 1 = 4 4 - 1 = 3 2 + 2 = 4 2 3 4 4 - 2 = 4 - 1 = 1 + 3 = 1 + 3 = 4 4 - 3 = 1 4 - 3 = 1 3 + 1 = 4 15 14. Říkejte, co je nakresleno v diagramech, do rámečků doplňte čísla a zapište příklady sčítání i odčítání diagramy znázorněné. Na větvičce jsou 3 šípky, 1 je utržený. Kolik je všech šípků? Kolik šípků je na větvičce? (4 šípky, 1 utržený, ostatní na větvičce) Máme kaštany, ze dvou jsme udělali zvířátko, 2 ještě zbyly. Kolik bylo kaštanů? Kolik zbylo? (4 kaštany, na zvířátko 2) Máme 4 žaludy, 1 vypadl. Kolik jich zůstalo s čepičkou? Kolik bylo všech? (s čepičkou 3 žaludy, 1 vypadl) 15. Doplňte do diagramů tečky nebo čárky, a znázorněte tak zapsané příklady. Ke každému diagramu zapište aspoň jeden další znázorněný příklad sčítání nebo odčítání.

16 1 3 4 17 2 1 4 Aplikační úlohy 2 + 1 = 4 - 1 = 4 - 2 = 16. Na hřišti si házely míčem 3 děti. Přišel k nim Kája. Kolik dětí si pak házelo míčem? Na hřišti si házely míčem 3 děti. Nyní si hází míčem 4 děti. Kolik dětí přišlo? Otázka – odpověď: Tvořte o dětech s míčem odpovědi na otázky: Kolik dětí si házelo míčem, než přišel Kája? Kolik dětí si házelo míčem potom, co přišel Kája? Kolik dětí přišlo? Znázorněte diagramem, co se dělo na hřišti, a úlohu vypočítejte. Řekněte odpověď. 17. Ke každému diagramu zapište takový znázorněný příklad sčítání nebo odčítání, v němž je výsledkem/výpočtem číslo, které se má doplnit do prázdného rámečku diagramu.

18 3 1 18. Na hřišti jsou 4 děvčátka s kočárky. Lída vozí sportovní kočárek bez boudičky. Ostatní dívky mají hluboké kočárky s boudičkami. Kolik děvčat má kočárek s boudičkou? 4

Měla babka čtyři jabka a dědoušek jen dvě. 19 Měla babka čtyři jabka a dědoušek jen dvě. Dej mi babko jedno jabko, budeme mít stejně. Kolik jablek pak budou mít? 3 1 2 1 19. Všichni známe písničku „Měla babka 4 jabka a dědoušek jen dvě. Dej mi babko jedno jabko, budeme mít stejně.“ Písničku si i zahrajte. Nakreslete diagramem a vypočítejte, kolik jablek měli babka s dědouškem po výměně. 4 3 4 - 1 = 3 2 + 1 = 3

20 20. Děti šly do školy a po cestě počítaly dopravní značky. Jonáš řekl: „Já jsem viděl dvě trojúhelníkové a dvě kruhové značky.“ Týna zase řekla: „Já jsem viděla tři červené značky a jednu modrou.“ Kolik značek vidělo každé z dětí? Viděly stejné značky? Znázorněte diagramy, co viděl Jonáš a co Týna. Úlohy vypočítejte a řekněte odpověď. 3 1 2 2 4 4

Obrazové materiály Autor obrázků: PaedDr. Marie Janků Vytvořeno v programu Microsoft Word (automatické tvary, kreslení)