Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání? Vzdělávací systém v Olomouckém kraji pro trh práce v 21. století Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání? 24. ledna 2018 BEA centrum Olomouc, ul. Kosmonautů 1288/1
1. Má jasnou strategii Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Olomouckého kraje na období 2016-2020 Základní strategický dokument OK stanovující základní směry rozvoje v oblasti vzdělávání (např.): Podpora polytechnického vzdělávání a řemesel v Olomouckém kraji Podpora výuky informačních a komunikačních technologií (ICT) Podpora rozvoje technických oborů na školách Podpora spolupráce škol a zaměstnavatelů Podpora vzdělávání pedagogických pracovníků
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje (KAP) Strategie Olomouckého kraje v oblasti vzdělávání 2. Má svůj akční plán Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje (KAP) Na území kraje přispívá ke zlepšení řízení škol, k rozvoji hodnocení kvality vzdělávání a plánování strategických kroků vedoucích ke zvýšení kvality vzdělávací soustavy kraje i jednotlivých škol Podpora přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, rozvoj kariérového poradenství, rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě
Poskytuje stipendia Olomouckého kraje Stipendia poskytovány již od školního 2010/2011 (učňovské obory) a od školního roku 2014/2015 (technické obory zakončeny maturitní zkouškou) Od školního roku 2017/2018 je stipendiem podporováno 43 oborů vzdělání, z toho: 29 učebních oborů vzdělání 14 technických oborů zakončených maturitních zkouškou Průměrná alokovaná částka činí 6 000 000 Kč/školní rok
Stipendia Olomouckého kraje, příklady Obráběč kovů učební obor vzdělání podporovaný stipendiem od školního roku 2010/2011. Aplikovaná chemie maturitní obor vzdělání podporovaný stipendiem od školního roku 2014/2015.
Realizuje zásadní projekty v rámci evropských programů Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji (Projekt 44) Doba realizace 1. 9. 2013 – 31. 8. 2015 Zapojeno 32 SŠ (bez rozdílu zřizovatele) a více než 100 spolupracujících ZŠ zapojeni i významní zaměstnavatelé z regionu účast na setkání se žáky, exkurze ve firmách, navázání spolupráce škola – firma např. EPCOS, SSI Schäfer, Mubea, Meopta – Optika Celkový výše finanční podpory cca 113 miliónů Kč
Vytvoření 6 elektronických učebnic (moderní výukový materiál) Základní výstupy projektu 44 Inovace/vybudování výukových prostor na SŠ (40 % rozpočtu projektu vyhrazeno na nákup moderních pomůcek, vybavení laboratoří, digitálních zařízení) Zkvalitnění výukových metod pedagogů a zvýšení odborné kvalifikace - odborné zaškolení v práci s nejnovějšími technologiemi a zařízeními. Vytvoření 6 elektronických učebnic (moderní výukový materiál) chemie, fyzika, biologie, strojírenství, řemesla, elektrotechnika. Inovovaná učebna CNC na Sigmundově střední škole strojírenské, Lutín Laboratoř elektrotechniky na VOŠ a SPŠ Šumperk
Aktuální aktivity podpory polytechnického vzdělávání Projekt „Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce“ Rozpočet projektu cca. 112 mil. Kč Partner projektu - Centrum uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje Spolupracující školy - 29 SŠ a 44 ZŠ v regionu Integrované teritoriální investice Olomoucké aglomerace (ITI OA) Modernizace školních dílen jako centrum odborné přípravy - strojní část, stavební část (Sigmundova střední škola strojírenská, Lutín) Modernizace učeben, vybavení a vnitřní konektivity školy (Gymnázium Olomouc – Hejčín) Modernizace teoretické a odborné výuky (SŠZe Přerov )
Děkuji Vám za pozornost