Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Implementace krajského akčního plánu Ing. Tereza Balousová, MBA

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Implementace krajského akčního plánu Ing. Tereza Balousová, MBA"— Transkript prezentace:

1 Implementace krajského akčního plánu Ing. Tereza Balousová, MBA
2018 – 2019 Ing. Tereza Balousová, MBA V Praze

2 Výzva 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I
Cílem výzvy je podpořit intervenci v KAP vedoucí ke zkvalitnění řízení škol a zvýšení kvality vzdělávání na území krajů prostřednictvím realizace zastřešujících aktivit, které jsou komplementární s aktivitami škol. Důraz bude kladen na: podporu pedagogických nebo vedoucích pracovníků škol – vzdělávání, mentoring, síťování se zkušenějšími kolegy zvýšení kvality všeobecné a odborné složky odborného vzdělávání podnícení zájmu dětí a žáků o přírodovědné a technické vzdělání – spolupráce mezi MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ v regionu včetně vazby na budoucí zaměstnavatele Podpora aktivit vedoucích k vytvoření podpůrných a motivačních sítí pro žáky ohrožené školním neúspěchem

3 Výzva: Vyhlášení výzvy: červen 2017 Ukončení přijmu žádostí o podporu : nejpozději do Min./Max. délka trvání projektu : 18 měsíců – 36 měsíců Alokace pro Středočeský kraj : Kč Aktuální stav: Podání žádosti o podporu : Nyní probíhá schvalování žádosti o dotaci ze strany MŠMT: 1. formální schválení projektu 2. věcné schválení projektu Fyzická realizace projektu: Předpokládané datum zahájení: Předpokládané datum ukončení: Výše požadované dotace 154 mil. Kč

4 Co projekt řeší ? Projekt reaguje na potřeby definované v rámci tvorby KAP vzdělávání Nutnost podpořit kvalitu předškolního vzdělávání a zaměřit se na manuální zručnost a polytechnický rozvoj Podporovat spolupráci škol ZŠ se SŠ k zatraktivnění výuky a rozšiřování techn. oborů pro další rozvoj vzdělání Potřeba vzdělávání učitelů odborných předmětů Potřeba modernizace odborných učeben a dílen Sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe mezi školami a učiteli Podporovat obory vzdělání požadované zaměstnavateli ,a naopak tlumit obory, o které není zájem ze strany zaměstnavatelů Nedostatek přehlídek a soutěží v odborných dovednostech žáků v podporovaných učebních oborech ( na okresní a krajské úrovni)

5 Cíl projektu: Je Implementace KAP vzdělávání SK – částí relevantních pro tuto výzvu Rozšířit kompetence pedagogických pracovníků v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti žáků ZŠ, SOU, SOŠ, gymnázií Zesíťovat pedagogy MŠ, ZŠ, a SŠ za účelem výměny zkušeností Rozvinout ICT kompetence pedagogických pracovníků v oblasti výuky cizích jazyků Rozvinout kompetence pedagogů v polytechnickém vzdělání Prohloubit zájem o studovaný obor u žáků SŠ Zlepšit přístrojové a další vybavení odborných učeben, dílen, laboratoří Zprostředkovat žákům SŠ praktické zkušenosti s podnikáním Metodicky podpořit školy, které v rámci školního poradenského pracoviště zaměstnávají školního psychologa nebo školního speciálního pedagoga Připravit a ustanovit centrum metodické podpory pro kariérové poradenství

6 Realizovány budou tyto aktivity:
Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. st. ZŠ a žáků SŠ, Podpora ICT kompetencí a rozvoj výuky cizích jazyků, Podpora polytechnického vzdělávání, Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, Podpora inkluzivního vzdělávání, Podpora škol jako Center celoživotního učení, Kariérové poradenství

7 Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. st. ZŠ a žáků SŠ
Cílem aktivity: rozšířit kompetence pedagogických pracovníků v oblasti zvyšování čtenářské a matematické gramotnosti žáků, zesíťovat pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ za účelem výměny zkušeností, vytvořit dlouhodobý systematický rámec podpory jednotlivých základních škol a jejich pedagogů v rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, posílit kompetence pedagogických pracovníků v oblasti podpory čtenářské a matematické gramotnosti žáků gymnázií. Příklady: pilotně testovat čtenářské dílny, matematické kluby a vyvíjet nové bloky podporující čtenářskou a matematickou gramotnost dětí a žáků. Nadstavbou budou přímé akce jako jsou autorská čtení, besedy s autory, badatelsky orientovaná výuka = přírodovědné, matematické a technické motivační programy atd.

8 Podpora ICT kompetencí a rozvoj výuky cizích jazyků
Cílem aktivity: Podpora ICT kompetencí pedagogických pracovníků, včetně dovybavení škol IT technikou u spolupracujících subjektů. Podpora ICT kompetencí na partnerských školách, včetně dovybavení škol IT technikou. Rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti výuky cizích Hlavní součástí realizace bude zajištění seminářů pro sbor pedagogů – pro učitele, ředitele i IT techniky, v oblasti efektivního využívání techniky pro školní i mimoškolní vzdělávání žáků. Pro efektivní výuku bude dále u škol v režimu spolupracujících subjektů nakoupeno vybavení a cloud computing. Poslední aktivita bude spočívat ve výměně zkušeností a metodické podpoře vybraných pedagogických pracovníků. Tato spolupráce bude založena na společně zrealizovaných akcích pro žáky a jejich učitele, jako jsou kroužky, projektové dny, dílny, ukázkové hodiny, besedy, exkurze, kulturní akce v cizím jazyce, letní školy a další.

9 Podpora polytechnického vzdělávání
Cílem aktivity: Podpora technicky a přírodovědně zaměřených oborů, Orientace žáků MŠ a ZŠ na obory v oblasti přírodovědy a techniky, Rozvoj kompetencí pedagogů v polytechnickém vzdělávání, Prohloubení zájmu o obor u žáků SŠ, Rozvoj přístrojového a dalšího vybavení odborných učeben, laboratoří apod. Aktivita bude realizována v úrovních : MŠ: Semináře a vzdělávací program pro pedagogy MŠ zaměřené na nové výukové programy, Kroužky pro žáky MŠ pořádané na půdě SŠ, výukové bloky, exkurze, ukázky prací v dílnách, laboratořích a odborných učebnách, projektové dny a mobilní laboratoř. ZŠ: Vzdělávací program pro učitele, Kroužky pro žáky ZŠ v dílnách, laboratořích a odb. učebnách SŠ, exkurze, projektové dny, příměstské tábory, badatelské pobyty, mobilní laboratoř aj., Soutěž. SŠ: Kroužky, mobilní laboratoř a učebna, časopis o zajímavostech ve VaV, Rozšiřující vzdělávání pedagogů v příslušném oboru, Setkávání a výměna zkušeností pedagogů, vč. vytvoření elektronické platformy, Analýza vědeckých výzkumných pracovišť VŠ v kraji a okolí, Kariérové poradenství, Nákup vybavení. Veřejnost: Mobilní laboratoř – osvětová činnost.

10 Cílové skupiny projektu
Pedagogičtí pracovníci včetně vedoucích pedagogických pracovníků (hlavní indikátor) Děti, žáci a studenti (MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ) Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami Pracovníci ve vzdělání Rodiče dětí a žáků Veřejnost

11 Partneři projektu Vzdělávací institut Středočeského kraje (VISK)
Středočeské inovační centrum (SIC) Pedagogicko-psychologická poradna Středočeského kraje (PPP SK) Hospodářská komora (HK) Výzkumný ústav pro podnikání a inovace při HK (VUPI) Vybrané střední školy

12 Realizovat kroužky a exkurze pro žáky ZŠ, SŠ
Vybrané střední školy V rámci dotazníkového šetření byly v každém okresu vybrány školy, které budou rozděleny na dva typy partnerství a to školy s finančním příspěvkem „Páteřní školy“ a školy bez finančního příspěvku „Spolupracující školy“: Páteřní školy – 15 středních škol, které mají své vlastní projektové záměry tzv. „Mini projekty“ v rámci, kterých budou: Pořizovat moderní vybavení do učeben (CNC stroje, PC, 3D tiskárny, stroje a zařízení v oblasti chemie, biologie, fyziky a mnoho dalšího) Realizovat kroužky a exkurze pro žáky ZŠ, SŠ Zvyšovat kompetence svých pedagogů pomocí DVPP Sdílet zkušenosti s jinými SŠ

13 Seznam páteřních škol Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Neratovice, Školní 664 Sportovní gymnázium, Kladno, Plzeňská 3103 Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Kladno, Jana Palacha 1840 Gymnázium Václava Beneše Třebízského, Smetanovo nám. 1310, Slaný Střední lesnická škola a Střední odborné učiliště, Křivoklát, Písky 181, Křivoklát Střední průmyslová škola Emila Kolbena Rakovník, příspěvková organizace SOŠ a SOU Hořovice Gymnázium, Příbram, Legionářů 402 Gymnázium Hostivice, příspěvková organizace Střední škola letecké a výpočetní techniky Odolena Voda Vyšší odborná škola a Střední zemědělská škola, Benešov SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora VOŠ, SPŠ a OA Čáslav, Přemysla Otakara II. 938 Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská 112 Střední odborná škol a Střední odborné učiliště, Nymburk, V Kolonii 1804

14 Spolupracující školy Tyto školy získají nové vybavení či pomůcky a budou se podílet na aktivitách projektu: Nákup pomůcek (ICT technika, stolní PC včetně monitoru, notebooky, multifunkční zařízení pro intenzivní využití ) Jsou plánovány vzdělávací akce (semináře, instruktivní školení, workshopy pro učitele, ředitele i IT techniky v oblasti efektivního využívání techniky pro školní i mimoškolní vzdělávání žáků Výstupem bude: 112 kurzů s kapacitou 12 osob, 336 podpořených osob, Nakoupené IT vybavení pro 28 zapojených škol, Zajištěné cloudové řešení pro 25 škol

15 Děkuji Vám za pozornost
Ing. Tereza Balousová, MBA :


Stáhnout ppt "Implementace krajského akčního plánu Ing. Tereza Balousová, MBA"

Podobné prezentace


Reklamy Google