Společnost Označení materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dějiny významných států v Evropě i ve světě – Významné státy mimo Evropu – USA, občanská válka v USA Označení materiálu: VY_32_INOVACE_11_usa.ppt Vzdělávací.
Advertisements

velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
1. světová válka, roky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_18_1_sv_valka_2.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk.
Čechy v době pobělohorské Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3602_Čechy_ v_ době_ pobělohorské Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Charakteristika výukového materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Čelákovice
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Anotace Žák se seznámí s problematikou teorie státu Autor
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Název projektu: Moderní škola
Moc ve státě VY_32_INOVACE_03-44 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Jazyk a jazyková komunikace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
Název a číslo materiálu:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluce ve Francii
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Raný novověk - společnost
Habsburská monarchie do roku 1848
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Seveřané a vikingové Slované
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
REVOLUCE ROKU 1848.
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1. SVĚTOVÁ VÁLKA Události let
Transkript prezentace:

Společnost Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_spolecnost_17_18stol.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk a společnost, dějepis, mezi třicetiletou válkou a Francouzskou revolucí, společnost ZŠ Wagnerovo náměstí, Beroun Předmět, ročník: Dějepis, 8. ročník Autor: Ivana Flíčková Datum: 10. 8. 2011 Anotace: (popis způsobu použití výukového materiálu): Změny ve společnosti 17. a 18. století – nové typy monarchií, osvícenství, občanská společnost. Tučný text slouží jako výchozí text pro tvorbu poznámek, ostatní text vysvětluje souvislosti nebo upozorňuje na zajímavé podrobnosti. Prezentace jsou žákům k dispozici na www.jaknadejepis7.webnode.cz

Mezi třicetiletou válkou a Francouzskou revolucí 17. – konec 18. stol.

Společnost Nové typy monarchií stavovský stát – panovník se dělil o moc se stavy (šlechta, měšťanstvo, duchovenstvo) Polsko, České království konstituční monarchie – panovník omezen ústavou – konstitucí panovník je váženou osobou, jeho moc spíše reprezentativní Anglie (VB) absolutistická monarchie – neomezená moc panovníka panovník zodpovědný pouze Bohu nevládl sám, pomocí ministrů Francie

osvícenství – moderní názory, reformy v 18 osvícenství – moderní názory, reformy v 18. století – nekritická víra v rozum osvícenští panovníci: Marie Terezie Josef II. pruský král Fridrich II. ruská carevna Kateřina II. španělský král Karel III. toskánský vévoda, římsko – německý císař Leopold II.

Občanská revoluce – uč. str. 12 – 13, PS str. 2 revoluce svrhne nebo omezí panovníka občan – zaniknou stavovská práva (privilegia), rovnoprávné postavení před zákonem, právo volit – podílet se na řízení státu volební právo omezeno – ne ženy (muži až od určitého majetku = majetkový cenzus) a domorodé obyvatelstvo v koloniích zrovnoprávnění volebního práva až ve 20. stol.

zdroje: text: Dějepis 8 pro základní školy, novověk, SPN, str. 11 - 14