Príroda Mgr. Mária Cabadajová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
Zpracovala Jitka Ciprová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Elektronická učebnice - I
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Živá a neživá příroda 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Živá příroda.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Rostliny.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Podmínky života na Zemi
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Vzácne minerály Slovenska
Význam vody pre život Erika Strihanová II. A.
Ako sa mení neživá príroda.
Prečo kompas ukazuje sever?
Vyparovanie Ing. Ján Sochanič. Vyparovanie Ing. Ján Sochanič.
Ing. Mgr. Kamila Januščáková 2012
Ekologické problémy sveta
Národný park Nízke Tatry [ NAPANT]
RÍMSKOKATOLÍCKA CIRKEV TRNAVSKÁ ARCIDIECÉZA Katechetické oddelenie Cirkev – Božia rodina (téma) pre 2. ročník ZŠ (určenie) Ing. Zuzana.
ROČNÉ OBDOBIA.
1.Chrante našu prírodu. 2.Lesy lúky. 3.Stavovce Bezstavovce
Za tajomstvom lesa v I.B a v I.C
HUSTOTA PLYNOV 6.ročník.
VODA a jej význam v prírode.
Antoine De Saint-Exupéry
MadaGASKAR Rozloha: km Obyvateľstvo: 17,5 mil.
Prečo sa skaly lámu? Mgr. Dana Zajícová.
HUBY JEDLÉ a NEJEDLÉ.
Diskusný príspevok.
Prečo veci padajú na Zem ? PaedDr. Renáta Kátlovská
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.34_Živá_a_neživá_příroda.
Kočtúchová, Šubová, Dzuriaková, Vyšňan, Račková
RÍMSKOKATOLÍCKA CIRKEV TRNAVSKÁ ARCIDIECÉZA Katechetické oddelenie Ľudská osoba a jej dôstojnosť (téma) pre 1. ročník SŠ Mgr. Andrea Dobošová 2012.
PRÍRODNÉ SPOLOČENSTVÁ
Mgr. Petra Bejšovcová 4. roč
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

Príroda Mgr. Mária Cabadajová

Príroda živá a neživá

Živá : rastliny živočíchy človek

Neživá : vzduch voda nerasty, horniny

Spoločné znaky živej prírody: dýchajú prijímajú potravu vylučujú potravu pohybujú sa rozmnožujú sa vyvíjajú sa a rastú

Spoločné znaky neživej prírody: nedýchajú neprijímajú potravu nevylučujú potravu nerozmnožujú sa nerastú a nevyvíjajú sa

Vlastnosti neživej prírody: Veci a predmety menia svoj tvar vplyvom meniacej sa teploty: voda sa mení na sneh, ľad a paru Veci a predmety menia svoj tvar vplyvom tlaku: skala sa rozdrví na menšie úlomky.

Zhrnutie učiva: Príroda je všetko okolo nás.Je to zem, pôda,voda, vrchy, rastliny, živočíchy, ľudia. Príroda sa stále mení. Je krásna a všetko v prírode patrí k sebe, ovplyvňuje sa a závisí od seba. Rastliny potrebujú svetlo, teplo, pôdu a vodu. Živočíchy potrebujú rastliny alebo živočíchy. Človek potrebuje pre svoj život prírodu. Prírodu musíme chrániť.

Je to pravda? Do prírody je najvhodnejšie vybrať sa autom. Človek patrí do prírody len vtedy, keď ide na vychádzku do lesa. Voda patrí do živej prírody lebo tečie. Úloha: Vymenujte jednotlivé časti obrázkov z textu a povedzte, čo patrí do živej a čo do neživej prírody!

Použité: www.google.sk www.beruska8.cz Vlastiveda pre 5.ročník ŠZŠ

Ďakujem za pozornosť.