Chemicky čisté látky a zmesi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
HALOGENOVÉ DERIVÁTY. DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ DEFINICE Deriváty uhlovodíků jsou organické sloučeniny, jejichž molekuly obsahují vedle uhlíku a vodíku i jiné.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Soli. Jsou chemické látky, které obsahují kationt kovu (nebo amonný kationt NH 4 + ) a aniont kyseliny.
Urči druh směsi OPAKOVÁNÍ. ROZTOKY Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
CHEMICKÉ PRVKY vlastnosti kovů. ZASTOUPENÍ PRVKŮ V PŘÍRODĚ  v současné době asi 115 známých prvků  asi 90 prvků se vyskytuje v přírodě, zbytek je uměle.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Oxidy Kovů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Alkyny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
„Svět se skládá z atomů“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Beryllium Alžběta Gricová 4.B.
Autor: Stejskalová Hana
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Předtest – vlastnosti látek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Směsi.
VY 52 Inovace 37.
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
LÁTKA A TĚLESO. LÁTKA A TĚLESO ? Umíš odpovědět Co je to těleso Co je to látka Jaký je rozdíl mezi tělesem a látkou Čím se liší tělesa a čím látky.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Skladanie síl (vektorov):
Technológia anorganických látok
Poznáme 3 hlavné zdroje: Ropa Uhlie Zemný plyn
Dôležité fyzikálne veličiny v chémii
Hnojivá a ich využívanie
Sacharidy.
Kyselina Pozorne si pozrite obrázky a určte pojem, ktorý ich spája.
TOPENIE A TUHNUTIE.
MIKULÁŠ VERTAĽ KVARTA B
Miroslava Kyselová Ester Marešová 7. trieda
Skúmanie vlastností kvapalín, plynov, tuhých látok a telies
Rýchlosť chemických reakcií
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
PaedDr. Jozef Beňuška
1.5 Ustavičný a neusporiadaný pohyb častíc látky.
FILTRÁCIA Laboratórne cvičenie.
POTRAVINY Mgr. Miroslava Kosová.
Kto bude milionárom? Ja, ty, on, alebo ona?.
Vznik chemickej väzby..
výpočty „kádinkovou“ metodou
výpočty „kádinkovou“ metodou
Zdroje paliv. Zdroje paliv Dělení paliv podle skupenství: Pevné : uhlí Kapalné: ropa Plynné: zemní plyn.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Výpočty ze vzorců Matulová, Plačková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Transkript prezentace:

Chemicky čisté látky a zmesi

Látky chemické látky (čisté) zmesi

Chemicky čistá látka Obsahuje len jeden druh častíc Zloženie je v celom objeme rovnaké Majú stále vlastnosti Kyslík, vodík, chlorid sodný, kyselina dusičná

Zmesi Obsahujú viac druhov rôznych častíc Zloženie nie je rovnaké v celom objeme –je premenlivé Vlastnosti nie sú stále, závisia nielen od látok, z ktorých sú zložené, ale aj v akom pomere sú látky zastúpené Bronz, slaná voda

Zmesi podľa veľkosti častíc Rovnorodé (roztoky)- častice látok nevieme rozlíšiť (mosadz, slaný roztok) Rôznorodé – častice vieme rozlíšiť okom, lupou, mikroskopom (kompót, žula) suspenzia – tuhá, nerozpustná látka v kvapalnej (piesok vo vode) emulzia – kvapalné navzájom nerozpustné látky (olej a voda) aerosól – kvapalná (dym) alebo pevná (dym) rozptýlená v plynnej pena – nerozpustená plynná v kvapalnej

Zmesi podľa skupenstva Pevné – železná ruda, žula, bronz Kvapalné – polievka, ropa Plynné – vzduch, výfukové plyny

Zmesi podľa počtu zložiek Dvojzložkové – mosadz, cukor vo vode Viaczložkové – ropa, žula, vzduch

železná ruda žula bronz vzduch polievka ropa olej a voda pena dym

Použité zdroje obrázkov: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Hematite-1.JPG (železná ruda) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rapakivigranite_ss.jpg (žula) www.upjs.sk (bronz) varecha.pravda.sk  (polievka) oko.yin.cz (ropa) www.pe.cz (vzduch) wiki.rvp.cz (olej a voda) fotky.sme.sk  (dym) www.gdefon.com (pena)