Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA Třída: Jednoděložné
Advertisements

Vypracovala: Veronika Žáková Zdroje: Rostliny pro gymnázia
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LIPNICOVITÉ
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Sterilní trávy (to jako že zrovna nekvetou)
Krytosemenné pokračování
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření:
Přirozené a umělé ekosystémy.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
Krytosemenné rostliny Jednoděložné rostliny
Jednoděložné rostliny
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Jednoděložné rostliny II – poznávání. Autor: Pavel.
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_338.
ROSTLINSTVO SAVANY.
Vysokohorská louka.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
ŠÁCHOROVITÉ CYPERACEAE.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: ŠÁCHOROVITÉ
Škola:. Základní škola Kladruby
Poznávání trav Katedra pícninářství a trávníkářství.
Sada fotografií na poznávání č.5 Jednoděložné rostliny Autor: Mgr. Lenka KořínkováUrčení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ Gymnázium a Střední odborná škola pedagogická,
ČELEĎ: Lipnicovité (Poaceae)
Byliny.
R O S T L I N Y R Y B N Í K A A J E H O O K O L Í
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Květenství a plodenství
Juncaceae Cyperaceae Poaceae
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lipnicovité jsou to většinou byliny mají svazčité kořeny
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7. 18 Anotace: Prezentace seznamuje s nejznámějšími čeleďmi, odpovídá na otázky, řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Vybrané čeledi dvouděložných.
TRÁVY & OBILNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Asteraceae Fabaceae Poaceae
Caryophyllaceae (hvozdíkovité)
Procvičení morfologie Rosaceae, Poaceae a Cyperaceae: Doplňování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
Ekosystém louka Rostliny
Hospodářské plodiny.
Ekosystém rybník Rostliny
Šáchorovité (Cyperaceae)
Asteraceae Poaceae Cyperaceae
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Prezentace seznamuje žáky se dalšími řády hmyzu a jejich zástupci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Plži Gastropoda – zadožábří Očekávané výstupy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Společenstva polí Rostliny
Lipnicovité.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_PŘBOT.17 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Asteraceae Poaceae Cyperaceae
čeleď: MIŘÍKOVITÉ byliny s dutými článkovanými lodyhami
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
LIPNICOVITÉ.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_bot14 Označení materiálu bot14_lipnicovite.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor Lenka Smyčková Anotace Prezentace seznamuje žáky se zástupci jednoděložných rostlin řádu lipnicotvaré a s některými biotopy Předmět biologie Tematická oblast botanika Téma Lipnicovité Očekávané výstupy Žáci poznávají zástupce rostliny z řádu lipnicotvarých, určí základní druhy, případně další druhy a biotopy. Klíčová slova Jednoděložné, lipnicotvaré, lipnicovité, šáchorovité, orobincovité, zevarovité, šmelovité Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1. ročník čtyřletého gymnázia a odpovídající ročník víceletého gymnázia, seminář z biologie Cílová skupina osmileté gymnázium, čtyřleté gymnázium Ověřeno (27.3.2014, O5) Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

JEDNODĚLOŽNÉ ROSTLINY LIPNICOVITÉ A DALŠÍ

řád: LIPNICOTVARÉ čeleď: Lipnicovité ZNAKY: květy redukované, větrosnubné, složení: plucha s osinou, pluška, plenky, pestík s pérovitými čnělkami, volné tyčinky s vrtivými, květenstvím klasy či lata, plodem obilky stonkem duté stéblo s kolénky, listy s pochvou, do stran vybíhajícími oušky a vzhůru směřujícím jazýčkem, někdy s rýhou-kolejničkou svazčité kořeny významná společenstva (louky, savany, pampy, prérie)

VYBRANÍ ZÁSTUPCI obilniny (rýže, kukuřice, pšenice, žito, ječmen, oves, proso) technické plodiny (cukrová třtina, bambus, rákos) lipnice, pýr, jílek, ovsík, kostřava, sveřep bojínek, psárka, tomka, medyněk psineček, srha, smilka kavyl, bezkolenec, třtina

LOUKA přirozený ekosystém květnatá louka (kosená jednou ročně nebo v delších intervalech) /1/

HORSKÉ LOUKY spásaná horská louka s invazní rostlinou šťovíkem alpským /1/

Jílek vytrvalý /2/

Bojínek luční /2/

Třeslice /2/

Smilka tuhá /1/

Kavyl Ivanův /2/

KAVYLOVÁ STEP /5/

Bezkolenec modrý /1/

Rákos obecný /3/

ROZSÁHLÉ RÁKOSINY /3/

další čeledi: ŠÁCHOROVITÉ Ostřice /4/ trojhranný průřez stonku

Ostřice prosová /5/

RAŠELINIŠTĚ podmáčená ostřicová louka- horské rašeliniště /1/

Mech rašeliník a ostřice z předchozího vrchoviště /1/

Suchopýr pochvatý /1/

VRCHOVIŠTĚ porost suchopýru na podmáčené lokalitě, rašeliniště v popředí bezkolenec modrý /1/

Skřípinec jezerní /3/

SÍTINOVITÉ Sítina klubkatá /1/

Sítina trojklaná /5/

OROBICOVITÉ Orobinec tenkolistý /3/

Zevar vzpřímený (v porostu orobince) ZEVAROVITÉ Zevar vzpřímený (v porostu orobince) /3/

POZNÁVEJTE NÁSLEDUJÍCÍ ROSTLINY, BIOTOPY základní

1

2

3

4

5 - biotop

POZNÁVEJTE NÁSLEDUJÍCÍ ROSTLINY, BIOTOPY další druhy, biotopy

A

B

C

D

E

F - biotop

G - biotop

H - biotop

ŘEŠENÍ: 1. Jílek vytrvalý 2. Orobinec úzkolistý 3. Ostřice 4. Rákos 5 ŘEŠENÍ: 1. Jílek vytrvalý 2. Orobinec úzkolistý 3. Ostřice 4. Rákos 5. Louka – přirozený ekosystém A) Kavyl Ivanův B) Zevar C) Suchopýr pochvatý D) Bezkolenec modrý E) Bojínek luční F) Horská louka – spásaná G) Rákosiny H) Rašeliniště – vrchoviště, část s dominující ostřicí Zdroje snímků: 1/ vlastní 2/ MUDr. Šárka Firgenhutová (se souhlasem autora) 3/ RNDr. Dagmar Řeháková 4/ Doubravka Požárová 5/ Marie Pospíšková