NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Procvičení a upevnění učiva
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak TÉMA: Poměr, přímá a nepřímá úměrnost OBSAH: Nepřímá úměrnost ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE V této hodině se seznámíme s nepřímou úměrností. Na začátku jsou řešené příklady a na konci příklady na samostatné procvičení, které prověří zda žáci pochopili danou látku. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Nepřímá úměrnost lze vyjádřit vztahem 𝒚= 𝒌 𝒙 . 𝑥 . . . . . . . nezávisle proměnná 𝑦 . . . . . . . závisle proměnná Grafem nepřímé úměrnosti je hyperbola nebo její část, případně izolované body ležící na hyperbole. Pro nepřímou úměrnost platí: Kolikrát se zvětší (zmenší) jedna veličina, tolikrát se zmenší (zvětší ) druhá veličina.

Hodnoty v tabulce vypočteme podle vzorce: 𝒚= 𝟏𝟐 𝒙 1) Jeden dělník vykoná práci za 12 hodin. Za kolik hodin by stejnou práci vykonali dva, tři, čtyři, šest a dvanáct stejně výkonných dělníků? Sestavte tabulku a graf. Řešení: Kolikrát se zvětší počet dělníků, tolikrát se zmenší doba, za kterou bude práce vykonaná . Hodnoty v tabulce vypočteme podle vzorce: 𝒚= 𝟏𝟐 𝒙 𝑥 . . . počet dělníků 𝑦 . . . čas v hodinách 𝑥(𝑝𝑜č𝑒𝑡 𝑑ě𝑙𝑛í𝑘ů) 1 2 3 4 6 12 𝑦(č𝑎𝑠 𝑣 ℎ) 𝑥(𝑝𝑜č𝑒𝑡 𝑑ě𝑙𝑛í𝑘ů) 1 2 3 4 6 12 𝑦(č𝑎𝑠 𝑣 ℎ)

Graf č𝑎𝑠 𝑣 ℎ 12 11 10 C 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 𝑝𝑜č𝑒𝑡 𝑜𝑠𝑜𝑏

Hodnoty v tabulce vypočteme podle vzorce: 𝒚= 𝟐𝟒𝟎 𝒙 2) Vodní nádrž se naplní čerpadlem za 240 minut. Za kolik minut se naplní dvěma, třemi, čtyřmi, pěti, šesti, osmi, dvanácti a dvaceti čtyřmi čerpadly? Sestavte tabulku a graf. Řešení: Kolikrát se zvětší počet čerpadel, tolikrát se zmenší doba, za kterou bude nádrž naplněna. Hodnoty v tabulce vypočteme podle vzorce: 𝒚= 𝟐𝟒𝟎 𝒙 𝑥 . . . počet čerpadel 𝑦 . . . čas v minutách 𝑥(𝑝𝑜č𝑒𝑡 č𝑒𝑟𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙) 1 2 3 4 6 8 12 24 𝑦(č𝑎𝑠 𝑣 𝑚𝑖𝑛𝑢𝑡á𝑐ℎ) 𝑥(𝑝𝑜č𝑒𝑡 č𝑒𝑟𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙) 1 2 3 4 6 8 12 24 𝑦(č𝑎𝑠 𝑣 𝑚𝑖𝑛𝑢𝑡á𝑐ℎ) 240 120 80 60 40 30 20 10

C č𝑎𝑠 𝑣 𝑚𝑖𝑛. 𝑝𝑜č𝑒𝑡 č𝑒𝑟𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙 240 220 200 180 160 140 120 100 80 60 40 Graf č𝑎𝑠 𝑣 𝑚𝑖𝑛. 240 220 200 C 180 160 140 120 100 80 60 40 20 𝑝𝑜č𝑒𝑡 č𝑒𝑟𝑝𝑎𝑑𝑒𝑙 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24

Příklady na samostatné procvičení: 1) Jeden traktor zorá pole za 36 hodin. Za kolik hodin by stejnou práci vykonalo 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18 a 36 stejně výkonných traktorů? Sestavte tabulku a graf. 2) Bazén se naplní čerpadlem za 480 minut. Za kolik minut se naplní 2, 3, 4, 6, 8, 12, 16, 24 a 48 čerpadly? Sestavte tabulku a graf.

Moje škola – matematika A Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; LEPÍK, Libor; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 7. Olomouc: Prodos, 1999, ISBN 80-7230-032-6. MULLEROVÁ, Jana; BRANT, Jiří; TAIŠL, Jan a kol. Matematika pro 7. ročník. Praha: Kvarta, 1999, ISBN 80-85510-85-8. DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9. Galerie klipart MS Office 2010 Vlastní tvorba