Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Exogenní činitelé Činnost stojatých vod.
Advertisements

Proces rozrušování zemského povrchu ►m►m echanickým působením proudící nebo vlnící se vody,větru, ledu a sněhu i živých organismů včetně člověka ►z►z a.
Litosféra Exogenní pochody.
ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST).
Endogenní (vnitřní) pochody
TVARY GEORELIÉFU. TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU ► V krajině nás upoutají hlavně atraktivní tvary, většina jejich spíše nenápadných…  Příklady ► Tvarů je velmi.
Georeliéf – exogenní síly II.
Ledovcové tvary.
JAK SE MĚNÍ POVRCH ZEMĚ.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Členění zemského povrchu
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Planeta Země – Exogenní činitelé 2
GEOLOGICKÝ VÝVOJ ČESKA GEOMORFOLOGIE
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Vývoj zemského povrchu
LITOSFÉRA kamenný obal Země sféra tvořená horninami v pevném stavu
Poslední ráje na zemi Krásných míst, která si lze užívat o samotě, je stále míň N NN Na planetě Zemi závratnou rychlostí ubývá míst, která člověk nepřetvořil.
Exogenní geologické děje
LITOSFÉRA kamenný obal Země sféra tvořená horninami v pevném stavu
GEORELIÉF Mgr. Jana Nováková.
Vznik a vývoj litosféry
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Pobřežní a eolické tvary reliéfu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Př_151_Geologie_Činnost mořské vody
AUSTRÁLIE Objevování Austrálie.
Pobřežní a eolické tvary reliéfu
Eolické (Větrné) pochody
HYDROSFÉRA MOŘÍ A OCEÁNŮ
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_133 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Státy J a JV Asie III. III2-Z7-II-14
OCEÁNIE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Geomorfologické pojmy
Oceánie.
Jazyky.
JAKÝ OCEÁN JE NA OBRÁZKU?
Queensland.
Působení ledovce u nás autor: Mgr. Jana Mikešová
L ITOSFÉRA – VNĚJŠÍ PROCESY Autor: Hana Brýdlová.
MIGRACE.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Přírodní podmínky ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-14 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Endogénne procesy Ivana Sabová 1.A.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov V/2 – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VY_32_INOVACE_118 Jméno autora: Mgr.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pobřežní a eolické tvary reliéfu
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Karibik Karibik je region v nejjižnější části Severní Ameriky.
Střední Amerika AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Ledovcové tvary reliéfu a glaciální doby
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Austrália- zaujímavosti, pamiatky UNESCO
ENDOGÉNNE A EXOGÉNNE PROCESY
Endogénne a exogénne procesy
AFRIKA POVRCH Mgr. R.Obšatníková.
Naj Austrálie Zaujímavosti prírody
Činnosť vody – život rieky
Názov seminárnej práce
Činnosť vody – život rieky
Činnosť povrchovej vody
Exogénne a endogénne procesy na Zemi procesy Exogénne Endogénne
Endogénne a exogénne procesy
VELKÁ PÍSMENA světadíly, země, území a vodstvo, hory, pohoří, nížiny
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Jméno autora: Mgr. Petra Musilová
Transkript prezentace:

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Biogénny reliéf Eolický reliéf Glaciálny reliéf Činnosť vody na pobreží abrázne formy Trieda: I.A Matúš FARKAŠ

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Biogénny reliéf Koralové útesy, Austrália Koralové útesy, Tichý oceán Mravenisko, Slovensko Mravenisko, Slovensko Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Biogénny reliéf Termitisko, India Bobrie hrádze, Slovensko Nory, Tunisko Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Eolický reliéf Kamenistá púšť, Izrael Piesočnatá púšť, Tunisko Duny, Sahara Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Eolický reliéf Pieskový presyp, Sahara Skalný hríb, JV Slovensko Skalný hríb, Čertova skala Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Glaciálny reliéf Dolina v tvare U – tróg, Yosemite – NP v USA Záver doliny – kar, západné Tatry Tróg – Bielovodská dolina v Tatrách Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Glaciálny reliéf Moréna, Česko Moréna, Česko Moréna, Slovensko Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Činnosť vody na pobreží – abrázne formy Ostroha, Taliansko Útes, Portugalsko Útes, Chorvátsko Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Činnosť vody na pobreží – abrázne formy Klif, Nový Zéland Klif - Chorvátsko Klif - Taliansko Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Zdroje informácií Obrázky: všetky na www.google.sk pod názvami: koralové útesy, mraveniská, termitiská, nory, bobrie hrádze, kamenistá púšť, piesočnatá púšť, duny, pieskové presypy, skalné hríby, trógy, záver dolín – kar, moréna, klif, útes a ostroha. Trieda: I.A

Gymnázium Jána Adama Raymana Mudroňova 20 PREŠOV Ďakujem Vám za Vašu pozornosť a verím, že sa Vám to páčilo Trieda: I.A