Lenka Hájková Tomáš Vráblík Jan David Reitschläger

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LÍSKOVITÉ
Advertisements

Lískovité, habrovité Corylaceae Carpinaceae Čeleď
Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Kdo jsem – stromy II Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_24_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
KRYTOSEMENNÉ DŘEVINY Rastislav Švec.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Nahosemenné rostliny 2 jehličnany.
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Hrnkovky náročné na teplotu
Během kalendářního roku se vystřídají čtyři roční období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Živočichové v lesích Jan Pavlik.
ZŠ BYSTŘICE Mgr Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 111.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Hluchavkovité (Lamiaceae)
KVĚT.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
VESMÍR.
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
SAVCI.
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Měsíční fáze Vypracoval: Lukáš Karlík
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Nahosemenné rostliny II
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Interference na tenké vrstvě
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Školní biologické pokusy Dřeviny podle habitu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Hrnkovky se středními nároky na teplotu
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Hmyz s proměnou dokonalou
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Transkript prezentace:

Doplnění fenologických pozorování pro Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) Lenka Hájková Tomáš Vráblík Jan David Reitschläger Doplnit název přednášky a autory

Vybrané rostlinné druhy Vybrané fenofáze Kde nejlépe pozorovat Způsob předání dat Co z toho my můžeme zpracovat? Motivace!!!

Rostlinné druhy líska obecná bříza bělokorá habr obecný lípa srdčitá

Kde pozorovat? Kde je nejlepší místo? Dobrý zdravotní stav rostlin Nezastíněná lokalita 3–5 jedinců od jednoho rostlinného druhu Stanovištní podmínky! (mikroreliéf, orientace, sklonitost, osvětlení, vlhkostní poměry, počáteční věk) Plánek?

líska obecná (Corylus avellana) keř vysoký 2–6 m větve v mládí žláznatě chlupaté, později lysé čepele listů okrouhle obvejčité, hrubě pilovité řapíky krátké, v mládí žláznatě chlupaté ♂ jehnědy úzce válcovité, žlutavé, převislé ♀ květenství drobná, přisedlá, v pupenovitém obalu, z něhož vyčnívají červené blizny; ty se nepozorují plodem jsou oříšky zanořené ve středně roztřepené otevřené „punčošce“ možnosti záměny: parková líska největší má „punčošku“ je na konci zúženou; parková líska turecká není keř ale strom a její „punčoška“ je roztřepená až k bázi

bříza bělokorá (Betula pendula) synonymum: bříza bradavičnatá (Betula verrucosa) strom vysoký až 25 m, s bílou loupavou kůrou větve v mládí tenké, často převislé, hnědé, bradavčité čepele listů ± kosočtverečné, pilovité řapíky zdéli poloviny čepele ♂ jehnědy úzce válcovité, žluté, převislé ♀ jehnědy válcovité, zelené, během kvetení vzpřímené, po opylení převislé; ty se nepozorují plodem jsou dvoukřídlé nažky možnosti záměny: bříza pýřitá, jejíž větve nikdy nejsou převislé, v mládí jsou jemně chlupaté a nejsou na nich bradavky

habr obecný (Carpinus betulus) strom vysoký 6–20 m, s hladkou šedou „žebernatou“ kůrou čepele listů podlouhle vejčité, souměrné, lysé, pilovité řapíky krátké, červenohnědé ♂ jehnědy úzce kuželovité, zelené, převislé ♀ jehnědy nenápadné, zelené, s červenou bliznou, převislé; ty se nepozorují plodem je zploštělý oříšek sedící ve velkém trojlaločném plodním křídle možnosti záměny: buk lesní, jehož listy mají čepel s hladkým okrajem, v mládí dlouze jemně chlupatým; různé druhy jilmu, jejichž listy mají nesouměrné čepele

lípa srdčitá (Tilia cordata) synonymum: lípa malolistá (Tilia parvifolia) strom vysoký 20–30 m, s hladkou kůrou, ve stáří mělce rozpukanou čepele listů srdčité, lysé, pilovité, na líci tmavě zelené, na rubu šedozelené, v paždí žilek s chomáčky rezavých chlupů řapíky dlouhé, často načervenalé květy vyrůstají po 4–10 v řídkém květenství, „zavěšené“ na zvětšeném listenu, který vytrvává i za plodu; zelený kalich a bílá až světle žlutá koruna jsou pravidelné, pětičetné plodem je ± kulovitý oříšek s kožovitým, řídce vlnatým oplodím možnosti záměny: lípa velkolistá má listy na rubu po celé ploše pýřité, v paždí žilek s běložlutými chlupy; parková lípa zelená má listy na rubu světle zelené; parková lípa stříbrná má listy na rubu šedobíle plstnaté

Seznam fenofází Počátek kvetení 10 % (vysvětlit procenta) Konec kvetení První listy 10 % Plné olistění Žloutnutí listů 100%

Počátek kvetení 10 % líska obecná habr obecný bříza bělokorá lípa srdčitá

Konec kvetení líska obecná habr obecný lípa srdčitá

První listy 10% bříza bělokorá habr obecný lípa srdčitá líska obecná

Plné olistění bříza bělokorá

Žloutnutí listů 100 % bříza bělokorá líska obecná

Stanovištní podmínky a plánek – e-mailem Způsob předání dat Stanovištní podmínky a plánek – e-mailem Plánek nejlépe na podkladě turistické mapy ze serveru mapy.cz Aktuální data – přednostně prostřednictvím tabulky v Google dokumentech; lze i e-mailem

Těšíme se na data  Doplnit název přednášky a autory