Zemědělství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemědělství.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.
Konkurence schopnost českého zemědělství se stále snižuje Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
AutorMgr. Ludmila Eisová Vytvořeno dne20. března 2012 Odpilotováno dne26. března 2012ve tříděIII.A Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborPrvouka.
Hospodářství Jižní Ameriky
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_16_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: ČESKO - SEVEROVÝCHOD Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_359.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Dobiášová Michaela Název: VY_32_INOVACE_05_C 15_Vybrané státy Jihozápadní Asie Téma: Asie Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Obyvatelstvo Asie Osvojování Asie kolébka vyspělých civilizací (arabská, čínská, mezopotámská, japonská aj.) kolonizace:, Angličané (Indie), Nizozemci.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Jde o nepřímé využití sluneční energie- biomasa je „konzervovaná“ sluneční energie.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_02_11_Zvířata Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět - 1. a 2.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Rostliny z našeho okolí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Itálie Open Presentation.
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Ekonomická geografie Geografie zemědělství
HOSPODÁŘSTVÍ ZEMĚDĚLSTVÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Polsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Název školy: Základní škola T. G
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Geografie zemědělství
TÉMA: Přírodní společenstva
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Čad Oficiálně se nazývá Čadská republika.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_OLEJNINY
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Olomoucký kraj 8 největší kraj v ČR.
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_VLASTIVĚDA
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Velká Británie.
zpracovaný v rámci projektu
ČESKÁ REPUBLIKA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
Uruguay.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_VLASTIVĚDA
Step.
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

Zemědělství

1.zemědělci – 10.-8. tis. př.n.l. Dříve nejdůležitější ekonomická aktivita Dnes – vyspělé země – 2-5% obyvatel - rozvojové země až 90% obyvatel zaměstnaných v zemědělství (samozásobitelství) Význam – zajištění potravin k přímé spotřebě - suroviny pro průmyslové zpracování (vlna, bavlna, len, sisal ,řepka, korkový dub, kůže, léčivé rostliny…)

                                                                                                                                                                

Zemědělství v Africe

Zemědělství ve vyspělých zemích

Složky zemědělství 1. ROSTLINNÁ VÝROBA – 2/3 světové produkce Obilniny – pšenice, kukuřice, rýže, žito, oves, proso, žito Luštěniny – hrách, fazole, čočka Pochutiny – káva, kakao, čaj, koření Technické plodiny – bavlna, len, konopí, chmel, tabák, cukrová řepa a třtina Olejniny – řepka, slunečnice, sója, podzemnice olejná, palma olejná a kokosová Hlíznatiny – brambory, batáty, maniok, jamy, Pícniny – vojtěška, jetel, travní směsi Ovoce a zelenina

Světové obilnice Obilniny = nejvýznamnější zemědělská plodina Evropa – Francie –Ukrajina (pšenice) USA (pšenice, kukuřice) Jižní Amerika – La platská nížina (pšenice) Asie – vých.+jv. (rýže) Austrálie – jv. (pšenice)

2. Živočišná výroba – 1/3 svět.produkce Kočovné pastevectví – stěhování za pastvou na velké vzdálenosti – velbloudi, ovce, kozy, skot (Sahel, Arabský pol.)

Extenzivní chov – početná stáda na rozlehlých pastvinách – ovce, skot (USA, Argentina, Austrálie, N.Zéland, Švýcarsko, Rakousko)

Intenzivní chov – zvířata ustájena ve velkochovech – skot, prasata, drůbež

Typy zemědělství primitivní rotační zemědělství kočovné pastevectví samozásobitelské zemědělství (hlavní plodina rýže) (hlavní plodina pšenice) Zemědělství pro trh smíšená rostlinná a živočišná v. obilnářství extenzivní chov hosp.zvířat středomořský typ mlékárenství bez využití

Zdroje obrázků http://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi Obr.12 – učebnice zeměpis 9 , Fraus Autor prezentace: Mgr. Vlasta Bártová