Úvod do programovania Ing. Eva Gabonayová 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Programovací jazyky a přehled softwaru
Advertisements

HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
programové vybavení počítače
Základy informatiky programovací prostředky
Principy překladačů Interpretované jazyky Jakub Yaghob.
Algoritmizace a programování
Algoritmizace.
Otázka č. 8 Ingrid Vyroubalová.  Veškeré programové vybavení počítače  Určeno pro interakci s uživatelem  Využívá grafické rozhraní (GUI) (MS Office,
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Základy algoritmizace a programování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jiří Znoj - zno Tvorba konkordace Algoritmy II 3. projekt, 5. zadání Jiří Znoj - zno
Simulační modely a programové vybavení. Vývoj simulačních programů  Původně pouze strojový kód –Příliš dlouhé, náročné na programátora, obtížné hledání.
Informatika I 1. přednáška
Od zadání úlohy k programu Výpočetní systémy I 8. přednáška.
Algoritmizace a programování Algoritmizace – základní pojmy - 01
Vytváření a realizace algoritmů Algoritmy a datové struktury
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
1 Programování a p. jazyky Postup při tvorbě programu (systému) –strategie –analýza ( konceptuální modely) Datová Procesní –návrh (i/o, výjimky, algoritmus)
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Informatika I 2. přednáška
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Visual Basic - programování
IB111 Programování a algoritmizace
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Programovací jazyky OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Překladače 1. Překladače a programovací jazyky © Milan Keršlágerhttp:// Obsah:
DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vnútro počítača Mgr. Iveta Gallová.
Poďme sa spolu pozrieť do tajov sveta počítačov
PALMA junior online súťaž v programovaní
PYTHON 01. Úvod Informatika Algoritmické riešenie problémov
Rozdelenie a architektúra
BLOKOVÁ SCHÉMA POČÍTAČA
SOFTVÉR Programové vybavenie počítača
Hotovostný platobný styk
Software.
Technické a programové vybavenie PC
CORBA Študent: Bc. Juraj Kráľ.
REALIZÁCIA PROGRAMU 3. etapa tvorby programu
osnovy predmetu INFORMATIKA 4G
Čo je informatika? Je všeobecne veda o informáciách.
Bc. Katarína Hlaváčiková
Počítač Počítač – je zariadenie alebo stroj na realizáciu výpočtov alebo riadenie operácií vyjadriteľných číselnými alebo logickými výrazmi. Počítače.
Geografia ako veda.
(Digitálny prezentačný materiál)
VSTUPNÉ A VÝSTUPNÉ ZARIADENIA
Základná schéma počítača
Gymnázium P. U. Olivu Poprad
Základy algoritmizácie
Čo je PHP- PHP (PHP: Hypertext Preprocessor) je populárny open source (prístupné zdrojové kódy) skriptovací programovací jazyk Používa najmä na programovanie.
Von Neumannova architektúra počítača
Informatika, údaj, informácia, jednotka informácie, digitalizácia
Ing. Anita Sáreníková/ Informatika
Úvod do programovania automatizačných zariadení
2.8 Matematika inak Percentá: Úvod
Kódovanie a šifrovanie
Etapy riešenia problému
Informatika Adriana Petríková 1.A.
Algoritmus.
Transkript prezentace:

Úvod do programovania Ing. Eva Gabonayová 2012

Čierna skrinka 1, 2, 3, 4, 5, 6 2, 4, 6, 8, 10, 12 VÝSTUP VSTUP x 2

Čierna skrinka 1, 2, 3, 4 10, 20, 30, 40 VÝSTUP VSTUP x 10

Čierna skrinka VÝSTUP VSTUP

Čierna skrinka Mamka 5 ocko 4 syn 3 VÝSTUP VSTUP Počet písmen

ALGORITMUS návod Čierna skrinka Opačný text VÝSTUP VSTUP mamka akmam ocko okco syn nys VÝSTUP VSTUP Opačný text

Algoritmus postup alebo návod ako riešiť zadanú úlohu (problém) postup, realizáciou ktorého získame zo zadaných vstupných (meniteľných) údajov správne výsledky. ide o presne stanovený postup ktorý niekomu adresujeme (vykonávateľovi); v informatickej terminológii je adresátom procesor vykonávanie činnosti na základe algoritmu označujeme ako výpočet

program Výstupné PREMENNÉ Vstupné PREMENNÉ mamka akmam ocko okco syn nys Výstupné PREMENNÉ Vstupné PREMENNÉ program

Program postupnosť príkazov (inštrukcií) programovacieho jazyka, ktorou popisujeme, ako má počítač (procesor) riešiť určitú úlohu. jedinému jazyku, ktorému počítač rozumie sa nazýva strojový kód (binárny jazyk) človekom čitateľná forma napísaná v programovacom jazyku sa nazýva zdrojový kód

Prekladač Programovací jazyk slúži k zápisu programu. V skutočnosti musí byt program preložený do jazyka, ktorému rozumie počítač, konkrétne procesor, t. j. do strojového kódu.   Prevod z programovacieho jazyka do strojového kódu nazývame preklad (kompilácia). Prekladač je program, ktorý preloží nami vytvorený program do strojového kódu.

Programovanie je proces zostavovania a vytvárania programu, ladenia programu, testovania programu, vypracovania dokumentácie na použitie programu

Softvérové inžinierstvo sa zaoberá špecifikovaním, návrhom, vývojom a údržbou softvéru s využitím poznatkov informatiky a ďalších oblastí

Programovacie prostredia čísla texty PROGRAMOVACIE JAZYKY Pascal Logo Scratch C Java PHP ... Programovacie prostredia Lazarus Delphi texty čísla obrázky Výstupné PREMENNÉ Vstupné PREMENNÉ program

Programovací jazyk je komunikačný nástroj medzi programátorom, ktorý v programovacom jazyku formuluje postup riešenia daného problému a počítačom, ktorý program interpretuje technickými prostriedkami je to je sústava slov a pravidiel na zápis algoritmu tak, aby mohol byť spracovaný počítačom

Historia programovacích jazykov 1943 - ENIAC coding system 1951 - Assembly Language 1954 - FORTRAN (J.Backus,IBM) 1958 - LISP (J.McCarthy) 1958 - ALGOL (Backus-Naur) 1959 - COBOL 1962 - APL 1962 - Simula (J.Dahl) 1964 - BASIC 1967 - Logo 1970 - Pascal (N.Wirth) 1972 - C (D.Ritchie) 1972 - Smalltalk (A.Kay,Xerox) 1972 - Prolog (A.Colmenauer) 1973 - ML 1978 - SQL (T.Codd) 1983 - Ada 1983 - C++ (B.Stroustrup) 1985 - Eiffel (B.Mayer) 1987 - Perl 1990 - Haskell 1990 - Python 1991 - Java (Sun) 2000 - C# 2007 - Scratch

Baltík

Logo alias Žofka rekurzia premenné/parametre vizuálny interpretovaný to inspiro :n :d :alfa :delta if :n = 0 [stop] fd :d rt :alfa inspiro :n-1 :d+:delta :alfa :delta end Imagine 2001 (Comenius Logo) http://www.softronix.com/logo.html

Karel nemá premenné (jedine značky a zásobník volaní procedúr) rekurzia stav je na hracej ploche (tehly, značky) ftp://ftp.sac.sk/pub/sac/sk_made/karol.exe ftp://ftp.sac.sk/pub/sac/sk_made/karoldoc.zip

Scratch

Free Pascal

On-line hry zamerané na rozvoj algoritmického myslenia light-Bot Q-lympics IQ-Marathon prievoznícke hry 1 2 3

Domáca úloha Vyberte si jednu z hier Light-Bot alebo IQ-Marathon  a posledný level, ktorý ste vyriešili si uložte cez PrtScr do dokumentu priezvisko_hra.doc. V dokumente bude uvedené: Meno a priezvisko, trieda, dátum, názov hry, dosiahnutá úroveň + obrázok s riešením.

Čo už vieme? Definujte pojem algoritmus. Definujte pojem program. Vysvetlite, aký je rozdiel medzi strojovým a zdrojovým kódom. Čo je to prekladač? Uveďte, čo robíme, keď programujeme. Čím sa zaoberá softvérové inžinierstvo? Vysvetlite, k čomu slúžia programovacie jazyky. Uveďte 5 programovacích jazykov, z toho tri detské.

Ďakujem za pozornosť 