Pozorovanie dýchania u vybratých druhov živočíchov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Energetická hodnota potravin (EH)
Ozónová vrstva Ozónová vrstva nás chráni pred nebezpečným žiarením .
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Vlastnosti plynů.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Metabolické děje I. – buněčné dýchání
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
Sleduj informácie na obale potravín
Voda a jej kontaminácia
Tematický celok: Zem, Slnko a hviezdy vo vesmíre
Klinická Biochémia Vyšetrenie moču.
Hnojivá a ich využívanie
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Zvuk Kód ITMS projektu:
Separujeme.
Rôzne obrázky v prezentácii
Kyselina Pozorne si pozrite obrázky a určte pojem, ktorý ich spája.
Miroslava Kyselová Ester Marešová 7. trieda
Čo je to zvuk .... ?? Zvuk je každé mechanické vlnenie, ktoré vyvoláva v sluchovom orgáne zvukový vnem.
SAVANY.
Štvortaktný vznetový motor
Projekt z chémie 7. ročník
Molová hmotnosť M.
Chémia ako veda CH6.
Rýchlosť chemických reakcií
METEOROLOGICKÉ PRVKY Vlhkosť vzduchu Oblačnosť Zrážky Tlak vzduchu
Zem – modrá planéta Jozef Dzuriš, 1.D Gymnázium J. A. Raymana, Prešov.
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
Veterná energia Nikoleta Gálisová 7.A.
Životné procesy živočíchov Výživa živočíchov
Palivový článok Fuel Cell (FC)
Pohyb a povrch tela živočíchov
Základné meteorologické prvky
Kyselinotvorné a hydroxidotvorné oxidy
POTRAVINY Mgr. Miroslava Kosová.
Význam vody vo výžive človeka
Prečo rastliny žijú na jednom mieste?
Oheň Dobrý sluha, ale zlý pán..
Prečo rastliny rastú a starnú?
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vlastnosti plynů.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
A B C c d b a e g h i f 1.1 Různé typy buněk
Atmosférický tlak a jeho měření.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Z čeho jsou složeny látky?
Kyslík - Oxygenium PSP IV.A skupina  6 valenčních elektronů
Transkript prezentace:

Pozorovanie dýchania u vybratých druhov živočíchov Zuzana Kupková, IX.E, Daniel Kupka VI.C ZŠ Bruselská, Košice

Úlohy zadania Príprava špeciálnych fliaš na meranie Príprava drobných živočíchov (článkonožce, červy, akváriové rybky...) Meranie spotreby kyslíka a produkcie oxidu uhličitého Vyhodnotenie výsledkov pokusu

Schéma zapojenia prístrojov Vzduchová pumpa Analyzátory O2, CO2 Prietokomer Fľaša IČ CO2 analyzátor Paramagnetický O2 analyzátor 200.0 ml min-1

Atmosférický vzduch Plyn % Dusík, N2 78,09 Kyslík, O2 20,95 Oxid uhličitý CO2 0,038

Horenie a dýchanie Horenie je chemický proces, pri ktorom sa látky zlučujú s kyslíkom. Uvoľňuje sa veľké množstvo energie vo forme tepla. Dýchanie je podobný proces ako horenie. Živé organizmy spaľujú látky prijaté potravou, hlavne cukry a tuky. Energia sa však neuvoľňuje naraz, ale postupne. Veľkú časť energie si živočíchy dokážu uskladniť.

Koncentrácia plynov vo vstupnom vzduchu a na výstupe z fľaše Koncentrácia kyslíka na vstupe je vyššia, kyslík sa pri dýchaní rybky spotreboval Koncentrácia oxidu uhličitého na vstupe je nižšia ako na výstupe, CO2 sa pri dýchaní vylučuje do prostredia Vypočítaná spotreba kyslíka za hodinu 3,5 mg; produkcia CO2 0,7 mg

Ďakujem za pozornosť!