Pozorování krevních nátěrů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pozorování krevních nátěrů
Advertisements

Práce s mikroskopem.
MORFOLOGIE ŽIVOČIŠNÝCH BUNĚK
Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
Optický dalekohled či teleskop = přístroj k optickému přiblížení pomocí dvou soustav čoček nebo zrcadel Hlavní parametry optických přístrojů - světelnost.
Mikroskopy Světelný Konfokální Fluorescenční Elektronový.
Optika Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Optické zobrazení, optické přístroje, vlnové vlastnosti světla.  Základní vlastnosti světla, zobrazení.
Vodivost polovodičů. Polovodiče 4 látky, které vedou proud pouze za určitých podmínek 4 jejich odpor při malém zvýšení teploty významně klesá (např. Ge,
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zkoumání přírody. Mikroskop.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_20_ Dalekohledy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
délka 1,2 m Johann a Zacharias Jansenové (16. stol.) Systém dvou čoček Typy světelných mikroskopů.
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Jak pracovat s mikroskopy Olympus a Leica
Krevní buňky a principy jejich vyšetřování na hematologických analyzátorech a mikroskopicky Bourková L., OKH FN Brno.
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Barva světla, šíření světla a stín
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
Video a fotografie z mikroskopu
Obecná zoologie - cvičení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Úvod do studia optiky Mirek Kubera.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Nastavení jednotlivých položek programu S 2000
Biologická technika – zoologická část
10C1_Refraktometrie Petr Zbořil
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ PÉČE O ZDRAVÍ.
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Měsíční fáze Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
MĚSÍC.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Interference a difrakce Jana Jurmanová.
Základy úpravy digitální fotografie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Interference na tenké vrstvě
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Badatelské odpoledne 4. dubna Sedm barev duhy.
Zobrazování optickými soustavami
ELEKTRICKÝ PROUD.
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Stín a polostín.
Světelné jevy -shrnutí
Paprsková optika hanah.
Světelná mikroskopie.
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
Optické přístroje -dalekohled, fotoaparát, meotar, dataprojektor
Transkript prezentace:

Pozorování krevních nátěrů Světelný mikroskop Pozorování krevních nátěrů

Části světelného mikroskopu Okulár Objektiv Mikro/makro posuv Křížový stolek Kondenzor Stativ Zdroj světla

Parametry zobrazení Výpočet zvětšení Zvětšení okuláru x zvětšení objektivu Výpočet rozlišení dmin=0.61l/NA dmin = minimum rozlišení l = vlnová délka světla NA = numerická apertura objektivu Hluché zvětšení

Seřízení mikroskopu před prací Nastavení osvětlení Nastavení rozestupu okulárů Nastavení objektivu

Úprava osvětlení dle KÖHLERA

Binokulární mikroskop Oči uvolníme a představíme si, že se chceme zahledět do daleka a zaostřujeme mikroskop. ∞ 10

Imerzní objektiv Vysoká NA  vysoké rozlišení cedrový olej diethylether