Elektronické bankovníctvo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Současné platební nástroje Označení materiálu:
Ekonomická gramotnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Platební karty a přímé bankovnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Jan Majer UČO: Využití informačních technologií Vznik elektronického bankovnictví Vývoj elektronického bankovnictví Charakteristika elektronického.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
NEBOLI. Pojem elektronické bankovnictví Podstatou je elektronické jednání mezi klientem a finanční institucí. Podstatou je elektronické jednání mezi klientem.
Vstup Vstup do internetového bankovnictví je zabezpečen Klientským číslem a kódem PIN. Tyto údaje obdržíte v aktivačním balíčku k internetovému bankovnictví.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
MBank Maximum výhod a pohodlí ??? PETRA NGUYENOVÁ ma381.
Peněžní ústavy Petr Machala. 1.Každá domácnost, firma i stát musí každý měsíc platit řadu služeb. a)Které provozní náklady platíte u vás doma? b)Jakým.
Platební styk Název školy
Mgr. Bc. Peter Adamko, PhD. NAT a Proxy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vyjádření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
S K ARTA. Jedná se o platební kartu od České spořitelny sKartu postupně obdrží všichni klienti, kteří pobírají sociální dávky a podporu v nezaměstnanosti.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
Elektronické služby národnej evidencie vozidiel Sekcia informatiky, telekomunikácií a bezpečnosti MV SR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_15_Bezhotovostní placení TEMA:Finanční.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK ZŠ HejniceZ.Hyxa.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
Elektronické bankovnictví
Elektronické bankovnictví
Pasivní bankovní operace -přímé bankovnictví
Opakování – pracovní list
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová
Integrované obslužné miesta (IOM)
Počítačové siete, Internet, Vírusy a antivírusové programy
BLOKOVÁ SCHÉMA POČÍTAČA
Hotovostný platobný styk
Fungovanie bankového systému
Mobilná aplikácia (Predbežná registrácia zamestnancov) júl 2016
Povinná literatúra pre študentov vo forme e-kníh
Základné charakteristiky
CORBA Študent: Bc. Juraj Kráľ.
Diaľkové ovládanie zabezpečovacieho systému OASiS pomocou GSM komunikátora JA-80Y Prístup pre užívateľa.
Možnosti platby za tovar a služby v prostredí internetu
Možnosti platby za tovar a služby v prostredí internetu
Business Partner Program
Počítačové systémy.
E-learning Matej Marček.
Kyberšikanovanie: Evulda, Domi, Sima 9.A.
Čo je informatika? Je všeobecne veda o informáciách.
INTERNETOVÉ BANKOVNÍCTVO
(Digitálny prezentačný materiál)
SPOLUPRÁCA ČSOB A ODBOROV Ponuka produktov
Balík protokolov TCP/IP ( Protocol Suite )
Pre koho je služba Kniha jázd určená?
Úloha Internetu v živote školáka ...
Dominika Vidovičová IX.B
ELEKTRONICKÝ PREDAJ A AKCEPTÁCIA PLATOBNÝCH KARIET
Informácie okolo nás Šifrovanie.
Bezpečnosť na internete
Internet Lucia Blahúsová.
Elektronická Kancelária
Počítač a zamestnanie Jozef Bubanec, II. D.
Vznik a funkcie peňazí septima.
Banky a ich úlohy.
Veronika Andilová & Alexandra Čelovská
Hromadná korešpondencia
Transkript prezentace:

Elektronické bankovníctvo

Elektronické bankovníctvo predstavuje moderné formy platobného styku Elektronické bankovníctvo predstavuje moderné formy platobného styku. Klient tu neprichádza do osobného kontaktu so zamestnancami banky pri vybavovaní bankových záležitostí, teda nemusí prísť osobne do banky aby zo svojho účtu uhradil napríklad nájomné. Klient komunikuje s bankou prostredníctvom moderných telekomunikačných technológií ako je mobilný telefón, internet, fax, či telefón s pevnou linkou. Na identifikáciu klienta slúži tzv. PIN kód, prihlasovacie meno, heslo a GRID karta /plastová karta s číselnými kódmi pre potvrdenie transakcií – slúži ako podpis klienta/.

Výhody elektronického bankovníctva  K výhodám elektronického bankovníctva nesporne patrí: možnosť komunikovať s bankou 24 hodín denne 7 dní v týždni /teda aj v čase keď je reálne banka zatvorená/, pohodlnejšia komunikácia, možnosť komunikovať s bankou prakticky z celého sveta, možnosť vykonávať aktívne operácie, napríklad zadávať príkazy k platbe, ale aj pasívne operácie ako napríklad prijímať výpisy z účtu a informácie o ponúkaných produktoch, ovládanie účtu cez mobil, internet, e-mail, telefón a podobne, nižšie poplatky ako za služby v banke

K rozšíreným nástrojom elektronického bankovníctva patrí: home banking, internet banking, e-mail banking, SMS banking, Mobil banking /GSM banking/, Telefón banking.

Home banking je služba, ktorá je vhodná najmä pre veľké spoločnosti Home banking je služba, ktorá je vhodná najmä pre veľké spoločnosti. Je založený na prepojení osobného počítača klienta s informačným systémom banky. Umožňuje prístup k účtu s možnosťou priameho prepojenia s účtovným systémom klienta. Spojenie je možné len cez počítač, v ktorom je nainštalovaný špeciálny softvér. Bezpečnosť je zabezpečená prostredníctvom hesiel, šifrovania správ a elektronickým podpisom. Internet banking – klient nadväzuje spojenie s bankou prostredníctvom verejnej siete internet. Klient po zadaní prístupových kódov môže bez časového a priestorového obmedzenia získať v reálnom čase informácie o svojom účte, či úvere, môže napríklad zadávať platobné príkazy, či realizovať vklady na termínovaný účet.

E-mail banking – cieľom služby je zasielať klientovi prostredníctvom verejnej komunikačnej siete internet do jeho e-mailovej schránky správy napríklad výpisy z účtu v elektronickej podobe, potvrdenia o zrealizovaných transakciách či informácie banky. SMS banking – ide o službu založenú na princípe prijímania krátkych textových správ na mobilný telefón. Služba je určená pre tých klientov, ktorí potrebujú priebežne sledovať zmeny na bankovom účte. Klient prostredníctvom tejto služby môže len prijímať informácie o účte.

Mobil banking /GSM banking/ - ide o službu, pri ktorej klient prostredníctvom mobilného telefónu môže vykonávať bankové operácie. Bankové operácie sa vykonávajú prijímaním a odosielaním SMS správ. Služba je viazaná na konkrétne číslo SIM karty a mobilné číslo. Všetky vymieňané informácie sú šifrované. Telefón banking /telebanking, Phonebanking/ - ide o službu, pri ktorej sa na spojenie klienta s bankou používa klasická telefónna linka. Klient tak môže komunikovať s operátom call centra alebo je spojený s informačným systémom banky, ktorý ho navádza na jednotlivé kroky. Klient si potom vyberá z ponuky prostredníctvom použitia číslic telefónu.