Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Klasicismus a romantismus
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Osobnosti národního obrození
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_ČJ.8.10 – Božena Němcová,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_47_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.5 B. Němcová Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Šablona III/2 Božena Němcová Mgr. L. Junová, 1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Božena Němcová (1820 – 1862).
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.18_romatismus Datum: 6.2.2013 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Romantismus Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA ROMANTISMUS Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování romantismu.

Urči, co nepatří do řádku a proč rozum – fantazie – cit- nespoutanost ______________________________________________ 2. E. Delacroix – J. Navrátil – Rembrandt – I. K. Ajvazovskij ______________________________________________ 3. Máj – Kytice – Dekameron – Babička _____________________________________ 4. R. Wagner – A. Vivaldi – G. Verdi – F. Chopin _____________________________________ C. D. Friedrich 1.rozum, romantismus charakterizují ostatní tři pojmy; 2. Rembrandt je barokní umělec, nikoliv romantický; 3. Dekameron, renesanční dílo Itala G. Boccaccia; 4. A. Vivaldi, barokní autor

X Vysvětli pojem pseudogotika = ______________________________________ Napodobenina gotiky

Vysvětli pojem anglický park = __________________________________________________ X Veřejný sad, který se snaží budit dojem volné přírody s romantickými zákoutími, jezírky a říčkami.

Použité zdroje Biedermeier= ___________________________________________________ X Měšťanský životní styl první poloviny 19. století, projevil se užitém umění.

Použité zdroje Romantický = ______________________________________________ X Dobrodružný, silně citově působící, nevšední

Spoj dílo s jeho autorem 1. A. Dumas 2. M. D. Rettigová 3. G. Verdi 4. J. K. Tyl 5. E. Delacroix a) Opera Aida b) Tři mušketýři c) Svoboda vede lid na barikády d) Strakonický dudák e) Domácí kuchařka 1. 2. 3. 4. 5. b) e) a) d) c)

Kdo je to? Spisovatelka , vlastním jménem Barbora Panklová, žila v Ratibořicích na panství kněžny Kateřiny Zaháňské. Někteří odborníci tvrdí, že byla dcerou nebo spíše neteří uvedené kněžny. Během života se stýkala s českými obrozenci, poznala chudobu i hlad. ________________________ ? Božena Němcová

Kdo je to? Tento básník žil v letech 1810 až 1836. Žil nějakou dobu v Praze, studoval práva. Působil jako koncipient v Litoměřicích. Jeho snoubenka se jmenovala Eleonora Šomková. Příčinou jeho brzké smrti byla pravděpodobně určitá forma cholery. Dalším otazníkem pro pozdější badatele byla jeho skutečná podoba. Rád cestoval, chodil většinou pěšky, navštěvoval místa spojená s českou historií. ___________________________ ? Karel Hynek Mácha

Vylušti křížovku 1. _ _ _ _ _ _ _ _ _ 1. _ _ _ _ _ _ _ _ _ 2. _ _ _ _ _ _ 3. _ _ _ 4. _ _ _ _ 5. _ _ _ _ _ _ _ 6. _ _ _ _ _ 7. _ _ _ _ _ _ 8. _ _ _ _ _ _ _ 9. _ _ _ _ _ 10. _ _ _ _ _ 11. _ _ _ _ _ Odkud je dudák v díle od J.K. Tyla? Jak se jmenuje ruský autor románu Evžen Oněgin? Jak se jmenuje nejznámější dílo K.H. Máchy? Odkud pochází spisovatel W. Scott, který napsal román Ivanhoe? Co nejraději maloval Josef Navrátil? Menší otevřená stavba v parku určená k příjemnému posezení. Jméno německého operního skladatele, který rád zhudebňoval příběhy z germánské mytologie. Jméno nejznámějšího díla B. Němcové. Jinými slovy silný cit, duševní pohnutí. Jméno polského skladatele, který proslul zejména díly pro klavír. Prozaický epický žánr, smyšlené vyprávění. Tajenka: romantismus

Ukázky romantické hudby F. Chopin http://www.youtube.com/watch?v=Ge-V8PwR9hI G. Verdi http://www.youtube.com/watch?v=l3w4I-KElxQ F. Schubert http://www.youtube.com/watch?v=sXGgKiYSVuE

Použité zdroje VÁLKOVÁ, V. Dějepis 8 - novověk. 1. vyd. Praha : SNP, 2008. ISBN 978-80-7235-404-7 Klipart [ on-line] 2013 [cit. 2013-01-31]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pozad%C3%AD&ex=2#ai:MP900385765| Uvedené zdroje [ on-line] 26.1.2013 [cit. 2013-02-01]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Caspar_David_Friedrich_032_(The_wanderer_above_the_sea_of_fog).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wien_Votivkirche_um_1900.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paris.notre.dame.750pix.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Lorrain_Apollo_Muses.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lednice3859.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carl_Spitzweg_013.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bi%C3%A8re_des_vivants.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:J_M_W_Turner_-_Ullswater_from_Gobarrow_Park.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt_van_Rijn-De_Nachtwacht-1642.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vil%C3%ADmek_-_Bo%C5%BEena_N%C4%9Bmcov%C3%A1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vil%C3%ADmek_-_Karel_Hynek_M%C3%A1cha.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Verdi-1899.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FSchubert.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chopin,_by_Wodzinska.JPG Doporučené zdroje: http://www.youtube.com/watch?v=l3w4I-KElxQ http://www.youtube.com/watch?v=sXGgKiYSVuE http://www.youtube.com/watch?v=Ge-V8PwR9hI

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování romantismu. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci vyjmenuje představitele tohoto uměleckého stylu, charakterizuje romantismus. Klíčová slova romantismus, 1. polovina 19. století, národní obrození Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 1585 kB

Metodická poznámka Správné odpovědi se objeví vždy po kliknutí na snímku. Snímek 2 – Žáci určují, co nepatří do řádku a proč. Snímek 3 – 6 – Žáci vysvětlují pojmy. Snímek 7 – Žáci spojují autora s dílem. Snímek 8 – 9 – Žáci určují, o jakou významnou českou osobnost se jedná. Snímek 10 – Žáci luští křížovku. Snímek 11- Žáci si mohou poslechnout ukázku hudby.