CIVILIZÁCIE STARÉHO ORIENTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚKÉ STÁTY - EGYPT Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_4_ STAROVĚKÉ STÁTY – EGYPT Téma: Dějiny.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
● Vznikají ve 4. tis. př. n. l. v oblasti s příznivými přírodními podmínkami ● Tzv. říční civilizace v oblasti velkých řek.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. Seznamuje s životem ve starověké Mezopotámii. Určeno k výkladu a zápisu do sešitu. Závěrečné doplňovací cvičení slouží.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Blízký východ ve starověku
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-35_ OpakovánÍ Starověká Palestina, INDIE, Čína.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Egypt VY_32_INOVACE_D Šablona
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ s MŠ POPRAD-SPIŠSKÁ SOBOTA
SOCIÁLNE ZMENY spoločnosti a ich príčiny.
VÝVOJ PÍSMA K. Cvečková, A. Valenčík.
VLASTIVEDA pre 3. ročník ZŠ
Podnebie a vodstvo Austrálie
Verejna obchodná spoločnosť
ČÍSELNÉ SÚSTAVY.
Raný novověk - společnost
Kelti Zuzana Hricíková.
Integrovaný systém typových pozícií v práci výchovného poradcu
Chammurapiho zákonník
FOREX.
Detská práca v minulosti a dnes
ĽUDIA A ICH KAŽDODENNÝ ŽIVOT začiatkom stredoveku
KAŽDODENNÝ ŽIVOT na vidieku
MATURITA Miroslava Drahošová
Memorandum slovenského národa
Moja vlastná prezentácia
Zámorské objavy Kód ITMS projektu:
Fyzika IX. ročník Autor: Mgr. Mária Popovičová
Prvá svetová vojna „Svet zachvátený vojnou“
NOZOKOMIÁLNE NÁKAZY – NN
Model atómu Kvantové čísla.

Knihy sú nádobami ducha.
LIBERALIZMUS Soňa Spišáková 2.D.
Nina Machovicová, Barbora Martáková, 9.B
Ako sa žilo na úsvite dejín.
Svetové náboženstvá Mgr. Emil Rešetár.
Lučenec a okolie Vlastiveda 4.ročník Mgr. Dana Jašková.
Dejepis pre 5. ročník základnej školy Téma: Štáty Starovekého východu
EGYPT VE STAROVĚKU.
Grécko bájí a povestí Staroveké Grécko.
Bratislava Kristína Antalcová 9.B.
Digitalizácia informácií
IV.A ZŠ Nižná Brána 8 Kežmarok
Vývoj a prirodzený pohyb obyvateľstva Indie
Obchodná akadémia bilingválne štúdium
EQM-PD Európsky manažment kvality pre profesionálov pracujúcich so zdravotne postihnutými osobami Eqm-pd.com Projekt „EQM-PD“ bude financovaný s podporou.
,,Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh
DĚJINY STAROVĚKU.
Mezopotámie kolébka civilizace
Opakujeme dějepis na II. stupni
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Čína Uč
Druh učebního materiálu
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
Transkript prezentace:

CIVILIZÁCIE STARÉHO ORIENTU Mestské štáty

Pušný prach, kompas, hodváb, Konfucius Budhizmus, Joga Pušný prach, kompas, hodváb, Konfucius

Mezopotámia – rieky Eufrat a Tigris Voda prináša život Úrodná pôda – povodia veľkých riek Teplé podnebie, dostatok vlahy – predpoklady na dobrú úrodu Zavlažovacie kanály – vyžadovali si dobrú organizáciu Mezopotámia – rieky Eufrat a Tigris Egypt – rieka Níl

Čína – rieka Jang c´ťiang India – rieky Indus a Ganga

Vládca – neobmedzená moc – veliteľ vojska Mestské štáty Vládca – neobmedzená moc – veliteľ vojska Dvorania – bohatí a mocní (strojili často proti panovníkovi úklady) Úradníci – museli vedieť čítať a písať, viedli panovníkove archívy (písomnosti na hlinených tabuľkách) Život sa riadil zákonníkmi Štandarda z URU

Mezopotámia – prvé písmo sveta (obrázkové, neskôr klinové) Vznik vedy Mezopotámia – prvé písmo sveta (obrázkové, neskôr klinové) Egypt – hieroglyfické písmo Chrámy, Zikkuraty – centrá vzdelania a vedy, školy pisárov ... Kňazi – tlmočili vôľu bohov, vykonávali obety, zaoberali sa fyzikou, matematikou, astrológiou ... Tabuľka s klinovým písmom Tabuľka s hieroglyfickým písmom

Život ľudí Slobodní ľudia – najpočetnejšia časť spoločnosti (obchodníci, remeselníci, roľníci, umelci) – odvádzali dane, bránili svoje domovy Otroci – najnižšia vrstva obyvateľstva, nemali žiadne práva, najťažšie práce Obchod – udržiavanie kontaktov s Európou, Áziou, Afrikou, nové poznatky, kultúra

CIVILIZÁCIE STARÉHO ORIENTU Poznámky: CIVILIZÁCIE STARÉHO ORIENTU Prvé orientálne civilizácie – Egypt, Mezopotámia, India (Budhizmus, joga), Čína (Pušný prach, kompas, hodváb, Konfucius) Mezopotámia – rieky Eufrat a Tigris, Egypt – rieka Níl, India – rieky Indus a Ganga, Čína – rieka Jang c´ťiang Úrodná pôda – povodia veľkých riek Teplé podnebie, dostatok vlahy – predpoklady na dobrú úrodu Zavlažovacie kanály – vyžadovali si dobrú organizáciu Mestské štáty Vládca – neobmedzená moc – veliteľ vojska Dvorania – bohatí a mocní (strojili často proti panovníkovi úklady) Úradníci – museli vedieť čítať a písať, viedli panovníkove archívy Život sa riadil zákonníkmi Slobodní ľudia – najpočetnejšia časť spoločnosti (obchodníci, remeselníci, roľníci, umelci) – odvádzali dane, bránili svoje domovy Otroci – najnižšia vrstva obyvateľstva, nemali žiadne práva, najťažšie práce Veda - Mezopotámia – prvé písmo sveta (obrázkové, neskôr klinové) - Egypt – hieroglyfické písmo - Chrámy, Zikkuraty – centrá vzdelania a vedy, školy pisárov ... - Kňazi – tlmočili vôľu bohov, vykonávali obety, zaoberali sa fyzikou, matematikou atď.